Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه سوریه امروز در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که سوریه به مبارزه خود با تروریسم تا پاکسازی تمام اراضی کشور ادامه می‌دهد و این وظیفه و حق است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سانا، «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه در هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک عنوان کرد، هرگونه حضور خارجی در خاک سوریه بدون موافقت دمشق غیرقانونی است و نقض آشکار قوانین بین‌المللی و منشور ملل متحد و قطعنامه‌های شورای امنیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همانطوری که سوریه تروریسم را در اغلب مناطق خود شکست داد با همان عزم و اراده برای رفع اشغال کامل کشور از طریق هر وسیله تضمین شده از سوی قانون بین‌المللی، اقدام خواهد کرد.

مقداد در ادامه با اشاره به فرآیند تدوین قانون اساسی سوریه گفت: ما بار دیگر تأکید می‌کنیم که کار کمیته بررسی قانون اساسی باید تحت نظارت سوریه و بدون دخالت خارجی انجام بگیرد و این خود مردم سوریه هستند که درباره قانون اساسی کشورشان تصمیم می‌گیرند.

رئیس دستگاه دیپلماسی سوریه با تأکید بر پیوستن سوریه به کنوانسیون منع گسترش سلاح شیمیایی تصریح کرد: همانطوری که قبلا اعلام کرده‌ایم، استفاده از سلاح‌های شیمیایی تحت هر شرایطی و از هر طرفی، در هر مکان و زمان محکوم و غیر قابل قبول است.

وی همچنین به اظهارات مقامات آمریکایی علیه چین در رابطه با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت که برخی از کشورها از کرونا به عنوان ابزاری برای هدف قرار دادن سایر کشورها استفاده کرده و آنها را متهم به خلق ویروس می‌کنند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوريه هفتادوششمین مجمع عمومی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۶۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نخست وزیر انگلیس از افزایش بودجه نظامی این کشور در بحبوحه جنگ اوکراین خبر داد.

«ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که دولت لندن در نظر دارد در بلندمدت ۱۰ میلیارد پوند برای حمایت از صنایع دفاعی این کشور هزینه کند.

نخست وزیر انگلیس در ادامه با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، این کشور در نظر دارد تا بسته ۶۱۷ میلیون دلاری جدیدی را به اوکراین اختصاص دهد. این بسته شامل بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو، ۶۰ قایق و تعدادی موشک دوربرد «سایه طوفان» که شمار دقیق آن اعلام نشده است، می‌شود.

کد خبر 6086856

دیگر خبرها

  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت سیزدهم است
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری خود را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم