Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبر گزاری مهر -گروه استان‌ها: مرز زمینی مهران به عنوان مرز اصلی برگشت زائران کربلای معلی انتخاب شده و به طور شبانه روز در خدمت زائران اربعین است.

هرچند از دیروز آرام آرام موج بازگشت زائران اربعین به داخل کشور آغاز شده اما طی امروز و فردا موج برگشت زائران افزایش خواهد یافت.

بر همین اساس پایانه مرزی مهران به صورت شبانه روز آماده خدمت رسانی به زائرانی است که وارد کشور ایران خواهند شد، تمهیدات لازم نیز برای بازگشت زائران اندیشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موکب‌های پذیرایی و آشپزخانه‌ها فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و فردا با اوج کار خود مواجه خواهند شد. ناوگان حمل و نقل عمومی با حداکثر توان خود پای کار هستند.

زائران دغدغه جابجایی نداشته باشند

امروز یک هزار دستگاه اتوبوس در شهر مهران برای انتقال زائران به اقصی و نقاط کشور مستقر شده است.

مدیر کل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری کشور اظهار داشت: زائران کم کم از سفر کربلا برگشته و عازم شهر و دیار خود می‌شوند، بر همین اساس وسایل حمل و نقل عمومی برای انتقال زائران به اندازه کافی وجود دارد.

داریوش باقر جوان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ناوگان جمل و نقل به اندازه کافی برای انتقال زائران در نظر گرفته شده و قطعاً هر تعداد ورود زائر به کشور وجود داشته باشد، زائران بدون دغدغه جابجا می‌شوند.

استقرار ۷۰ تیم گشتی پلیس راه در محورهای ارتباطی استان ایلام

رئیس پلیس راه ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: واحدهای گشتی پلیس راه برای خدمات رسانی به زائران در محورهای مواصلاتی حضور فعال دارند.

ابوالفضل کهزادی افزود: تعداد ۷۰ تیم گشتی از سایر پلیس راه‌های کشور در اختیار استان ایلام قرار داده شده و آمادگی این را داریم که در طول محورهای مواصلاتی استان نظم ترافیکی را برقرار کنیم.

وی گفت: تیم‌های گشتی در تمامی محورهای استان مستقر هستند و آماده ارائه خدمات رسانی به زائران است.

فعالیت موکب ها در مرز مهران

مدیر عامل بنیاد کرامت آستان قدس رضوی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به بازگشت زائران اربعین به کشور از مرز مهران، لذا در مرز و در شهر مهران موکب امام رضا (ع) از دو روز گذشته مشغول ارائه خدمت و توزیع غذای گرم برای زائران است.

محمدحسین استادآقا عنوان کرد: بر همین اساس روزانه ۱۶ هزار پرس غذای گرم در بین زائران حسینی توزیع می‌شود.

وی گفت: این خدمت رسانی تا روز جمعه که موج بازگشت زائران اربعین است، ادامه دارد.

پیش‌بینی ورود ۱۳۰ هزار نفر از زائران اربعین از طریق مرز مهران به کشور

استاندار ایلام نیز در نشست ستاد اربعین، بر آمادگی کامل دستگاه‌های لشکری، کشوری و خدمات رسانی برای بازگشت زائران اربعین از مرز مهران تاکید کرد و گفت: تمهیدات لازم نیز در این راستا اندیشیده شده است.

محمد نوذری افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۳۰ هزار نفر از زائران در مسیر بازگشت از محل مرز مهران وارد کشور شوند.

