Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از آزمایش موفقیت آمیز یک موشک مافوق صوت خبر داد. ساخت این سلاح که سرعتی معادل ۵ برابر سرعت صوت دارد، با همکاری نیروی هوایی آمریکا و آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی موسوم به دارپا انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اندرو کندلر، مدیر برنامه دارپا در این باره گفت: پرواز موفقیت آمیز این موشک مافوق صوت هفته گذشته انجام شد و نشان داد این سلاح دارای قابلیت فراوان و موثر در برخورد‌های نظامی دارد.

وی ادامه داد: آزمایش موفق این سلاح جنگی نتیجه سال‌ها همکاری میان دولت آمریکا و تیم‌های نظامی در بخش‌های مختلف است. ساخت این موشک مافوق صوت برای صنعت نظامی آمریکا یک چالش بزرگ بود.

گفته می‌شود این آزمایش با هدف آزمودن این موشک در جداسازی ایمن از هواپیمای پرتاب کننده، احتراق تقویت کننده و احتراق موتور انجام شده است. موتور این موشک توسط شرکت فناوری‌های نظامی "ریتون" در آمریکا ساخته شده است.

گفته می‌شود این سلاح بدون حمل مواد منفجره زیاد هم می‌تواند انرژی انفجاری شدیدی را ایجاد کند. مدیر برنامه دارپا در پایان سخنان خود تصریح کرد: این موشک مافوق صوت می‌تواند قابلیت خوبی را در اختیار نیرو‌های نظامی ما در میدان‌های جنگی قرار دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موشک مافوق صوت نیروی هوایی آمریکا سلاح جنگی موشک مافوق صوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۷۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود

سخنگوی پنتاگون در سخنانی پس از پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی و تهدید‌های مقامات تل‌آویو گفت که واشنگتن خواهان تشدید تنش در منطقه نیست.

به گزارش ایسنا، ژنرال «پاتریک رایدر» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت: پاسخ مورد انتظار تل‌آویو به ایران یک تصمیم مستقل برای اسرائیل است، اما واشنگتن در دفاع از اسرائیل و حفاظت از نیروهایش در منطقه تردیدی نخواهد داشت.

رایدر در مصاحبه با الجزیره گفت که ایران با بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد از داخل خاک خود حمله‌ای گسترده و بی‌سابقه به اسرائیل انجام داد.

وی افزود: آمریکا با اسرائیلی‌ها و همه شرکای خود در خاورمیانه تماس دائمی دارد تا شاهد گسترش درگیری نباشیم.

رایدر تاکید کرد که کشورش بر همکاری با شرکای خود در منطقه تمرکز کرده است تا تنش‌ها به جنگ منطقه‌ای تبدیل نشود و در همین راستا، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا تماس‌هایی را برای کاهش تنش انجام داده است.

وی افزود که کشورش از نظر دیپلماتیک و نظامی فعالیت می‌کند تا سامانه‌های پدافندی واشنگتن در منطقه را تقویت کند.

وی در ادامه بیان کرد: وضعیت انسانی در غزه خطرناک است و ما در حال ارتباط با اسرائیلی‌ها درباره عملیات احتمالی در رفح هستیم. نشانه‌های اولیه درباره پاسخ اسرائیلی‌ها به درخواست‌های ما در مورد عملیات در رفح خوب است.

دیگر خبرها

  • کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد
  • (ویدئو) آزمایش یک موشک قاره‎پیمای جدید در کره شمالی
  • مبارزان فلسطینی در کرانه باختری 4 نظامی اسرائیلی را زخمی کردند
  • پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود
  • عملیات وعده صادق مظهر اقتدار سپاه و جبهه مقاومت بود
  • اذعان پنتاگون به توانمندی نظامی ایران درپاسخ به اسرائیل
  • پنتاگون درباره پاسخ تنبیهی ایران ضد رژیم صهیونیستی چه گفت؟
  • پنتاگون: کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • از دوران وابستگی تا روزگار سرافرازی
  • حمله ایران فوق‌العاده پیچیده بود اما بدون پیشرفته‌ترین سلاح‌هایش