Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردبیر رسانه طرفداری در گفتگو با رادیو ایران از دخالت دلال ها در فوتبال ایران حرف زد

مهدی هژبری، سردبیر رسانه طرفداری، در گفتگو با برنامه ورزش ایران که از رادیو ایران پخش می شود، پرسپولیس را سرمایه دار بدهکار نامید.

به گزارش طرفداری، حرف های محمد رویانیان، مدیرعامل اسبق پرسپولیس که مدعی شد جعفر سمیعی با به جای گذاشتن بدهی 100 میلیاردی در پرسپولیس، از این باشگاه جدا شد، مورد توجه احسان زارع، تهیه کننده برنامه ورزش ایران که هر روز از رادیو ایران روی آنتن می رود، قرار گرفت و معتمد هاشمی مجری این برنامه رادیویی در بخش اول برنامه امشب ورزش ایران، در گفتگو با سردبیر رسانه طرفداری، به این موضوع پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

معتمد هاشمی ابتدا از سردبیر رسانه طرفداری پرسید آیا ادعای رویانیان و مبلغ بدهی جعفر سمیعی را تایید می کنید که مهدی هژبری پاسخ داد:

رقم بدهی را که نمی توانم تایید کنم چون دسترسی به مدارک و اسناد باشگاه پرسپولیس ندارم ولی ادعای رویانیان را تایید می کنم. این که جعفر سمیعی قرض می کرده تا بدهی های باشگاه را پرداخت کند دور از واقعیت نیست و ایشان حتی در مصاحبه ای که روز نهم مرداد ماه با خبرنگاران انجام داد، گفت پول قرض کردیم تا بدهی ها را پرداخت کنیم. آن زمان یک عده از خبرنگاران انتقاد می کردند سیستم مدیرعامل پرسپولیس قرض روی قرض است و سمیعی در پاسخ این انتقاد گفت: ما قرض روی قرض نگذاشتیم اما باشگاه را با قرض اداره کردیم.

سردبیر رسانه طرفداری تاکید کرد:

این برداشت من از مصاحبه مدیرعامل مستعفی پرسپولیس نیست، این دقیقا جمله های ایشان است که نهم مرداد ماه گفت: درست است که باشگاه را با قرض اداره کردیم اما قرض کردیم تا بدهی ها را پرداخت کنیم.

مهدی هژبری در پاسخ به این سوال که چرا پرسپولیس بدهکار شد و چرا سمیعی قرض کرد، گفت:

باشگاه پرسپولیس قبل از آمدن سمیعی، در دوره مدیریت محمدحسن انصاری فرد یک قرارداد اسپانسری بست که این قرارداد با ترک تشریفات بسته شد و همان زمان هم خیلی ها بابت نحوه قرارداد انتقاد کردند که چرا مزایده نشده، چرا ترک تشریفات گرفته شده و چرا از دیگران رقم گرفته نشده است. آن قرارداد با کارگزار، کف و سقف نداشت و فقط طرف قرارداد باشگاه متعهد شده بود با برند پرسپولیس درآمدزایی کند و 80 درصد از درآمد را به پرسپولیس بدهد و 20 درصد هم خودش بردارد. کارشناسان معترض شدند که چرا این قرارداد کف و سقف تعهد ندارد و چرا مشخص نشده اگر کارگزار نتوانست به اندازه هزینه های پرسپولیس درآمد کسب کند، چه مبلغی باید به باشگاه بپردازد؟ به هرحال مدیرانی که بعد از انصاری فرد آمدند، متمم هایی به قرارداد اضافه کردند و باز هم آن قرارداد و پولی که کارگزار پرداخت، کفاف هزینه های باشگاه را نداد. جعفر سمیعی وقتی مدیرعامل پرسپولیس شد تلاش کرد پول بیشتری از کارگزار بگیرد اما کارگزار هم مدعی بود طبق قرارداد به تمام تعهدات مالی اش عمل کرده و این وسط سمیعی با کارگزار معامله کرد و قرار شد مسیرهایی که انصاری فرد و رسول پناه اجازه اش را به کارگزار داده بودند و کارگزار از آن مسیرها به درآمد نرسیده، در اختیار باشگاه گذاشته شود تا باشگاه درآمدزایی کند، کارهایی مثل تولید محتوا، برگزاری کنفرانس ها و کارهای تبلیغی دیگر که باز هم پاسخگوی نیاز مالی باشگاه نبود و سمیعی ناچار به قرض کردن روی آورد. این که رویانیان می گوید سمیعی قرض کرده درست است اما چاره ای غیر از قرض کردن نبوده، به هرحال پرسپولیس بدهکار بود و باید بدهی هایش پرداخت می شد. وقتی یک باشگاه برای پرداخت هزینه هایش، منبع درآمد ندارد و درآمدهای تبلیغاتی اش هم پیش پیش خرج شده، باید قرض کند. پرسپولیس بدهکار بوده و در آن مقطع، فرمولی غیر از قرض کردن برای پرداخت بدهی اش نداشته است.

