Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@10:25:19 GMT

پیونگ یانگ از حق انجام آزمایش موشکی برخوردار است

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۷۶۵۴

پیونگ یانگ از حق انجام آزمایش موشکی برخوردار است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ساعاتی پیش از آنکه رسانه‌ها به نقل از مقامات کره جنوبی و ژاپن از پرتاب یک موشک ناشناس توسط کره شمالی به درون آب‌های دریای ژاپن حکایت کنند، نماینده پیونگ یانگ در سازمان ملل اعلام کرد که به دلیل سیاستهای خصمانه‌ای که کشورش را هدف گرفته، کره شمالی برای انجام آزمایش تسلیحاتی از یک «حق مسلم» برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که در نشست اضطراری شورای امنیت ملی کره جنوبی، دولت این کشور نسبت به انجام آزمایش موشک کوتاه برد توسط پیونگ یانگ آنهم در شرایطی که برقراری ثبات سیاسی در شبه جزیره کره امری بسیار حیاتی است، ابراز تأسف کرد.

کد خبر 5314996

منبع: مهر

کلیدواژه: کره شمالی آزمایش موشکی کره جنوبی ایالات متحده امریکا افغانستان رژیم صهیونیستی عراق طالبان روسیه سوریه مجمع عمومی سازمان ملل متحد طالبان افغانستان فلسطین ایران انگلیس ترکیه سرگئی لاوروف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۷۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید

به گزارش همشهری آنلاین، «کیم یو جونگ» معاون اداره مدیریت کمیته مرکزی حزب کارگر کره شمالی و خواهر کیم جونگ اون، رهبر این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دلیل اینکه تنش‌ها در منطقه مانند یک شمع روشن می‌سوزد، از مانورهای نظامی هفتگی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی که علیه ما انجام می‌شود، کاملا مشخص است. در سال جاری میلادی، آمریکا و متحدانش بیش از ۸۰ رزمایش برگزار کرده‌اند و کره جنوبی نیز بیش از ۶۰ رزمایش انجام داده است.»

به نقل از خبرگزاری تاس، وی افزود: «ما به تقویت و توانمندسازی ظرفیت‌های ارتش برای دفاع از حق حاکمیت و امنیتی خود و همچنین صلح در منطقه ادامه خواهیم داد.»

خواهر کیم جونگ اون خاطرنشان کرد: «اگر آمریکا به قدرت نمایی خود ادامه دهد، علیه ما اقدام کند و امنیت کره شمالی را تهدید کند، امنیت واشنگتن و متحدانش به شدت در خطر می‌افتد.

وی همچنین افزود یکسری رزمایش از سوی آمریکا و متحدانش با هدف انجام سناریوی حمله اتمی علیه کره شمالی انجام شده است. اگر کره جنوبی به خودش جرات دهد تا از تسلیحات علیه کره شمالی استفاده کند، به یکباره شکست می‌خورد.

کد خبر 846828 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه کره شمالی کره شمالی و کره جنوبی

دیگر خبرها

  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • رابطه با روسیه، به کره‌شمالی برای اقدامات خصمانه جرات می‌دهد
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • گارد ساحلی ژاپن : موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد