Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@04:51:37 GMT

از ۳۰۰ کارگر رزمنده دفاع مقدس هرمزگان تجلیل شد

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۵۸۳۴

از ۳۰۰ کارگر رزمنده دفاع مقدس هرمزگان تجلیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار جعفر اسلامی عصر دوشنبه در همایش تقدیر از رزمندگان و ایثارگران شاغل در پالایشگاه نفت بندرعباس که به نیابت از کارگران رزمنده دوران دفاع مقدس استان برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه عزتمندانه امروز ایران اسلامی در جهان مرهون فرهنگ جهاد و شهادت است.

وی عنوان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از ابتدا مورد تهدید نظام سلطه به سرکردگی آمریکای جنایتکار قرار داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی بیان داشت: کشورهای ابرقدرتی که منافع خودشان را با ظهور انقلاب اسلامی از دست رفته می دیدند با بسیج تمام ظرفیت های خودشان، کمر به نابودی انقلاب بستند.

جانشین سپاه امام سجاد (ع) در بسیج اقشار و متخصصین، خباثت ها و دشمنی های نظام سلطه بر انقلاب اسلامی را غیر انسانی و ددمنشانه خواند و افزود: برنامه ریزی و انجام عملیات های ترور شخصیت ها و نخبگان کشور، اعمال تحریم های ناجوانمردانه و در ادامه تحمیل جنگ هشت ساله با استفاده از صدام حسین به عنوان دستنشانده خودشان در منطقه از جمله اقدامات دشمن برای نابودی انقلاب اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: همانگونه که تاریخ گواهی میدهد بالغ بر ٨٠ کشور دنیا از جنگ علیه کشور ما حمایت کردند اما آنچه که دیدید، رزمندگان ما با تکیه بر فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت بر دشمن فائق آمدند.

اسلامی تصریح کرد: با بررسی تاریخ ایران خواهید یافت در جنگ های گذشته بخشی از خاک ایران از کشور جدا شده اما آنچه به عنوان پیروزی ما مطرح است دفاع جانانه همه اقشار از تمامیت ارضی کشور بدون جدایی حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی بود.

مسئول ستاد تخصصی بسیج سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان، فرهنگ جهاد و شهادتی که در دوران دفاع مقدس حاکم بود را حاصل مقاومت، صبر و استقامت جوانان و بسیجیان دانست و افزود: آن چیزی که در گام اول انقلاب طی چهل سال بر عزت ما افزوده، روحیه جهاد و ایثار است.

وی با بیان اینکه همه داشته های ما ریشه در فرهنگ جهاد دارد افزود: پالایشگاه بزرگ نفت بندرعباس نیز حاصل تلاش جهاد گونه و اعتماد به ظرفیت های داخلی است. همانطور که تولید واکسن درون کشور با اعتماد به ظرفیت های علمی دانشمندان داخلی حاصل گردید.

اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بی ثمرماندن تلاش دشمنان برای نفوذ به آسمان کشور توسط هواپیماهای بی سرنشین و پیشرفته را ضربه مهلکی بر پیکره ابرقدرت های استعمارگر دانست و گفت: اقدام متقابل ایران در توقیف کشتی های متخلف کشورهای نقض کننده قوانین دریانوردی در اب های سرزمینی ما را نشان از اقتدار ایران اسلامی عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: در گام دوم انقلاب نیز بایستی با پیروی از مقام عظمای ولایت و تاسی از فرهنگ جهادی ایثار در تولید و اشتغال، کشور را به تمدن نوین اسلامی برسانیم.

گرامیداشت دفاع مقدس یعنی گرامیداشت یک فرهنگ

سرگرد امیر ارسلان شهبازی مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان نیز در ادامه این برنامه، با بیان اینکه هفته دفاع مقدس، صرفاً گرامیداشت یک‌مناسبت نیست، بلکه گرامیداشت یک فرهنگ است اظهار داشت: امروز باید ارزش‌ها و معنویات دوران دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنیم تا جوانان و نوجوانان با رشادت رزمندگان آشنا شوند.

وی با بیان اینکه کارگران زحمتکش ترین قشر جامعه را تشکیل می دهند و در دفاع مقدس در دو جبهه اقتصادی و خط مقدم جبهه های جهاد در راه خدا جهاد می کردند تصریح کرد: مراسم تکریم از کارگران رزمنده هرمزگان در صنایع مختلف استان تا پایان هفته دفاع مقدس ادامه خواهد داشت.

