Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، شرکت سامسونگ فکر می‌کند که به راه بهتری برای توسعه تراشه‌ های شبیه به مغز رسیده است و آن، قرض گرفتن ساختارهای موجود مغز است.

این شرکت روشی را پیشنهاد کرده است که می‌تواند نقشه سیم‌کشی نورون‌های مغز را در تراشه‌ های نورومورفیک سه بعدی کپی و جای‌گذاری کند. این رویکرد به یک مجموعه از نانوالکترودها متکی است که وارد حجم زیادی از نورون‌ها می‌شود تا هم محل اتصال نورون‌ها و هم قدرت این اتصالات را ثبت و ضبط کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس می‌توان این داده‌ها را کپی کرده و در یک شبکه سه بعدی «حافظه حالت جامد» جای‌گذاری کرد.

هر واحدِ حافظه دارای میزانی از رسانایی است که قدرت هر اتصال نورونی را در نقشه منعکس می‌کند. سامسونگ می‌گوید که نتیجه این کار، همانطور که دانشمندان در ابتدا می‌خواستند، «مهندسی معکوس مغز» خواهد بود.

این حرکت می‌تواند به عنوان یک «میانبر» برای سیستم‌های هوش مصنوعی باشد که مانند مغز واقعی رفتار می‌کنند و ویژگی‌هایی نظیر انعطاف پذیری در یادگیری مفاهیم جدید و سازگاری با شرایط متغیر را فراهم کند.

به گفته محققان، با این فناوری حتی ممکن است شاهد خودروهای کاملاً خودران دارای قدرت شناختی واقعی باشیم.

با این حال، یک مشکل آشکار و یک پیچیدگی بزرگ وجود دارد. از آنجایی که مغز انسان دارای تقریباً 100 میلیارد سلول عصبی با هزاران برابر پیوند سیناپسی بیشتر است، یک تراشه نورومورفیک ایده‌آل به حدود 100 تریلیون واحد حافظه نیاز دارد.

این به وضوح یک چالش سخت برای هر شرکتی است که می‌خواهد به این فناوری دست پیدا کند. در هر حال ممکن است «سامسونگ» دریچه‌ای برای تحق هوش مصنوعی شبیه به مغز انسان باز کرده باشد، اما ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا کسی به این هدف بزرگ برسد.

منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مغز انسان تراشه سه بعدی نورون های مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۷۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غوغای دوربین گوشی پی70 هواوی / سامسونگ و اپل گرفتار شدند (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟+ فیلم
  • با این فناوری انقلابی، معلولیت دیگر محدودیت نخواهد بود
  • (ویدیو) غوغای دوربین گوشی پی ۷۰ هواوی؛ سامسونگ و اپل گرفتار شدند
  • غوغای دوربین گوشی پی70 هواوی / سامسونگ و اپل گرفتار شدند (فیلم)
  • چرا آمدن مهدی قایدی به پرسپولیس ممکن نیست؟
  • مقایسه کیفیت عکس پرتره آیفون 15 پرو مکس با سامسونگ اس 24 اولترا (عکس)
  • گوشی ریلمی Narzo 70 5G چه مشخصاتی دارد؟
  • چگونه خطر ضعف حافظه را کاهش دهیم؟
  • روش جدید تراشه‌ها در مغز؛ با فکر شما اشیا هدایت می‌شوند!
  • مایکروسافت ظاهراً به‌دنبال افزایش همکاری با سامسونگ در حوزه هوش مصنوعی است