Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، سازمان عفو بین الملل از مقامات سعودی خواست «سلمان العوده»  یک عالم دینی عربستانی را که از سال ۲۰۱۷ به اتهام تروریسم و ​​توطئه علیه دولت بازداشت شده است، آزاد کنند.

به گزارش روسیا الیوم، این سازمان در توییتی اعلام کرد که شیخ سلمان العوده، مبلغ اصلاح طلب  از سال ۲۰۱۷ در سلول انفرادی زندانی است و وضعیت سلامتی وی رو به وخامت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ العوده در دادگاه تروریسم محاکمه شده است که مقامات سعودی از آن برای سرکوب صداهای مخالف استفاده می‌کنند.

عفو بین الملل گفت: شیخ سلمان در معرض خطر اعدام است، در حالی که دادگاه همچنان جلسه صدور حکم را به تعویق می‌اندازد. از ملک سلمان بخواهید او را هم اکنون آزاد کند. این توییت با هشتگ #آزادی_برای سلمان همراه بود.

شیخ سلمان العوده به واسطه مبارزه‌هایش علیه سیاست‌های مذهبی و منطقه‌ای دولت سعودی از دهه ۱۹۹۰ تاکنون شناخته شده است.

 عوده به جرم انتشار توییتی در شهریورماه ۱۳۹۷(سپتامبر۲۰۱۷) دستگیر شد که در متن آن آرزو کرده بود، اختلاف میان دو کشور همسایه عربستان و قطر سریع‌تر منجر به صلح شود.

سلمان العوده، جزء رهبران جریانی موسوم به «الصحوه»(بیداری) است که در دهه ۱۹۹۰ در عربستان سعودی شکل گرفت. او به عنوان یک عالم دین ، منتقد سیاست‌های داخلی و اقدامات منطقه‌ای دولت سعودی در منطقه خلیج فارس است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: سلمان العوده شیخ سلمان بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۷۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاشینیان: ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد

نخست وزیر ارمنستان گفت: ایروان قصدی برای بازگشت نظامی به منطقه قره باغ جمهوری آذربایجان را ندارد و برنامه ای برای جنگ برای آن را نیز ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در مصاحبه ای با بیان اینکه ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ آذربایجان را ندارد و برنامه ای برای جنگ برای آن را نیز ندارد، گفت: ارمنستان هیچ جاه طلبی فراتر از مرزهای شناخته شده بین المللی خود ندارد.

پاشینیان گفت: ما صداقت خود را در خصوص تصمیمات اتخاذ شده در روند تحدید حدود نشان داده ایم. ما متذکر شدیم که دولت ارمنستان آماده است اقداماتی را در چارچوب اختیارات خود انجام دهد تا به مردم اجازه دهد در روستاهای آذربایجان زندگی کنند. به ویژه در چهار روستایی که اکنون در آن زندگی نمی کنند. 

وی ادامه داد: ما همچنین اعلام می کنیم که در نتیجه این روند، زندگی راحت و امن در روستاهای ارمنی - باغانیس، ووسکپار، گیرانتس، برکابر - باید به همان اندازه امکان پذیر باشد.

هفته گذشته بین کمیته های تعیین حدود ارمنستان و جمهوری آذربایجان تصویب شد که 4 روستا از ارمنستان به جمهوری آذربایجان منتقل شود. همچنین اولین سنگ تعیین حدود بین دو کشور نیز نصب شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عفو بین‌الملل خواستار ورود بازرسان به نوار غزه شد
  • روکش آسفالت و خط‌کشی ترافیکی خیابان سلمان انجام شد + فیلم
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • پاشینیان: ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • عفو بین‌الملل: آلمان ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!