Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز 5 مهر ماه سال 1370 یعنی دقیقا 30 سال قبل یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران با کسوت ملی خود خداحافظی کرد.

به گزارش طرفداری، محمد پنجعلی با نام کامل سیدمحمدرضا پنجعلی قمی از بهترین مدافعان چپ فوتبال ایران بود که بعدها مدافع پوششی شد.

استعدادهای فراوان فوتبال او را ناصر ابراهیمی کشف کرد و او را به تیم برق تهران برد، پنجعلی سپس به تیم ملی جوانان و باشگاه ابومسلم مشهد رسید و بعد از 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 سال حضور در مشهد با بازوبند کاپیتانی این تیم در سن 22 سالگی به لیگ دسته اول صعود کرد، همان سال به وساطت پروین به پرسپولیس آمد، از بهمن سال 56 پرسپولیسی شد، ابتدا در دفاع چپ بازی می کرد و در همین پست هم به تیم ملی دعوت شده و اولین بازیهای ملی خود را برگزار کرد اما بعد از جدایی جواد الله وردی، بیژن ذوالفقارنسب و یعقوب فاطمی مقدم از پرسپولیس و مصدومیت شدید کاظم سیدعلیخانی به دفاع آخر رفت و در این پست آن قدر خوب بازی کرد که بلافاصله بازیکن ثابت تیم ملی در این پست شد و امروز او را در مجموع بهترین دفاع پوششی تاریخ فوتبال ایران می دانند.

پنجعلی که در سال 69 با تیم ملی قهرمان بازیهای آسیایی 90 پکن شده بود درست یک سال بعد در 36 سالگی و در جریان بازی تیم های ملی ایران و الجزایر، بین 2 نیمه از فوتبال خداحافظی کرد، ناصر ابراهیمی و علی پروین در اعتماد جامعه فوتبال به او نقش مهمی را بازی کردند، هیچ کس هوش و توان ذاتی محمد پنجعلی بعد از پایان دوران فوتبالش را فراموش نکرد.

پنجعلی در تیم ملی فوتبال هم از نسل علی پروین و حسین گازرانی و ناصر حجازی تا نسل اصغر مدیرروستا و محمد خاکپور و محسن گروسی و حتی خداداد عزیزی و بهزاد داداش زاده همبازی و هم دوره بود.

ایران در بازی رفت برابر الجزایر با ترکیب احمدرضا عابدزاده، محمد پنجعلی، رضا حسن زاده، مجتبی محرمی، جواد زرینچه، مجید نامجو مطلق، مهدی فنونی زاده، حمید درخشان، سیدمهدی ابطحی، اصغر مدیرروستا و صمد مرفاوی به میدان آمد، در نیمه نادر محمدخانی به جای محمد پنجعلی و در جریان نیمه دوم نیز ناصر محمدخانی به جای اصغر مدیرروستا وارد زمین شدند، جالب این که این آخرین بازی ناصر محمد خانی هم برای تیم ملی بود. پنجعلی و ناصر محمدخانی در یک سال عضو تیم منتخب آسیا شده بودند. ایران با دو گل صمد مرفاوی و البته با درخشش مجید نامجومطلق 2 بر یک الجزایر را برد اما در بازی برگشت، یک بر صفر مغلوب حریف شدیم و جام بین قاره ای را به الجزایر دادیم.

اخبار داغ 

مهران غفوریان از دست رفت ! + عکسی که ناراحتت می کند! دوازده هزار تماشاگری که نمی دانستند آخرین تماشاگران پرسپولیس در آسیا هستند! گل طارمی به ژیل ویسنته رکورد بازدید شبکه های اجتماعی پورتو را شکست شاهکاری از پرسینگ در فوتبال؛ رمز پیروزی پپ گواردیولا مقابل توماس توخل رئال مادرید و کمترین شکست سال 2021 در میان تیم های پنج لیگ معتبر اروپایی تماشای فوتبال با چاشنی رژه روی اعصاب | در نقد اشتباهاتی که دیگر ذره ای خنده دار نیستند

