Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، «الهام علی‌اف» رئیس‎‌ جمهوری آذربایجان اعلام کرد در ساعات اولیه شروع جنگ قره‌باغ از ترکیه پیامی دریافت کرده و آنکارا در این پیام از باکو حمایت کرده است؛ و این جنگ توانسته است عمق روابط جمهوری آذربایجان و ترکیه را به خوبی به همگان نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در جنگ قره‌باغ سرزمین‌های ما که از سوی ارمنستان در سال ۱۹۹۲ اشغال شده بود آزاد شده، علت شروع این جنگ نیز تحرکات نظامی ارمنستان بود، زیرا آن‌ها طوری وانمود می‌کردند که گویی آماده درگیری نظامی هستند. ایروان حتی یک خرابکار به خاک ما فرستاده بود، اما توسط سربازان ما خلع سلاح شد.

علی‌اف درباره نقش «مینسک» (یک گروه بین‌المللی که در سال ۱۹۹۲ توسط فرانسه، روسیه و آمریکا برای برقراری صلح میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان تشکیل شد) نیز افزود: مینسک هیچ تلاشی نمی‌کرد و فشار لازم را بر ارمنستان اعمال نمی‌کرد آن‌ها سیاست نه جنگ و نه صلح را در پیش گرفته بودند. من بار‌ها از اعضای مینسک خواستم تحریم‌هایی را علیه ارمنستان اعمال کنند که مانع جنگ شود.

رئیس‌ جمهوری آذربایجان اضافه کرد: از توافق سه جانبه میان باکو، مسکو و ایروان بعد از جنگ ۴۴ روزه (قره‌باغ) راضی هستم چرا که ارمنستان مجموعه‌ای از تعهدات را برعهده گرفت و بلافاصله بعد از جنگ آن را اجرا کرد و همانطور که همه مشاهده کردند نیرو‌های خود را از خاک ما خارج کرد.

امروز ۲۷ سپتامبر سالروز جنگ ۴۴ روزه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان است که سال گذشته اتفاق افتاد. در این جنگ مناطقی از قره‌باغ که ۳۰ سال قبل توسط ارمنستان از خاک آذربایجان جدا شده بود به این کشور بازگشت و بعد از میانجی‌گری روسیه یک توافق سه‌جانبه میان این سه کشور به امضا رسید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگ قره باغ جمهوری آذربایجان رزمایش نظامی جمهوری آذربایجان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۵۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی تحکیم روابط با همسایگان است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا عامری سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات عربی متحده با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار برنامه‌ توسعه مناسبات دو کشور همسایه و راه‌های حل برخی موانع موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این ملاقات، سفیر کشورمان ضمن ارائه گزارشی از کشور محل ماموریت خود و روند رو به رشد روابط میان تهران و ابوظبی، از جمله افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو کشور در سال گذشته، پیشنهاداتی را برای تقویت بیش از پیش روابط ایران و امارات ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در تحکیم روابط با همسایگان ، بر عزم جدی تهران برای هموار ساختن مسیر توسعه روابط با امارات تاکید کرد.

حسین امیرعبداللهیان در ادامه با اشاره به اهمیت تبادل هیئت‌های عالیرتبه میان دو کشور، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تقویت همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با امارات عربی متحده در چارچوب منافع و مصالح دو کشور اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند
  • عکس جنجالی سفیر ایران با مجری تلویزیون باکو
  • پاشینیان: ایروان دولت در تبعید قره‌باغ را به رسمیت نمی‌شناسد
  • انتخابات شهرداری استانبول / رقابت میان نامزدهای حزب حاکم و مخالف / رای تعیین کننده کردها
  • انتخابات شهرداری استانبول / رای کردها، تعیین کننده رقابت اصلی
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات
  • امیرعبداللهیان: سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی تحکیم روابط با همسایگان است
  • سفیر ایران در امارات با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات
  • آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌ها با امارات