Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که غلام اسحاق زی سفیر دولت پیشین افغانستان از سخنرانی در مجمع عمومی انصراف داده است.

به گزارش ایرنا، "مونیکا گریلی" سخنگوی رئیس مجمع عمومی سازمان ملل به خبرگزاری فرانسه گفت: افغانستان از مشارکت خود در بحث عمومی مجمع کناره گیری کرد. 

گریلی افزود: سفیر افغانستان در سازمان ملل دلیلی برای کناره گیری خود اعلام نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلام اسحاق زی که سفیر دولت اشرف غنی رییس جمهوری سابق افغانستان در سازمان ملل به رغم مخالفت طالبان قرار بود روز دوشنبه (به وقت محلی) در مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان نماینده افغانستان سخنرانی کند. 

کناره گیری اسحاق زی در حالی صورت می گیرد که طالبان هفته گذشته در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی خود در دوحه را به عنوان سفیر جدید افغانستان در سازمان ملل معرفی کرد. 

امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان درخواست معرفی سفیر جدید افغانستان در سازمان ملل را در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد مطرح کرد.

وی همچنین در این نامه خواستار سخنرانی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل شد. فرهان حق سخنگوی دبیرکل سازمان ملل نیز نامه طالبان را تایید کرد.

گوترش هفته گذشته در آستانه برگزاری نشست سالانه سازمان ملل در نیویورک با اشاره به حضور قدرت‌های غربی و در راس آنها آمریکا طی دو دهه گذشته در افغانستان گفت: این قدرت‌ها با آن همه امکانات و منابع مالی ظرف دو دهه نتوانستند مشکلات افغانستان را حل کنند، پس هر کس تصور کند که بدون کمک گرفتن از قدرت‌ها و منابع و امکانات یاد شده، سازمان ملل بتواند مشکلات این کشور را حل و فصل نماید، دچار توهم شده است.

وی تاکید کرد: سازمان ملل تمام توان خود را برای کمک کردن به افغانستان که در آستانه یک بحران انسانی بزرگ قرار دارد، بکار خواهد بست. 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: افغانستان در سازمان ملل مجمع عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۶۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته است که سفر اخیر دیپلمات‌ها و هیأت‌های خارجی به کابل نشان‌دهنده‌ آن است که این گروه به سطح گسترده پذیرفته‌ شده و منزوی نیست.

مجاهد در پیامی در ایکس نوشته است که در این اواخر کابل شاهد سفر شمار زیادی از نمایندگان دیپلماتیک و هیأت‌های خارجی است.

او افزوده است که از این میان، دیدار معاون سازمان همکاری‌های اسلامی و هیأت همراه‌اش و همچنین دیپلمات‌های کشورهای روسیه، مالزی، قزاقستان، ترکمنستان و اتحادیه اروپا با مقام‌های طالبان قابل توجه است.

سخنگوی طالبان گفته است: «برداشت بعضی‌ها که افغانستان دیگر منزوی و اقتصادش در حال خراب‌شدن است و مناسبات آن با کشورها تأمین شده نمی‌تواند، این همه نادرست ثابت شد.»

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع تکواندوی آسیا
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع عمومی اتحادیه تکواندو آسیا
  • سخنگوی دولت: آیین نامه ابلاغ نشده واردات خودرو نداریم
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است
  • فیلم/ پاسخ سخنگوی دولت درباره حقابه هیرمند
  • گریه نماینده مالت در سازمان ملل برای مردم فلسطین