Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@14:52:38 GMT

شرایط استفاده از طرح جهش تولید مسکن اعلام شد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۷۸۸۱

شرایط استفاده از طرح جهش تولید مسکن اعلام شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی شب گذشته با حضور در شبکه خبر به تشریح جزئیات قانون جهش تولید و تامین مسکن پرداخت و گفت: قانون جهش تولید مسکن قانون مسئله محور است به این معنی که بر اساس مسایلی که در اجرای طرح‌ها و قوانین قبلی در حوزه مسکن وجود داشت و با توجه به دیدگاه اقتصاد جدید کشور اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به این مسئله که ایجاد ساختار‌های جدید در حوزه مسکن کشور و احکام مشخص در حوزه‌های ارکان اصلی مسکن، از ویژگی‌های این طرح است، گفت: تشکیل شورای عالی مسکن با ریاست رئیس جمهور و حضور بیش از ۸ وزیر و برخی اعضای کابینه و تشکیل صندوق ملی مسکن از محل مالیات‌های بخش مسکن و سایر منابع درآمدی مبنی بر جبران کارمزد بانک‌ها و بخشی از هزینه‌ها مانند صدور پروانه ساخت برای کمک به اقشار کم درآمد از ساختار‌های جدید در حوزه‌ مسکن است.

*شرایط استفاده از طرح‌های مسکنی اعلام شد

وی در تشریح اینکه احکام این طرح هم شامل زمین، تامین مالی، مصالح و خدمات برای تسهیل در تولید مسکن کشور می‌شود، افزود: استفاده نکردن از تسهیلات دولتی در حوزه مسکن از اول انقلاب، نداشتن مالکیت شخصی، متاهل بودن و حداقل ۵ سال سکونت در شهری که تقاضا دارند از شرایط واگذاری مسکن در قانون جدید است.

محمود زاده ادامه داد: در سال‌ گذشته سهم تسهیلات بانکی مسکن و ساختمان، ۵ درصد بود که امسال به ۲۰ درصد رسیده است و معادل ۳۶۰ هزار میلیارد تومان خواهد شد.

*تسهیلات 250 میلیون تومانی مسکن تصویب شده است

 معاون وزیر مسکن و شهرسازی در بیان این نکته که طرح قانون جهش تولید مسکن تلاش شده است که بیشترین تخفیف، امتیاز و کمک‌های دولتی برای دهک‌های اول تا سوم باشد، تاکید کرد: پیشنهاد داده ایم بر اساس حوزه‌های جغرافیایی کشور بیش از ۵۰ تا ۷۰ درصد هزینه‌ ساخت یک واحد مسکونی را بتوان با تسهیلات دریافتی پوشش داد و آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار در این حوزه 250 میلیون تومان بوده است.

محمودزاده با بیان اینکه ۲ ماه فرصت به دستگاه‌های دولتی برای در اختیار گذاشتن اراضی خود به وزارت راه و شهرسازی داده شده است، افزود: پس از پایان مهلت داده شده و چنانچه دستگاهی اقدام  نکند ادارات ثبت اسناد استان‌ها مکلف شده اند حداکثر ظرف یک ماه سند این اراضی را به نام وزارت راه و شهرسازی بزنند.

این مقام مسئول ادامه داد: تاکنون ۲۹ استان از ۳۱ استان کشور اقدام به جانمایی اراضی خود کرده اند و در ۱۲۰۰ شهر نیز اراضی مورد نیاز تامین شده است.

محمودزاده در پایان گفت: بیش از ۲ هزار هکتار اراضی عمدتا در بافت شهری در اختیار دستگاه‌های دولتی قرار دارد که امروز دیگر نیازی به آن ندارند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی تولید مسکن جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۷۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از تولید داخل باعث رشد نیازهای جدید دارویی در کشور می شود


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: محمد پیکانپور تصریح کرد: رویه تولید دارو در کشور به لحاظ تعداد و کیفیت رو به رشد است و خرد جمعی صنعت دارو به سمت رفع نیاز جدید دارویی کشور پیش می‌رود و توفیقات خوبی در این حوزه دارد.
وی با بیان اینکه در بخش‌های پیشرو مثل بیولوژیک تولید رو به افزایش بوده، اظهار داشت: سال گذشته سهمیه ۳.۵ میلیارد دلاری حوزه دارو به ۴ میلیارد دلار افزایش یافت و ارز مورد نیاز مواد بسته بندی و جانبی صنعت دارو نیز مشمول ارز دولتی شده و ۱.۴۵ میلیارد دلار به آن ارز تخصیص یافته است.
پیکانپور با اشاره به اینکه تدوین دستورالعمل‌های صادراتی دارو در دست اجراست، تصریح کرد: صادرات از اهرم‌های مهم در حوزه صنعت دارو است و از شرکت‌های دارویی می‌خواهیم در این حوزه تقویت شوند و پیگیر توسعه بازار‌های منطقه باشند، زیرا ایران در حوزه دارو‌ها آینده درخشانی دارد.
به گفته وی، کمبود‌های دارویی از ۴۲۰ به ۱۰۰ قلم در سال گذشته کاهش یافت و بخش مهم این کمبود‌ها مربوط به آنتی‌بیوتیک‌ها، سرم‌ها، سوسپانسیون‌ها، دارو‌های اعصاب و روان، بیهوشی و ... بوده است که برطرف شد.

دیگر خبرها

  • خط تولید پروتز‌های مفصل زانو و لگن گشایش یافت
  • تحقق شعار سال و کاهش 40 درصدی مالیات بخش تولید با لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • طلاب باید به بحث تولید علم ورود کنند
  • کشور به تولید واقعی نیاز دارد نه مونتاژکاری!
  • ناترازی شدید حوزه مسکن به دلیل یک دهه توقف در تولید
  • طلاب به بحث تولید علم ورود کنند
  • ارسال نامه‌های هشدار به قانون جوانی جمعیت به دستگاه‌ های اجرایی
  • حمایت از تولید داخل باعث رشد نیازهای جدید دارویی در کشور می شود
  • مشارکت مردم در رشد تولید مسکن چگونه است؟
  • انعقادقرارداد تسهیلاتی ۳۳۵ هزار و ۳۷۸ واحد مسکونی طرح نهضت ملی در بانک مسکن در راستای قانون جهش تولید مسکن در کشور با مشارکت مردم تا پایان سال ۱۴۰۲