Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخرین آمار ارائه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که در مجموع پنج ماهه نخست امسال تنها ۸۰۰ دستگاه خودروسواری (۰.۲) بیش از تیراژ تولید در مدت مشابه سال گذشته است و در حقیقت نشان از درجا زدن خودروسازان داخلی در حوزه خودروهای سواری است؛ البته این در حالیست که در تولید خودروهای سنگین باری همچون کامیون، کامیونت و کشنده افزایش قابل توجه قریب به ۶۰ درصدی دیده می‌شود و در حقیقت خودروسازان در تولید سواری‌ از خودروهای سنگین، جا مانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، طبق آمار، طی پنج ماه نخست امسال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب تولید کامیون، کامیونت و کشنده ۵۹.۸ درصد بیشترین افزایش تولید را در میان تولیدات خودرویی کشور ثبت کرده و پس از آن کمباین (ماشین‌های برداشت محصولات دانه‌دار کشاورزی) و انواع سواری به ترتیب در جایگاه دوم و سوم افزایش تولید قرار دارند؛ هرچند که درصد افزایش تولید سواری‌ها در مدت مذکور سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به صفر است.

از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه ۳۴۹ هزار و ۷۰۰ دستگاه از انواع خودرو سواری تولید شده که نسبت به تعداد دستگاه سواری تولید شده در پنج ماهه ابتدایی سال گذشته تنها ۸۰۰ دستگاه بیشتر است و رشد ۰.۲ داشته است. در مجموع پنج ماه نخست سال گذشته ۳۴۸ هزار و ۹۰۰ سواری تولید شده بود.

پس از انواع سواری‌، تولید کمباین‌ در پنج ماهه امسال با افزایش ۷.۱ درصدی از ۲۲۴ دستگاه در پنج ماهه ۱۳۹۹ به ۲۴۰ دستگاه در مدت مشابه امسال رسیده است.

براساس این گزارش اما بیشترین افزایش تولید خودرو در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، متعلق به خودروهای سنگین باری است که ۵۹.۸ درصد افزایش یافته است. آمار تولید کامیون، کامیون و کشنده از ۱۹۸۷ دستگاه در مدت مذکور سال گذشته به ۳۱۷۵ دستگاه در پنج ماهه ۱۴۰۰ زسیده است.

در مقابل اما میزان تولید وانت‌ها و خودروهای مسافربری در پنج ماهه امسال کمتر از مدت مشابه سال گذشته شده است. از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه ۲۷ هزار و ۱۰۸ دستگاه وانت در کشور تولید شده است که نسبت به ۳۱ هزار و ۵۲۸ دستگاه وانت تولید شده در پنج ماهه ابتدایی سال گذشته کاهش ۱۴ درصدی داشته است.

در نهایت نیز تولید انواع اتوبوس، مینی‌بوس و ون نیز کاهش ۲.۸ درصد را در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده و از ۶۸۸ دستگاه به ۶۶۹ دستگاه رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کاهش تولید خودرو تولید خودرو خودروسازي نسبت به مدت مشابه سال گذشته خودروهای سنگین افزایش تولید پنج ماهه تولید شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۷۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه نگهداری از پرخرج‌ترین خودروهای آمریکایی در حد خودروهای داخلی است!

امیرمسعود عابدین: بازار SUV و شاسی‌بلندها در دهه اخیر بسیار پرطرفدار شده است. با اینکه پیکاپ‌ها همچنان در صدر جدول پرفروش‌ترین‌ها در ایالات متحده قرار دارند، اما بخش SUV در جایگاه دوم قرار گرفته و ۴۶ درصد از فروش خودروهای جدید در سال ۲۰۲۳ را تشکیل می‌دهد. در کنار برندهای آلمانی، برخی از خودروسازان آمریکایی مانند کادیلاک و لینکلن می‌توانند هزینه‌های مختلفی را برای مالکین ایجاد کنند. گران‌ترین خودروی آمریکایی از نظر هزینه نگهداری در سال ۲۰۲۴، کادیلاک اسکلید ESV است.

به گزارش خبرآنلاین، قیمت مدل پایه این شاسی‌بلند لوکس از ۸۹٬۸۹۰ دلار شروع می‌شود. اگر مدل پرفورمنس V را انتخاب کنید، قیمت‌ها بسیار بالاتر می‌رود و به ۱۵۷٬۲۹۰ دلار می‌رسد. اسکلید ESV با هزینه تعمیر و نگهداری سالانه ۱۱۲۷ دلار (معادل ۷۳ میلیون تومان)، گران‌ترین وسیله نقلیه آمریکایی محسوب می‌شود. با این حساب نگهداری از این خودرو کمتر از ۱درصد قیمت خودرو در هر سال هزینه برمی‌دارد.

این خودرو همچنین با هزینه نگهداری ۱۲٬۹۳۸ دلار (معادل ۸۴۰ میلیون تومان) برای ۱۰ سال اول، جزو پرخرج‌ترین خودروهای آمریکایی به حساب می‌آید. پس از مدتی تحقیق، مشکل رایج و خاصی در اسکلید ESV ۲۰۲۴ پیدا نشد و این پرچمدار کادیلاک نسبت به مرسدس‌بنز، بی‌ام‌و و لندروور از کیفیت و قابلیت اطمینان بالاتری برخوردار است.

لینکلن نویگیتور ۲۰۲۴ در رتبه دوم پس از اسکلید ESV قرار دارد که هزینه نگهداری و تعمیر آن ۱۰۸۹ دلار (معادل ۷۰ میلیون تومان) در سال است. در حالی که این مقدار کمی کمتر از میانگین شاسی‌بلندهای لوکس است (۱۱۲۷ دلار در سال)، اما همچنان بیش از ۴۰۰ دلار بیشتر از میانگین کلی صنعت است. نویگیتور با هزینه ۱۲۱۱۱ دلار در ۱۰ سال، پایین‌تر از کادیلاک اسکلید قرار می‌گیرد.

لینکلن نویگیتور در چند سال گذشته از نظر قابلیت اطمینان عملکرد چندان خوبی نداشته است و با امتیاز ۲۵۹ مشکل در هر ۱۰۰ وسیله نقلیه، در رتبه دوم خودروهای غیرقابل‌اعتماد قرار دارد.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۵۴۳۲۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898695

دیگر خبرها

  • هزینه نگهداری از پرخرج‌ترین خودروهای آمریکایی در حد خودروهای داخلی است!
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • دولت از بخش خصوصی حمایت کند/ تعویق ۸ ماهه مطالبات واردکنندگان برنج
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  • افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار | جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید
  • مقایسه هزینه‌های نظامی آمریکا، چین و روسیه
  • هجوم ایرانیان برای سفرهای خارجی
  • این خودرو رکورددار افزایش قیمت در بازار خودروهای داخلی شد؛ ساینا، شاهین، سمند، ام وی ام و فونیکس چقدر قیمت خورد؟ | جدول قیمت ها
  • تردد غیرقانونی خودروهای سنگین از روی پل خرمشهر