استاندار ایلام با تمجید از خدمات همه دستگاه‌ها خاصه نیروی انتظامی ابراز داشت: طی روزهای آینده با حجم زیادی از زائران عتبات‌عالیات روبرو خواهیم شد و همه باید برای سهولت انتقال این زائران به شهرهای خود، برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

کد خبر 5314994

منبع: مهر

کلیدواژه: مرز مهران اربعین حسینی اربعین 1400 اربعین 1400 اربعین حسینی ویروس کرونا هفته دفاع مقدس بوشهر مرز مهران عکس استانها ایلام علامه حسن زاده آملی آمار کرونا بازگشایی مدارس گرگان خطبه های نماز جمعه آغاز سال تحصیلی بازگشت زائران اربعین تمهیدات لازم مرز مهران پلیس راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۷۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنروا: تامین منابع لازم برای ادامه امدادرسانی در غزه

رژیم صهیونیستی با وارد کردن اتهامات بی اساس به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا، در تلاش است حمایت‌های کشور‌های غربی از این نهاد را مختل کند. آمریکا و آلمان، دو حامی بزرگ مالی آنروا و از شرکای نزدیک اسرائیل، به دلیل همراهی با تل آویو کمک‌ها به این آژانس را قطع کرده اند، موضوعی که می‌تواند آنروا را در بلند مدت تضعیف کند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، فیلیپ لازارینی، مدیر کل سازمان آنروا امروز (سه شنبه) اعلام کرد این نهاد علی رغم قطع کمک‌های بین المللی، اکنون منابع کافی برای انجام عملیات امدادرسانی در غزه تا پایان ماه مِی (اوایل خرداد ماه) را دارد. 

وی در این زمینه به خبرنگاران گفت: تنها چیزی که امروز می‌توانم به شما بگویم این است که تا پایان ماه مِی می‌توانیم به عملیات امدادرسانی خود در غزه ادامه دهیم. این در حالی است که یک ماه پیش برآورد من این بود که تنها یک تا دو هفته می‌توانیم امدادرسانی به مردم جنگ زده در این باریکه را ادامه دهیم. 

لازارینی افزود: این مسئله به خوبی نشان می‌دهد که سازمان آنروا اکنون در چه وضعیت بد مالی قرار دارد. ما برای ادامه کمک رسانی‌ها به غیرنظامیان به کمک‌های بین المللی وابسته هستیم. 

تامین منابع مورد نیاز آنروا پس از آن صورت می‌گیرد که برخی کشور‌های غربی همانند کانادا، سوئد، فنلاند، و استرالیا، که در ابتدا اقدام به قطع کمک‌های مالی به آنروا کرده بودند، طی هفته‌های اخیر بار دیگر کمک رسانی‌ها به این آژانس را از سرگرفتند. 

لازارینی در این باره خاطر نشان کرد: من امیدوار هستم که کشور‌های غربی بیشتری اهدای کمک‌های مالی خود به آنروا را از سرگیرند. تصمیم جدید اسرائیل برای جلوگیری از ورود کمک‌های غذایی به شمال غزه توسط آنروا، با هدف جلوگیری از نجات مردم از گرسنگی گرفته شده است.

از زمانی که رژیم صهیونیستی ۱۲ تن از ۱۳ هزار کارمند آنروا را متهم به همکاری در حمله هفتم اکتبر کرده است، کشور‌های غربی از جمله آمریکا اهدای کمک‌های مالی خود به این نهاد را قطع کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بازگشت مهران مدیری و جناب‌خان به تلویزیون | رامبد جوان از تلویزیون خداحافظی کرد؟
  • آخرین وضعیت پرونده قتل «مهران سماک»
  • در نظر گرفتن تمیهدات لازم در کمپ‌ها و اماکن استقرار زائران
  • تردد ۱۸۱ هزار نفر از مرز مهران
  • مسافران نوروزی بازگشت خود را به روزهای پایانی موکول نکنند
  • بررسی اقدامات و تمهیدات اتخاذ شده برای جمع آوری زکات فطره
  • تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین
  • آنروا: تامین منابع لازم برای ادامه امدادرسانی در غزه
  • اتخاذ تمهیدات امنیتی، انتظامی و ترافیکی راهپیمایی روز قدس
  • سیاست‌های اقتصادی بر مبنای حقایق اقتصادی جامعه اتخاذ شود