Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رادیو اربعین، غلامعلی حداد عادل، در روز دوشنبه در گفت‌وگو تلفنی با رادیو «اربعین» با بیان این که مفاهیم مندرج در قیام امام حسین «ع» در قالب سنت عزاداری و راهپیمایی عظیم اربعین حسینی متبلور شده است، خاطرنشان کرد: پیام عاشورا و اربعین حسینی، آزادگی، ظلم‌ستیزی و حکومت دینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که پیام آزادگی و ظلم‌ستیزی قیام امام حسین «ع» و راهپیمایی اربعین حسینی، توجه غیر مسلمانان را نیز به این حرکت عظیم جلب کرده است، گفت: راهپیمایی اربعین حسینی، به لحاظ مفهوم و یک حرکت انسانی عظیم به یکی از واقعیت‌های جهان به‌ویژه جهان اسلام تبدیل شده است. درحالی‌که دشمنان اسلام مایل نیستند که این واقعیت آن‌گونه که است، برای افکارعمومی جهان تبیین شود .

حداد عادل با تاکید بر این که به برکت انقلاب اسلامی، ارزش‌های بروز شده قیام و نهضت حسینی در ایران و سایر کشورها آشکار شده است، تاکید کرد: راهپیمایی اربعین حسینی، مثل یک رودخانه عظیمی است که این ارزش‌ها را با خود حمل می‌کند و در این چارچوب نباید از کنار ظرفیت‌های مفهومی و اجتماعی اربعین گذشت و آنها مورد غفلت قرار داد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی خاطرنشان کرد: اگر راهپیمایی اربعین حسینی ادامه پیدا کند و از جانب مردم و دولت‌ها به‌درستی مدیریت شود، می‌تواند سکوی پرشی برای درک بهتر فلسفه عاشورا و ابعاد معنوی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی این نهضت شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: عاشورا اربعین ظلم ستیزی راهپیمایی اربعین راهپیمایی اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۶۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین جلسه ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی آبادان ۱۴۰۳ با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، معاون بهداشت، مدیران ستادی، فوریت‌های پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان تابعه در محل دفتر معاونت توسعه برگزار شد.

بر این اساس در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ از پانزدهم مردادماه سال‌جاری فعالیت دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

استقرار ۱۱ پایگاه اورژانس جاده‌ای در مسیر زائران، یک پایگاه ثابت با ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه، استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه‎‌گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران و مدیریت یکپارچه سازمان‌ها و مؤسسات همکار، بخشی از اقدامات پیش‌بینی‌‎شده دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اربعین حسینی پیش‌رو خواهد بود.

کد خبر 6087524

دیگر خبرها

  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • «فاطمه» اسم رمز صبوری در غزه؛ وقتی مقاومت شیعه و سنی را همدل کرد
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • جبهه مقاومت، میهمان بیست و یکیمین اجلاس پیرغلامان حسینی
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • پروژه جعل تاریخ شیعه
  • شهدا مایه افتخار سیستان و بلوچستان هستند