Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،محسن نعمتی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا با بیان اینکه نیروگاه شهید سلیمی نکا در شش ماه ابتدای امسال بیش از ۵ میلیارد و ۹۳۴ میلیون و ۵۶۵ هزارکیلووات ساعت انرژی تولید کرد، گفت:مجموع انرژی خالص نیروگاه در این مدت در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۷ درصد افزایش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: حدود ۷۴ درصد انرژی تولید شده در واحد‌های بخاری و حدود ۲۶ درصد در واحد‌های بلوک سیکل ترکیبی در این شش ماه بدست آمده است.

نعمتی گفت: با توجه به دشواری و حساسیت بسیار زیاد نگهداری و بهره برداری از واحد‌های این نیروگاه با گذشت بیش از ۴ دهه کارکرد، بدلیل قدمت و عمر بالای تجهیزات، حفظ آمادگی واحد‌های این نیروگاه برای تولید پایدار انرژی کار آسانی نیست.

او افزود: با توجه به نیاز شبکه برق کشور و علیرغم همه محدودیت‌های موجود بویژه در شرایط سخت مقابله با ویروس کرونا، تا حد امکان تلاش شد تعمیر‌های غیر مترقبه احتمالی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام و با همدلی و فعالیت جهادی و شبانه روزی کارکنان نیروگاه، تمامی واحد‌های نیروگاه جهت تولید پایدار برق و گذر از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۰ در مدار تولید باشند.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت:حدود ۵۷ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه درشش ماه ابتدای امسال طبق برنامه محقق شد.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروگاه نکا وزارت نیرو ویروس کرونا شبکه برق سراسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۷۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت: بیش از ۵۸۷ میلیون و ۴۳۲ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص فروردین ماه امسال در نیروگاه شهید سلیمی نکا تولید شده است.   نوراله ادبی فیروزجائی افزود: در این ماه بیش از ۶۱ درصد انرژی تولید شده در واحد‌های بخاری و حدود ۳۹ درصد در واحد‌های بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد.

او با اشاره به ضرورت آمادگی کامل همه واحد‌های نیروگاهی برای تولید پایدار انرژی در تابستان، افزود: از ۱۴ برنامه تعمیراتی پیشبینی شده برای ارتقای میزان آمادگی واحد‌ها جهت تولید پایدار انرژی مورد نیاز شبکه در فصل تابستان، از دهم مهر تاکنون ۱۰ برنامه تعمیراتی به سرانجام رسیده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت: تعمیرات نیمه اساسی واحد یک و میاندور‌ه‌ای واحد ۳ بخار و لایروبی حوضچه آبگیر واحد‌های بخاری بدون وقفه در حال انجام است و پیش بینی می‌شود تا قبل از شروع روز‌های اوج مصرف با انجام همه برنامه‌های تعمیراتی و پروژه لایروبی، واحد‌ها برای تولید پایدار انرژی آماده شوند.   نیروگاه ۴۵ ساله شهیدسلیمی نکا شامل ۴ واحد بخار، ۲ واحد گازی و یک واحد بخار در بلوک سیکل ترکیبی است که با انجام برنامه‌ها و پروژه‌های بازسازی، تعمیراتی و رفع چالش‌ها و محدودیت‌های تولید می‌تواند نقش بسیار موثری در پایداری شبکه برق کشور داشته باشد.

دیگر خبرها

  • رشد بیش ‌از یک‌درصدی تولید انرژی ‌الکتریکی در نیروگاه شهیدرجایی
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال
  • تولید بیش از ۵۸۷ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • افزایش ۲۲ درصدی تولید برق در نیروگاه رامین اهواز 
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر
  • ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شد
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»