کد خبر 5314755

منبع: مهر

کلیدواژه: دوران دفاع مقدس پالایشگاه نفت بندرعباس سپاه امام سجاد ع استان هرمزگان اربعین 1400 اربعین حسینی ویروس کرونا هفته دفاع مقدس بوشهر مرز مهران ایلام عکس استانها علامه حسن زاده آملی بازگشایی مدارس آمار کرونا گرگان خطبه های نماز جمعه آغاز سال تحصیلی فرهنگ جهاد دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۵۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه در سفر به خوزستان ، به صدور مصوبه آتش‌بس غزه اشاره و تصریح کرد: ظالمان جهان به مردم مظلوم غزه رحم نمی‌کنند و این نشان‌دهنده روح درندگی نظام استکبار جهانی است و باید برای مردم مسلمان جهان درس عبرت باشد.

وی تاکید کرد: استکبار جهانی متحد شده تا مردم مسلمان غزه و فلسطین را به شهادت برساند، زندگیشان را به تاراج ببرند و آنها را آواره کند؛ شرایط در حال حاضر به گونه‌ای است که مردم غزه برای تهیه نیاز‌های اولیه غذایی و درمانی نیز در مضیقه هستند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به وضعیت اسف بار و پیچیده غزه اشاره و خاطرنشان کرد: استکبار جهانی در تلاش است تک‌تک کشور‌های اسلامی را خوار و ذلیل کند تا نامی از اسلام باقی نماند.

حجت الاسلام خسروپناه اظهارکرد: همانگونه که اروپایی‌ها برای حفظ خود اتحادیه‌ای تشکیل دادند و کشور‌های اسلامی نیز باید این اقدام را انجام دهند و از امنیت و منافع کشور‌های اسلامی دفاع کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مهمترین برنامه این شورا را آموزش و پرورش و رسیدگی به مشکلات تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: بخش قابل توجهی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مربوط به این حوزه است و توجه ویژه‌ای به دانشگاه فرهنگیان و جذب هیات علمی این دانشگاه شده است.

حجت الاسلام خسروپناه افزود: هیات اجرایی جذب مستقلی برای دانشگاه فرهنگیان تعریف شده و مصوبات مهمی در حوزه‌های کنکور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه شده که امسال اجرا می‌شوند.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی کشور گفت: مشکل جدی ما در اجرا کردن مصوبات است، زیرا برخی از آنها یا اجرا نمی‌شود و یا به درستی به مرحله عمل نمی‌رسد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در واقع حلقه‌های میانی بین سیاست، قانون و مرحله اجرا به خوبی انجام نمی‌شود و این حلقه‌ها باید قوانین را به درستی تنظیم و مشارکت حداکثری مردمی را تضمین کنند.

وی ادامه داد: هر دستگاه حاکمیتی به نیرو‌ها دستوراتی می‌دهد ولی به تنهایی جوابگو نیست، باید این مدل حکمرانی سلسه مراتب هرمی را به مردمی با مشارکت حداکثری از سیاست‌گذاری تا تصدی‌گری تبدیل کرد که شرط آن پیگیری است.

حجت الاسلام خسروپناه بر ضرورت پیگیری مصوبات ابلاغ شده تا حصول نتیجه تاکید و بیان کرد: نباید به ابلاغ و نامه‌نگاری بسنده کرد، هرچه درحوزه فرهنگ بیشتر پیگیری شود نتایج بهتری حاصل می‌شود.

وی به نامگذاری شعار امسال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردمی اشاره کرد و گفت: مشارکت مردمی فقط در حوزه تولید نیست بلکه در تولید علم و فرهنگ نیز باید با مشارکت مردم جهش ایجاد کرد.

دیگر خبرها

  • فعالیت جهادگران در ایام نوروز همانند دفاع مقدس است
  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • دیدار با جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در تکاب
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم پرفیض شب های قدر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
  • آیا همه رزمنده‌ها روزه می‌گرفتند؟
  • راهیان نور ابزار تبیین دوران دفاع مقدس است
  • مراسم شب های قدر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • ضرورت تشکیل اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان