Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی ملک لی تحلیل‌گر تکنیکال بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این پرسش که گروه فلزات اساسی شامل چند شرکت است؟ اظهار کرد:گروه فلزات اساسی شامل ۲۴ شرکت است که از شاخص‌ترین آن‌ها فولاد مبارکه اصفهان و صنایع ملی مس ایران را می توان نام برد.

این  تحلیل‌گر تکنیکال بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: عدد شاخص این گروه هم اکنون در ارتفاع یک میلیون و ۱۰۷ هزار و ۶۳۱ واحد قرار دارد که با سقف خود در مرداد ماه سال گذشته حدود ۲۸ درصد فاصله داشته و پایین‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه افزود: شاخص این گروه پس از رشد خوبی که از بهمن ماه سال ۹۹ تا اواخر مرداد امسال شاهد بود و پس از یک ماه استراحت یا به اصطلاح رنج زدن، توانست روند نزولی بلند مدت خود را بشکند که این عامل باعث شد تا تراز یک میلیون ۲۰۰ هزار واحد هم اوج بگیرد. رشدی که در چند هفته اخیر با نزولی شدن این شاخص، از شدتش کاسته شد.

بیشتر بخوانید

تالار اختصاصی سیمان مانع رشد عجیب قیمت می شود

ملک لی در ادامه تصریح کرد: طبق نمودار محدوده باکس زرد رنگ به عنوان ناحیه حمایتی برای این شاخص گروه فلزات اساسی در نظر گرفته می شود که با توجه به حمایت "ابرکومو" انتظار برگشت از این محدوده را داریم.

او در ادامه اظهار کرد: انتشار گزارش‌های فصلی شرکت‌های شاخص ساز در این گروه نیز این فرضیه (بازگشت) را تقویت می کند. البته با توجه به انتظاری که از رشد کلیت بورس می‌رود، روندی منطقی و به دور از هیجانات شدید سال گذشته را انتظار داریم که با توجه به این موضوع، روندی مثبت اما منطقی از این گروه را پیش بینی می کنیم.

ملک لی گفت: با توجه به موارد فوق، هدف کوتاه مدت محدوده یک میلیون ۲۴۰ هزار واحد، هدف میان مدت محدوده یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد و هدف بلند مدت این گروه محدوده دو میلیون واحد است.

این تحلیل‌گر تکنیکال بازار سرمایه در رابطه با این پرسش که  چه اخباری بر روند شاخص صنعت فلزات اساسی می تواند تاثیرگذار باشد؟ اظهار کرد: قیمت گذاری دستوری و ایجاد مشکل و محدودیت در صادرات، از ریسک‌های این گروه و افزایش تقاضای داخلی و جهانی نیز از پتانسیل‌های و اخبار تاثیرگذار بر این گروه است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار سرمایه تحلیل تکنیکال فلزات اساسی گروه فلزات اساسی یک میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۷۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان

سید عماد شاهرخی در حاشیۀ برگزاری طرح تشدید بازرسی‌ها در بازار کالا‌های اساسی لرستان، گفت: ۵۰ تیم بازرسی نظارت بر بازار کالا‌های اساسی را در این استان به‌عهده دارند.

او با اشاره به انجام ۸۲ هزار بازرسی از واحد‌های صنفی لرستان در سال گذشته، اضافه کرد: این بازرسی‌ها به تشکیل شش هزار پرونده منجر شده‌است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اعلام جریمۀ ۲۷۰ میلیارد تومانی برای واحد‌های صنفی متخلّف در این استان، متذّکر شد: فروشندگان درج قیمت و قیمت مصوّب روی کالا‌های اساسی را رعایت کنند.

او با تأکید به انجام ۹ هزار و ۴۰۰ بازرسی از بازار کالا‌های اساسی طی دو ماه اخیر، بیان کرد: ۹۰۰ پرونده برای عدم رعایت قانون در واحد‌های صنفی تشکیل شده‌است.

شاهرخی یادآور شد: طرح تشدید نظارت و بازرسی بر فعالیت کشتارگاه‌ها، کارگاه‌های بسته‌بندی وابسته به دام، طیور و آبزیان از امروز توسط ۵۰ تیم بازرسی انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام داد: مردم در تماس با سامانۀ ۱۲۴ هرگونه تخلف در حوزۀ کالا‌های اساسی را اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبحگاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت/ رشد بورس موقتی بود؟
  • افزایش ۳۹۲۱ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت/ بازار متعادل شد