Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@22:16:47 GMT

آمریکا مشتاق بازگشت به مذاکرات است

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۷۳۲۹

آمریکا مشتاق بازگشت به مذاکرات است

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن مشتاق بازگشت و انجام گفتگوها و بحث های دیپلماتیک در دور بعدی مذاکرات است.

به گزارش مشرق، جن ساکی این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اطمینان تهران از تمام مزایای رفع تحریم ها با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه ایران و انتقادات مقامات ایران در این زمینه بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ گفت: جایی که اکنون قرار داریم هنوز چند قدم دیگر فاصله مانده است.

وی در عین حال اظهار داشت ما البته مشتاق هستیم که به عقب برگردیم و در دور بعدی مذاکرات، بحث های دیپلماتیک داشته باشیم.

جن ساکی مدعی شد آنها ممکن است به تمام جزئیات علاقه ای نداشته باشند، مطمئناً ما به تمام جزئیات علاقه داریم اما من در موقعیتی نیستم که بتوانم ارزیابی کنم که این مقطع زمانی چگونه به نظر می رسد.

این در حالی است که حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با جوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نیویورک تاکید کرد ما با جدیت در حال بررسی سوابق مذاکراتی هستیم و دولت جدید مذاکرات را از سر خواهد گرفت.

وزیر امور خارجه ایران در این ملاقات با تاکید بر این امر که دولت آقای دکتر رئیسی در چارچوب اصول، عملگراست و لذا بدنبال نتیجه عملی در مذاکرات است، اظهار کرد: همانطور که قبلا گفته شده است، ما با جدیت در حال بررسی سوابق مذاکراتی هستیم و دولت جدید مذاکرات را از سر خواهد گرفت.

وی در عین حال تاکید کرد: ملاک ما عمل طرفهای مقابل است و نه اظهار نظر آنها. دولت جدید در حال مرور و مطالعه پرونده مذاکرات انجام شده است. نه اتلاف وقت می کند، نه رفتار غیر سازنده آمریکا را می پذیرید و نه کشور را معطل وعده های توخالی سابقه‌دار خواهد کرد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: متاسفانه رفتار و سیاست‌های دولت بایدن تاکنون در رابطه با ایران و برجام غیرسازنده بوده است. بایدن با وجود آنکه به صورت زبانی از سیاستهای ترامپ انتقاد کرده اما در عمل در قبال ایران همان سیاست‌ها را دنبال می کند.

امیرعبداللهیان در دیدار با ژان ایو لودریان همتای فرانسوی خود نیز با ابراز تأسف از عدم اقدام جدی و عملی آمریکا و سه کشور اروپایی در عمل به تعهدات خود، با یادآوری اینکه دولت کنونی آمریکا هیچ قدم جدی و عملی‌ای برای بازگشت به تعهدات خود برنداشته و برعکس، تحریم‌های تازه‌ای نیز علیه ایران اعمال کرده، افزود: ایران در جدیت دولت بایدن در بازگشت به برجام تردید دارد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان جن ساکی کمیسیون مشترک برجام کاخ سفید حسین امیرعبداللهیان اتحادیه اروپا واشنگتن برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۷۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟

یک منبع آگاه ضمن رد ادعای مذاکرات مستقیم بین ایران و آمریکا گفت: تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان است.   یک منبع آگاه در گفت‌وگو با ایرنا ضمن اشاره به برخی ادعاها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا گفت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد.   وی تاکید کرد: مذاکرات رفع تحریم با کشورهای عضو برجام توسط علی باقری کنی به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.   اخیرا برخی رسانه‌ها با انتشار اخباری مدعی مذاکره مستقیم مقامات کشورمان با طرف آمریکایی و برخی تغییرات در سازوکارهای مذاکراتی شدند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خاطره وزیر خارجه اسبق: رهبری اجازه مذاکره مستقیم با آمریکا را دادند ولی احمدی نژاد مانع شد (فیلم) با ترامپ چه کنیم؟ / مذاکرات موازی قبل از انتخابات آمریکا آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • کنعانی مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را مردود دانست
  • ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند
  • ادعای یک‌جانبه پیرامون میدان آرش در بیانیه‌ای دوجانبه حقی برای مدعی ایجاد نمی‌کند
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
  • حماس: ۳۰ افسر اسرائیلی را در اختیار داریم
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • تاکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود