Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-24@15:11:34 GMT

تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ دوشنبه 5 مهر

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۶۰۸۰

تحلیل تکنیکال بیت کوین؛ دوشنبه 5 مهر

قیمت بیت کوین بالاتر از منطقه اصلی حمایتی ۴۰,۷۵۰ دلار باقی ماند. ارزش بیت کوین در حال افزایش است و به زودی می‌تواند...   به گزارش آسان بیت کوین، بیت کوین موج بازیابی را از سطح مقاومت ۴۲,۸۰۰ دلار و ۴۳,۰۰۰ دلار آغاز کرد. قیمت در حال حاضر بالای ۴۳,۰۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ساعتی معامله می‌شود. در نمودار ساعتی جفت بیت کوین/دلار، شکافی در بالای خط روند نزولی متصل با مقاومت نزدیک ۴۲,۴۰۰ دلار رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جفت ارز می‌تواند پس از پاکسازی منطقه مقاومت کلیدی ۴۵,۰۰۰ دلاری، شتاب بیشتری بگیرد.   بیت کوین به زیر ۴۱,۰۰۰ دلار کاهش یافت، اما خریداران از منطقه ۴۰,۷۵۰ دلار محافظت کردند. دو بار تلاش برای پاکسازی ۴۰,۷۵۰ دلار انجام شد، اما فروشندگان محکوم به شکست در این رقابت بودند.   در نتیجه، قیمت روند افزایشی تازه‌ای را آغاز کرد و به نظر می‌رسد که الگوی دو طرفه نزدیک سطح ۴۰,۷۵۰ دلار را تشکیل داده است. حال قیمت در حال افزایش است و سطح مقاومت ۴۲,۰۰۰ دلار و ۴۲,۸۰۰ دلار را از بین برده است. همچنین شکافی در بالای خط روند نزولی متصل با مقاومت نزدیک به ۴۲,۴۰۰ دلار در نمودار ساعتی جفت ارز بیت کوین/دلار رخ داد.   بیت کوین سطح ۵۰درصدی فیبوناچی را از حرکت نزولی از ۴۵,۱۵۳ دلار بالا به ۴۰,۷۵۰ دلار پایین نوسان کرد. در حال حاضر بیش از ۴۳,۰۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ساعتی معامله می‌شود.   علاوه بر این، در حال نزدیک شدن به سطح ۷۶.۴درصدی فیبوناچی، حرکت نزولی از نوسان بالا ۴۵,۱۵۳ دلار به نوسان پایین ۴۰,۷۵۰ دلار است. از نظر صعودی، مقاومت فوری نزدیک به ۴۴,۸۰۰ دلار است. اولین مقاومت اصلی نیز نزدیک به سطح ۴۵,۰۰۰ دلار است.   نمودار ساعتی بیت کوین/دلار (منبع:تریدینگ ویو)   نزدیک شدن به سطح ۴۴,۸۰۰ دلار و ۴۵,۰۰۰ دلار می‌تواند افزایش مداوم روند را آغاز کند. مقاومت اصلی بعدی نزدیک منطقه ۴۵,۵۰۰ دلار است، که بالاتر از آن قیمت می‌تواند به مقاومت ۴۶,۲۰۰ دلار افزایش یابد. اگر بیت کوین نتواند منطقه مقاومت ۴۵,۰۰۰ دلاری را پاک کند، می‌تواند اصلاح نزولی را آغاز کند. حمایت فوری در روند نزولی نزدیک به سطح ۴۳,۶۰۰ دلار است. اولین حمایت اصلی نزدیک به منطقه ۴۳,۲۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ساعتی است. هرگونه ضرر بیشتر می‌تواند قیمت را در آینده نزدیک به منطقه حمایتی ۴۲,۰۰۰ دلار برساند.   اندکاتورهای تکنیکال:   MACD ساعتی به آرامی در منطقه صعودی سرعت می‌گیرد.   RSI (شاخص قدرت نسبی) برای بیت کوین/دلار اکنون بالاتر از سطح ۵۰ است.   حمایت اصلی: ۴۴,۶۰۰ دلار و پس از آن ۴۳,۲۰۰ دلار.   مقاومت اصلی: ۴۴,۸۰۰ دلار، ۴۵,۰۰۰ دلار و ۴۵,۵۰۰ دلار.   منبع: newsbtc

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بیت کوین دلار ۰۰۰ دلار ۸۰۰ دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۶۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین نرخ ارز قاچاق، از بیش اظهاری واردات و کم اظهاری صادرات

مدیر گروه پول و ارز مرکز پژوهشهای مجلس با اشاره به سازوکار ایجاد نرخ تعادلی ارز در بازار غیر رسمی، گفت: تامین ارز قاچاق وارداتی و فرار سرمایه از قاچاق صادراتی، بیش اظهاری واردات و کم اظهاری صادرات در گمرک تامین می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش  خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهدی دارابی، با اشاره به اینکه، به طور رسمی و ثبت شده 17 میلیارد دلار کسری تراز تجاری گمرکی داریم (کم اظهاری و بیش اظهاری در آن نیست) گفت: باید به این نکته توجه داشت که از این 17 میلیارد دلار ما 10 میلیارد دلار عدم بازگشت ارز داریم. در واقع عملا 27 میلیارد دلار کسری در آمار های گمرکی است. 17 میلیارد دلار بابت کسری تجاری و 10 میلیارد دلار  هم عدم بازگشت ارز.