سردبیر رسانه طرفداری ادامه داد:

پرسپولیس در این یکی دو سال چهار بازیکن به تیم های عربی متمول فرستاده و یک ریال از کنار آنها درآمد نداشته است. مهدی ترابی، شجاع خلیل زاده، احمد نوراللهی و حسین کنعانی زادگان از پرسپولیس رفتند و یک ریال سود به باشگاه نرسید... اگر با این بازیکنان قرارداد درستی بسته می شد، این قراردادها بلند مدت بود و به درستی مدیریت می شد تا بازیکن یک طرفه از قرارداد خارج نشود، پرسپولیس می توانست از فروش همین 4 بازیکن حداقل 2 تا 4 میلیون دلار درآمد داشته باشد. قراردادها در فوتبال ایران به نفع دلال ها بسته می شود. دلال ها قراردادها را کوتاه مدت می بندند تا هر سال بازیکن را جا به جا کنند و خودشان پول به جیب بزنند. در تمام دنیا پول فروش بازیکن به باشگاه می رسد و فقط بخشی از این پول سهم واسطه یا دلال می شود و در ایران سودش را دلال می برد و باشگاه تماشاگر است. در تمام دنیا یکی از درآمدهای باشگاه ها فروش بازیکن است. ولی در ایران فصل نقل و انتقالات به سود دلال ها جلو می رود. این پول باید نصیب باشگاه شود. قراردادها اگر بلند مدت باشد باشگاه از فروش بازیکن سود می برد و اگر بازیکنی را هم نخواست، او را به تیم های دیگر قرض می دهد و به جایش بازیکنی که در پست دیگر نیاز دارد، قرض می گیرد اما در قراردادهای کوتاه مدت، باشگاه از دایره سود بردن خارج می شود و پول گیر دلال می آید.

مهدی هژبری پرسپولیس را سرمایه دار بدهکار نامید و گفت:

پرسپولیس یک پاداش آسیایی دارد که اگر آن را بگیرد، می تواند بدهی های خود را پرداخت کند. پرسپولیس به اندازه موفقیت های آسیایی خود از طریق کنفدراسیون فوتبال آسیا درآمد کسب کرده اما به واسطه تحریم ها هنوز نتوانسته به این پول برسد. آنهایی که به پرسپولیس قرض دادند هم خیال شان راحت است که پرسپولیس این سرمایه را در کنفدراسیون دارد اما پرسپولیس فعلا سرمایه دار بدهکار است و تاسف آور اینجاست که چرا قهرمان ایران باید اینگونه گرفتار مشکلات مالی باشد.

سردبیر طرفداری افزود:

البته بخشی از مشکلات به این دلیل است که باشگاه های ایرانی راه های باشگاه های خارجی برای رسیدن به درآمد را ندارند. به طور مثال درآمد حق پخش را ندارند، درآمد فروش محصولات را ندارند چون کپی رایت رعایت نمی شود. کرونا هم باعث شده درآمد بلیت فروشی نداشته باشند و درآمد تبلیغاتی کم شود اما یک سری درآمدها هم به خاطر سهل انگاری از بین رفته است. درآمد فروش بازیکن که دیگر ربطی به کرونا ندارد. 

