Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید با بیان اینکه بی تردید نبود یک نظام مدیریتی منسجم باعث وضعیت کنونی در منطقه آزاد اروند شده است، گفت: اگر دبیرخانه مناطق آزاد تشخیص دهد و بپذیرد، بنیاد شهید آمادگی لازم برای مدیریت منطقه آزاد اروند را دارد چرا که معتقد هستیم مناطق آزاد باید به ارگان های توانمند سپرده شوند تا اثربخشی بهتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، امیر حسین قاضی زاده هاشمی در دومین روز از سفر خود به خوزستان، به مناسبت سالروز شکست حصر آبادان و اربعین حسینی، شامگاه دوشنبه پنجم مهر ماه وارد منطقه آزاد اروند شد و با حضور در گلزار شهدای آبادان به مقام شامخ شهدای هست سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.

او سپس با حضور در سالن اجتماع های سازمان منطقه آزاد اروند، ضمن شرکت در مراسم انعقاد تفاهمنامه فی مابین بنیاد شهید و امورایثارگران و شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با هدف ساماندهی و توسعه طرح های خود اشتغالی و کارآفرینی در منطقه آزاد اروند، اظهار کرد: شهرهای آبادان و خرمشهر را نماد ایثار و مقاومت هستند. باید از خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان این منطقه که با مشکل هایی نظیر بیکاری و نداشتن مسکن مواجه هستند، حمایت و به وضعیت آن‌ها رسیدگی شود.

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید همچنین در خصوص واردات پنج هزار خودرو برای جانبازان که از نیازهای اساسی آنها است، افزود: در حال حاضر امکان واردات خودرو فقط از طریق مناطق آزاد ممکن است؛ اما این که همه پنج هزار خودرو از طریق منطقه آزاد اروند وارد شود یا از روش توزیع در مناطق مختلف آزاد، نیازمند آن است که بتوانیم پلاک این خودروها را مخصوص جانبازان برای کل کشور تعریف کنیم.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه این موضوع نیازمند مصوبه هیات وزیران است، بیان کرد: در حال حاضر نمی‌توان راجع به آن نظر داد؛ اما برای وارد کردن خودرو مخصوص جانبازان خوزستانی می‌توان بر ظرفیت منطقه آزاد اروند حساب کرد و اگر دولت اجازه تردد این خودروها در کل کشور را بدهد، قطعا بهتر است که واردات همه خودروها از طریق یکی از مناطق آزاد انجام شود.

او عدم یکپارچگی مدیریت در منطقه آزاد اروند را عامل شرایط نامناسب فعلی دانست و اضافه کرد: بی تردید نبود یک نظام مدیریتی منسجم باعث وضعیت کنونی در منطقه آزاد اروند شده است.

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین از اعلام آمادگی این نهاد در پذیرش مدیریت منطقه آزاد اروند، خبر داد و اظهار کرد: اگر دبیرخانه مناطق آزاد تشخیص دهد و بپذیرد، بنیاد شهید آمادگی لازم برای مدیریت منطقه آزاد اروند را دارد چرا که معتقد هستیم مناطق آزاد باید به ارگان های توانمند سپرده شوند تا اثربخشی بهتری داشته باشند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بنیاد شهید منطقه آزاد اروند تفاهم نامه آبادان و خرمشهر امیرحسین قاضی زاده هاشمی شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مدیریت منطقه آزاد اروند منطقه آزاد اروند مناطق آزاد بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۷۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای آبادان و خرمشهر و یک شهر دیگر خوزستان در وضع بسیار خطرناک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور شاخص کیفی هوا در ساعت ۱۷، یکشنبه سوم اردیبهشت در شهرهای خرمشهر ۵۰۰، آبادان ۴۷۹ و کارون ۴۰۱ AQI که گویای وضع قهوه‌ای و بسیار خطرناک است.

این شاخص در حمیدیه ۲۲۶ AQI که بیانگر وضعیت بنفش و خطرناک است. 

شوشتر نیز با شاخص آلودگی ۱۸۳ در وضعیت قرمز نیز قرار دارد.وضعیت هوا در اهواز، بندرماهشهر، هندیجان و شادگان در وضعیت نارنجی و ناسالم قرار دارد.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

 

دیگر خبرها

  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • معاون گردشگری وزارت میراث وارد خوزستان شد
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • اوج گیری گرما در اروند
  • تکلیف واردات خودروهای کارکرده چه شد؟
  • اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در سفر اول رییس جمهوری
  • هوای آبادان و خرمشهر و یک شهر دیگر خوزستان در وضع بسیار خطرناک
  • «شهید کوچه ما، روشنایی شهر» در منطقه ۱۳ اصفهان
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  • برگزاری همایش آموزشی حجاج در منطقه آزاد اروند