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فوتبال ایران محمد پنجعلی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۶۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپوتنیک: موشک‌های ایران به حفاظت‌شده‌ترین نقطه اصابت کرد

تحلیلگر خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: گستردگی اقدام ایران، اسرائیل را واداشت تا فناوری‌های ضدموشکی خود و آمریکا در سراسر منطقه را رو کند؛ ایران حالا نقشه کاملی از سیستم دفاع موشکی اسرائیل در اختیار دارد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: دکتر جیم کاوانا، روزنامه‌نگار در گفت‌وگو با اسپوتنیک درباره پاسخ تنبیهی ایران به حمله متجاوزانه اسرائیل گفت: «این شروع یک بازی جدید است که دو موضوع در آن روشن است: اسرائیل از حمایت سامانه دفاعی آمریکا، انگلیس فرانسه و اردن برخوردار بود حال آنکه ایران اهداف خود را به تأسیسات نظامی خاصی محدود کرد و هدف گسترده‌ای را علیه هیچ هدف غیرنظامی یا شهری انتخاب نکرد.»

وی ادامه داد: «آنچه ایران نشان داد این بود که علیه اسرائیل اقدام خواهد کرد و می‌تواند این کار را به‌طور مؤثر و هوشمندانه به اهدافی مجهز به بهترین رادارها و بهترین سیستم دفاع هوائی جهان انجام دهد. ایران از هفت موشک برای هدف قرار دادن مواضع مشخص‌شده استفاده کرد و با پنج موشک آن را مورد اصابت قرار داد. بنابراین در این عملیات پنج یا هفت موشک به قوی‌ترین منطقه دفاع‌شده و بهترین دفاع هوائی جهان اصابت کرد».

تحلیلگر اسپوتنیک ادامه می‌دهد: «عجیب نیست که ایالات ‌متحده، انگلیس و فرانسه همگی در یک حمله نظامی شرکت کردند؟ اما بار بعد آنها اخطار ۷۲ساعته دریافت نخواهند کرد. اگر حمله واقعی صورت گیرد فرصتی به این سه داده نخواهد شد. آن‌وقت، قرار است اسرائیل به شدت آسیب ببینند و این واقعیتی است که آنها نمی‌توانند تحمل کنند».

طبق گزارش‌ها، دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اسرائیل گفته است که ایالات ‌متحده از ضدحمله اسرائیل حمایت نخواهد کرد. کاوانا افزود: ایران می‌گوید تنها کاری که اسرائیل می‌تواند انجام دهد تا موضع واقعی‌اش را نشان دهد، حمله مستقیم است و اگر به شکل مستقیم به ایران حمله کند، ایران پاسخ خواهد داد. به ‌دلایل انتخاباتی یا هر دلیل دیگر، دولت بایدن این را نمی‌خواهد.

دیگر خبرها

  • وحید امیری: تصمیمی برای خداحافظی از تیم ملی ندارم
  • کواچ قهرمان شد و خداحافظی کرد
  • یوزهای ایرانی یک‌قدم نزدیک‌تر به جام سیزدهم / خداحافظی ژاپن با قهرمانی آسیا و جام‌جهانی
  • یک ایرانی نامزد بهترین بازیکن سال لیگ برتر روسیه
  • لژیونر ایرانی؛ نامزد بهترین بازیکن سال در لیگ اروپایی
  • محبی؛ نامزد بهترین بازیکن سال لیگ برتر روسیه
  • بهترین‌های هفته ۲۴؛ ربیعی طلسم شکست، اصفهانی‌ها برگشتند
  • تصمیم سیلوا برای خداحافظی | روزهای خوبی را در اینجا داشتم
  • اسپوتنیک: موشک‌های ایران به حفاظت‌شده‌ترین نقطه اصابت کرد
  • این شروع یک بازی جدید است | مقام سابق اسرائیلی: اصابت ۵ موشک از ۷موشک ایران یعنی نابودی قوی‌ترین سامانه دفاعی دنیا