 

اخبار داغ 

مهران غفوریان از دست رفت ! + عکسی که ناراحتت می کند! دوازده هزار تماشاگری که نمی دانستند آخرین تماشاگران پرسپولیس در آسیا هستند! گل طارمی به ژیل ویسنته رکورد بازدید شبکه های اجتماعی پورتو را شکست شاهکاری از پرسینگ در فوتبال؛ رمز پیروزی پپ گواردیولا مقابل توماس توخل رئال مادرید و کمترین شکست سال 2021 در میان تیم های پنج لیگ معتبر اروپایی تماشای فوتبال با چاشنی رژه روی اعصاب | در نقد اشتباهاتی که دیگر ذره ای خنده دار نیستند

منبع: طرفداری

کلیدواژه: سردبیر رسانه طرفداری فروش بازیکن رادیو ایران مهدی هژبری جعفر سمیعی دلال ها بدهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۶۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید قرارداد سرمربی پرسپولیس کلید خورد/ مرد برزیلی سرخ می‌ماند؟

به گزارش خبرنگار مهر، فصل جاری لیگ برتر فوتبال کشور در حالی پیگیری می‌شود که پرسپولیس و استقلال مدعیان اصلی قهرمانی این رقابت‌ها هستند. دو رقیب سنتی که با کوچک‌ترین لغزش در ۷ بازی باقیمانده دست آنها از جام کوتاه خواهد ماند تا با وسواس بیشتری روی دیدارهای پیش روی خود تمرکز داشته باشند.

اوسمار ویه‌را سرمربی پرسپولیس که کمتر کسی تصور می‌کرد بتواند جانشین مطمئنی برای یحیی گل محمدی در نیم فصل باشد حالا منتظر غفلت استقلال است تا تیمش را به صدر جدول بازگردانده و جایگاه خود را در بین هواداران این تیم مستجم تر از گذشته کند.

با این حال طرفداران پرسپولیس با توجه به نتیجه‌های این تیم در نیم فصل دوم با هدایت ویه‌را خواهان تمدید قرارداد باشگاه با او شدند تا همین موضوع نیز در آخرین نشست هیأت مدیره پرسپولیس مورد بررسی قرار بگیرد.

رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس مذاکره اولیه برای تمدید قرارداد دو ساله با مرد برزیلی را آغاز کرده است اما فعلا قصدی برای گفت و گوی مستقیم با او ندارد تا ذهن او را درگیر این موضوع نکند. درویش از مدیر برنامه‌های ویه را خواسته تا شرایط تمدید را بررسی کرده و به وی اعلام کند.

قرار است مذاکره در خصوص تمدید قرارداد با ویه را قبل از پایان فصل نهایی شده و سرمربی برزیلی کارش را با باشگاه برای دو فصل دیگر ادامه دهد.

کد خبر 6079645 مهدی مرتضویان

دیگر خبرها

  • پرویز برومند: به خطیر اعتقاد دارم!
  • ۱۱ بازیکن بی‌قرارداد برای پرسپولیس فاجعه است
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • شبیخون تیم متمول به باشگاه سرخ
  • از بیرون پا با کارواخال تا درآمد میلیونی؛ قهرمانان اینجا هستند!
  • انتخاب سرمربی فصل بعد پرسپولیس کلید خورد
  • تمدید قرارداد سرمربی پرسپولیس کلید خورد | مرد برزیلی سرخ می‌ماند؟
  • اتفاق خاص درباره سرمربی فصل آینده پرسپولیس
  • تمدید قرارداد سرمربی پرسپولیس کلید خورد/ مرد برزیلی سرخ می‌ماند؟
  • نور خورشید، شهرک صنعتی اترک گلستان را برق‌دار می‌کند