Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر لبنان اعلام کرد که به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد لبنان به عنوان سکویی علیه کشورهای عربی باشد و بیروت باید روابط خوبی با جوامع عربی و بین المللی برقرار کند.

به گزارش ایسنا، نجیب میقاتی ، نخست وزیر لبنان در مصاحبه با کانال لبنانی LBCI گفت: "لبنان یک کشور مستقل و دارای حاکمیت و با هویت عربی است و من به هیچ وجه اجازه نمی‌دهم که سکویی علیه برادران عرب ما باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

وی افزود: "لبنان باید از درگیری‌ها فاصله بگیرد و روابط خوبی با جامعه بین المللی و کشورهای عربی ایجاد کند."

وی ادامه داد: "هرگز منافع لبنان را در معرض خطر قرار نخواهم داد و هیچ اقدامی نخواهم کرد که برای جامعه بین المللی قابل قبول نیست و فعلا هیچ برنامه‌ای  برای سفر به عربستان ندارم."

وی در مورد دیدار اخیر خود با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز گفت: نکاتی وجود دارد که رئیس جمهور فرانسه به آنها متعهد شده است که مهمترین آنها حفظ امنیت و مذاکره با صندوق بین المللی پول است، زیرا نقدینگی لبنان به پایان رسیده و بانک‌ها با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

وی اظهار داشت که علاوه بر پرونده‌های آموزشی و بهداشتی، با ماکرون در مورد موضوع مساله امنیت اجتماعی نیز صحبت کرده است.

نخست وزیر لبنان اخیرا در سفری به پاریس با رئیس جمهور فرانسه در کاخ الیزه در خصوص مهمترین چالش های لبنان گفتگو کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لبنان نجیب میقاتی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۷۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر کراچیِ پاکستان به‌ مناسبت سفر رئیسی تعطیل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین رسانه‌های پاکستانی گزارش کردند که به‌مناسبت بازدید رئیس‌جمهور ایران از «کراچی» در روز سه‌شنبه، تمام اداره‌ها و مراکز آموزشی این شهر تعطیل خواهد بود.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نخستین سفرش به پاکستان و در پاسخ به دعوت نخست‌وزیر این کشور قرار است فردا (دوشنبه) سوم اردیبهشت راهی این کشور می شود.

۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ «شهباز شریف» نخست‌وزیر جدید پاکستان در تماس تلفنی با رئیسی گفته بود که منتظر سفر شما به اسلام‌آباد هستیم. دعوتی که «آصف علی زرداری» رئیس جمهور پاکستان در گفت‌وگوی تلفنی ۲۳ فروردین ماه با همتای ایرانی آن را مجددا تکرار کرد. دعوتی که از قبل مطرح بود و عمران خان نخست‌وزیر پیشین پاکستان پیش از این (آذر ۱۴۰۰) از رئیسی برای سفر به اسلام‌آباد دعوت کرده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • عکس/ سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • استقبال رسمی نخست‌وزیر پاکستان از رئیس جمهور ایران
  • ببینید | استقبال رسمی شهباز شریف نخست وزیر پاکستان از رئیس جمهور در اسلام آباد
  • استقبال نخست وزیر پاکستان از وزرا و هیات همراه رئیس جمهور
  • شهر کراچیِ پاکستان به‌ مناسبت سفر رئیسی تعطیل می‌شود
  • انتقاد معاون حزب الله از کمک کشورهای عربی به اسرائیل برای دفع حمله ایران
  • ایران آماده جنگ است اگر... | انتقاد تند معاون حزب الله از کمک کشورهای عربی به اسرائیل برای دفع حمله ایران