وی با اشاره به اینکه این 27 میلیارد دلار کسری از کدام محل تامین خواهد شد؟ گفت: ناترازی مذکور از صادارت نفت خام و میعانات و نفت سفید و نفت کوره، که در آمار های گمرکی نمی اید، تامین میشود.

دارابی ادامه داد، اما مخارج ارزی ما صرفا این موارد نیست. ما غیر از صادرات نفتی که داریم و در موازنه پرداخت ها ثبت می شود موارد مصرفی دیگری هم داریم.

وی با اشاره به اینکه، موازنه پرداخت ها و تراز تجاری خیلی تفاوت دارد، گفت:  موازنه پرداخت ها خودش شامل حساب جاری و سرمایه است. حساب جاری خودش نیز شامل چند حساب است که یکی از آن ها حساب بازرگانی است. حساب بازرگانی نیز خودش دو قسمت  می شود و صادرات و واردات غیر رسمی در آن افزوده می شود. وقتی می خواهیم موازنه پرداخت ها را تحلیل کنیم باید تمامی حساب ها را تحلیل کنیم.

مدیر گروه پول و ارز مرکز پژوهشهای مجلس گفت: نکته بعدی این است که ما اگر  مازاد ارزی داریم، چرا باید این همه صف تخصیص و تامین داشته باشیم؟نکته ی مهم تر این است که تامین ارز قاچاق وارداتی و فرارسرمایه از کجا صورت می گیرد؟ پاسخ این است که از سمت قاچاق صادرات که شامل: عدم بازگشت ارز- کم اظهاری صادرات – بیش اظهاری واردات است. حدود 20 میلیارد دلار به این سمت می رود.

تحلیل موازنه پرداخت ها برای نظام های ارزی ثابت مانند عربستان و قطر و امارات تحلیل  می شود کاملا با نظام های ارزی غیر ثابت متفاوت است.به عنوان مثال در کشور امارات تحلیل موازنه پرداخت ها، از سمت موازنه پرداخت ها به نرخ ارز است. وقتی موازنه پرداخت های امارات مازاد دارد در واقع این را نشان می دهد که امارات می تواند نرخ ارزش را ثابت نگه دارد. این تحلیل درست است.

وی گفت: اما نکته ی دیگر این است که در نظام ارزی غیرثابت و شناور، تحلیل از نرخ ارز به موازنه پرداخت ها است. یعنی نرخ ارز انقدر تغییر می کند تا موازنه پرداخت شما بالانس شود. در کشور ما که این ناترازی در موازنه پرداخت ها وجود دارد، در قیمت اقلام بازار غیر رسمی( همانند قاچاق، فرار سرمایه و تقاضای احتیاطی) بالانس شود.

وی تاکید کرد، در واقع وقتی نرخ در این بازار از حدی بالاتر می رود دیگر تقاضایی وجود ندارد که شما برای قاچاق یا فرار سرمایه استفاده کنید. نکته ی مهم این است تحلیل موازنه پرداخت ها در نظام ارزی ثابت و در نظام ارزی غیر ثابت کاملا متفاوت است. از موازنه پرداخت ها می خواهند به نرخ ارز برسند که این در نظام ارزی ثابت امکان پذیر است. اما در شرایطی که نظام ارزی شما ثابت نیست، باید از نرخ ارز به آن سمت بروید.

دارابی گفت: در دهه 80 که 250 تا 280میلیارد دلار  ارز در اختیار داشتیم، عمده تامین ارز قاچاق به دلیل تزریق و مداخلات بانک مرکزی بود. اما الان بانک مرکزی نمی تواند چنین مداخلاتی کند. عمده ی تامین ارزی که شاهد آن هستیم، از کم اظهاری صادرات و بیش اظهاری واردات و قاچاق صادراتی تامین می شود.

مدیر گروه پول و ارز مرکز پژوهشهای مجلس با اشاره به اینکه، اساسا موازنه پرداخت ها خیلی پیچیده است، گفت: هم اکنون  نمی دانیم کدام قسمت موازنه پرداخت ها نقش تراز کننده نرخ را ایفا میکند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • تعیین نرخ ارز قاچاق، از بیش اظهاری واردات و کم اظهاری صادرات
  • «تتر» جایگزین دلار می شود؟
  • سایت های معتبر تحلیل ارز دیجیتال
  • قیمت بیت کوین امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • کاهش قیمت نفت همزمان با کاهش مخاطرات ژئوپلتیک منطقه
  • قیمت بیت کوین، امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بیت کوین صعود کرد
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ریزش طلا، مقاومت سکه