Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از رسانه‌های پاکستانی، معاون وزیر امورخارجه ایالات متحده قرار است ماه آینده میلادی ( ۱۵ و ۱۶ مهرماه) پس از سفر رسمی به هند، از اسلام‌آباد بازدید و با مقامات پاکستانی پیرامون روابط دوجانبه و وضعیت افغانستان گفت‌وگو کند.

این اولین سفر یک مقام ارشد دیپلماتیک آمریکا به شبه قاره پس از تسلط طالبان بر افغانستان و تشکیل دولت موقت این گروه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع خبری نوشتند: سفر شرمن به دهلی‌نو و اسلام‌آباد بخشی از سیاست واشنگتن برای تنظیم تعاملات با دو رقیب سنتی شبه قاره است، کشورهایی که یکدیگر را به استفاده از سرزمین افغانستان برای رقابت و غلبه بر منافع متقابل متهم می‌کنند.

پاکستانی‌ها اعتقادی به نقش رقیب خود در افغانستان ندارند و در مقابل هند، اسلام‌آباد را به ترویج سیاست‌های ضددهلی متهم می‌کند.

سفر آتی نفر دوم وزارت امورخارجه آمریکا درحالی انجام می‌شود که اسلام‌آباد از اختلاف در رویکرد با واشنگتن در بحث افغانستان سخن می‌گوید و تاکید دارد که آمریکا و متحدان غربی نباید پاکستان را مقصر اشتباهات خود در افغانستان معرفی کنند.

اواسط شهریور امسال نیز رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در برنامه از پیش اعلام نشده وارد پاکستان شد و در دیدار با فرمانده ارتش این کشور پیرامون همکاری‌های دوجانبه به ویژه آخرین تحولات افغانستان گفت وگو کرد.

برچسب‌ها پاکستان طالبان وندی شرمن ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان طالبان وندی شرمن پاکستان طالبان وندی شرمن ایالات متحده آمریکا اسلام آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۷۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ ورود رئیس جمهور به اسلام آباد

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان که به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود به این کشور سفر کرده است، با استقبال جمعی از مقامات ارشد پاکستانی وارد اسلام آباد شد.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله رئیسی عازم لاهور، قلب فرهنگی پاکستان شد
  • عزم مقام‌های عالی تهران - اسلام‌آباد برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • اخراج پناهجویان قانونی روابط کابل اسلام آباد را بهم خواهد زد
  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/تاکید تهران و اسلام‌آباد بر مبارزه مشترک با تروریسم/ رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است/ نامگذاری یکی از اتوبان های پاکستان به نام «ایران»
  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/تاکید تهران و اسلام‌آباد بر مبارزه مشترک با تروریسم/ رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است
  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/
  • تأکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود
  • عکس/ ورود رئیس جمهور به اسلام آباد
  • تلاش تهران و اسلام‌آباد برای تقویت روابط دو جانبه
  • تاکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود