Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، چندی پیش رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست مشترک با مجمع نمایندگان استان از تزریق بیش از یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار دز واکسن به گروه‌های هدف در گیلان خبر داده بود که از این تعداد باتوجه به راه‌اندازی ۴۲۹ پایگاه واکسن در گیلان، حدود ۶۰ درصد از جمعیت هدف، دز نخست و بالغ‌بر ۲۵ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبیعی است که بنا بر پروتکل‌های ضروری و بسته به نوع واکسن فاصله زمانی مشخصی برای تزریق دز دوم برنامه‌ریزی‌شده باشد اما بخشی از تأخیر زمانی تزریق دز دوم مربوط به عدم تأمین یا البته ضعف مدیریتی نوع واکسن موجود در استان گیلان است.

بنا بر پیام‌های دریافتی از سوی شمار متعددی از مخاطبان خبرگزاری فارس و ایضاً شواهد و بررسی میدانی خبرنگاران ما در سطح استان عدم تأمین واکسن کرونا از نوع برکت شائبه‌های متعددی را متبادر و دل‌نرانی برای مردم استان ایجاد کرده است.

در یکی از پیام‌های مخاطبین خبرگزاری فارس گیلان آمده «شمارا به خدا پیگیری کنید؛ شنیدم دز دوم برکت خیلی وقت است که به گیلان آمده ولی توزیع نمی‌کنند تا واکسن سینوفارم‌هایی که در اختیار دارند را بزنند».

دیگر مخاطب فارس گیلان شائبه مفقودی مشکوک واکسن برکت را مطرح کرده و دیگری نیز بلاتکلیفی از وضعیت نامشخص واکسینه خود باتوجه به گذشت قریب ۶۰ روز فاصله از تزریق دز اول را بیان کرده که سکوت معنادار مسؤولان حوزه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی این گمانه‌زنی‌ها را پررنگ‌تر کرده است.

مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی باید واقف باشند که فاصله کوتاه زمانی و جغرافیایی استان‌های هم‌جوار و دسترسی سهل‌الوصول رسانه‌ای، امکان مقایسه عملکرد حوزه بهداشت و درمان در حوزه واکسینه را هم برای همگان فراهم کرده و ازاین‌رو عدم پاسخگویی آنان بر قوت شایعات می‌افزاید.

به نظر می‌رسید که دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید پیش از هر نهاد یا شخصی دغدغه رفع شبهات موجود در حوزه واکسیناسیون آن‌هم با توجه به شرایط موجود را داشته باشند اما در کمال ناباوری مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان رویه سکوت را در پیش‌گرفته که قطعاً با تداوم شرایط موجود، مطالبات مردمی رنگ و بویی دیگر به خود خواهد کرد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان واکسن دانشگاه علوم پزشکی بهداشت واکسن برکت کمبود واکسن برکت ارسلان سالاری دانشگاه علوم پزشکی دز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۶۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، گفت: مرحله اول عملیات واکسیناسیون طرح تکمیلی فلج اطفال در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با پوشش ۱۰۰ درصدی جمعیت هدف کودکان زیر ۵ سال اجرا شد. - اخبار استانها -

حامد جز جلالیان در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در نیشابور،اظهار داشت: با توجه به اینکه بیماری فلج اطفال در کشورهای همسایه به خصوص همسایگان شرقی، به صورت اپیدمی درآمده و از طرفی جابه‌جایی‌های جمعیتی، شهروندان نیشابوری نیز در معرض خطر ورود ویروس فلج اطفال هستند.

وی ادامه داد: در مرحله اول عملیات واکسیناسیون تکمیلی که 2 تا 4 اردیبهشت‌ماه اجرا شد، 118 کودک نیشابوری و 90 کودک غیرایرانی زیر 5 سال علیه این بیماری واکسینه شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، گفت: اجرای عملیات تکمیلی واکسیناسیون خانه به خانه فلج اطفال را 14 تیم عملیاتی در مناطق به صورت تیم‌های سیار و بیش از 30 مرکز خدمات جامع سلامت دارای جمعیت اتباع بر عهده داشتند.

جز جلالیان خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح تکمیلی  واکسیناسیون فلج اطفال از 30 اردیبهشت‌ماه تا یکم خردادماه در نیشابور اجرا خواهد شد.

وی عنوان کرد: این پوشش با  مشارکت خوب شهرستان‌های نیشابور، فیروزه، زبرخان و میانجلگه میسر شده است.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • انجام ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان