Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@03:53:42 GMT

تجدید دیدار ولخرج‌های اروپا در دربی نفتی

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۷۹۸۳

تجدید دیدار ولخرج‌های اروپا در دربی نفتی

دیدارهای هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در شبی آغاز می‌شود که مصاف دو تیم از تیم‌های مرحله نیمه نهایی فصل گذشته تکرار می‌شود.

به گزارش مشرق، دومین هفته از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا امشب (سه‌شنبه) با برگزاری هشت بازی در گروه‌های A تا D آغاز می‌شود که در مهمترین آنها تیم‌های منچسترسیتی و پاری‌سن‌ژرمن در ورزشگاه امارات شهر منچستر به مصاف هم می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تکرار دربی نفت این بار در مرحله گروهی

دو تیمی که به سبب سرمایه‌گذاری‌های هنگفت مالکان نفت‌فروش خاورمیانه‌ای‌شان و متهم بودن به نقض قانون بازی جوانمردانه مالی، خیلی از باشگاه‌های اروپایی چشم دیدن‌شان را ندارند، امشب به میدان می‌روند تا مصافی که فصل گذشته در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها داشتند را تکرار کنند. دفعه قبل این منچسترسیتی تحت تملک اماراتی‌ها بود که تیم قطری‌ها را شکست داد و مانع صعودش به فینال شد. پس قطعاً مائوریسیو پوچتینو این بار هرچند در خانه انتظار یک بازی آسان را مقابل تیم پپ گواردیولا نخواهد داشت. بهترین اتفاقی که در این بازی برای پاریسی‌ها و شاید خیلی از فوتبالدوستان جهان می‌تواند رخ دهد رسیدن لیونل مسی به بازی است. او به سبب مصدومیت زانو که در بازی هفته گذشته مقابل لیون دچارش شد، تا روز گذشته که به تمرینات گروهی برگشت، خانه‌نشین بود و مشخص نیست که میزان آمادگی‌اش برای حضور در بازی چقدر است.

بازگشت میلان به سن‌سیرو برای مصاف با اتلتیتکومادرید

بازی امشب میلان مقابل اتلتیکومادرید در سن‌سیرو برای هواداران نماینده ایتالیا اتفاق خاصی است. آنها بعد از بیش از هفت سال دوباره طنین سرود لیگ قهرمانان را در ورزشگاه خانگی تیم محبوب‌شان خواهند شنید هرچند حریف از آن تیم‌های سرسختی است که به آسانی نمی‌شود شکستش داد. میلان در بازی‌ هیجان‌انگیز قبلی‌اش در خانه لیورپول که یک ماراتن گلزنی به تمام معنا بود (میلان پس از جبران گل خورده اول با دو گل، در نهایت بازی را با نتیجه ۳ بر ۲ واگذار کرد)، امشب انگیزه زیادی دارد تا در حضور هوادارانش اولین پیروزی خود در لیگ قهرمانان اروپا را پس از هفت سال کسب کند. نکته جالب درباره حریف میلانی‌ها این است که این تیم همان تیمی است که روسونری آخرین بازی‌اش در لیگ قهرمانان قبل از فصل جاری را مقابل آن انجام داد. آن سال میلان ستاره‌هایی مانند کاکا، ماریو بالوتلی، عادل تعربت و مایکل اسین را داشت در خانه با گل دیرهنگامی که دیه‌گو کاستا برای اتلتیکو زد بازی را باخت و در مجموع با نتیجه ۵ بر یک در مرحله یک هشتم نهایی متحمل شکست و حذف شد.

بیشتر بخوانید:

ثبت رکوردی جدید به نام گواردیولا برد سخت سیتی در روز شکست شیاطین سرخ

ماشین گلزنی نروژی آماده حمله به پرتغالی‌ها

ارلینگ هالند مهاجم نروژی تیم فوتبال بوروسیا دورتموند یکی از خوب‌های هفته نخست بود. او با به ثمر رساندن یکی از گل‌های برتری تیمش در خانه بشیکتاش به روند فوق‌العاده گلزنی‌اش در لیگ قهرمانان ادامه داد و شمار گل‌های اروپایی‌اش را به ۲۱ مورد رساند تا اکنون جزو ۵۰ گلزن برتر این رقابت‌ها باشد. حریف بعدی دورتموند اسپورتینگ لیسبون است که می‌تواند یک فرصت خوب برای هالند جهت افزایش آمار گل‌هایش باشد به خصوص که نماینده پرتغال دو هفته قبل در خانه‌اش با قبول شکست پنج گل مقابل آژاکس تحقیر شد، چرا که او از سباستین هالر بازیکن آژاکس که مقابل اسپورتینگ لیسبون پوکر کرد (چهار گل زد) چیزی کم ندارد.

برنامه کامل بازی‌های هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا

سه‌شنبه

گروه A: پاری‌سن‌ژرمن - منچسترسیتی/ لایپزیگ - کلوب بروژ

گروه B: میلان - اتلتیکومادرید/ پورتو - لیورپول

گروه C: آژاکس - بشیکتاش (۲۰:۳۰)/ دورتموند - اسپورتینگ لیسبون

گروه D: شاختار - اینتر (۲۰:۳۰)/ رئال مادرید - شریف

چهارشنبه

گروه E: بایرن مونیخ - دیناموکیف/ بنفیکا - بارسلونا

گروه F: آتالانتا - یانگ بویز (۲۰:۳۰)/ منچستریونایتد - ویارئال

گروه G: سالزبورگ - لیل/ ولفسبورگ - سویا

گروه H: زنیت - مالمو (۲۰:۳۰)/ یوونتوس -  چلسی 

تمامی بازی‌ها به جز بازی چهار دیداری که ساعت ۲۰:۳۰ برگزار می‌شوند، از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران آغاز خواهند شد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان لیگ قهرمانان اروپا پاری سن ژرمن منچسترسیتی لیگ قهرمانان اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۷۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان ۲‌رؤیا؛ فینال تمام‌اسپانیایی روی هوا رفت!

به گزارش همشهری‌آنلاین، اتلتیکومادرید و بارسلونا رویای فینال تمام‌اسپانیایی این دوره لیگ قهرمانان اروپا را با کام‌بک‌هایی که در بازی برگشت مرحله یک‌چهارم پایانی خوردند، به فنا دادند. بارسا که رویای فینال تمام‌کرویفی روبه‌روی منچسترسیتی را هم از بین برد. این ۲‌تیم هر ۲بازی رفت خود را برده بودند و برای صعود تنها به یک تساوی نیاز داشتند. بارسا پیروزی ۳ بر ۲ در زمین حریف را با شکست خانگی ۴ بر یک از دست داد و اتلتیکو مادرید برد خانگی ۲ بر یک را در زمین راحت‌ترین تیم این مرحله یعنی دورتموند با شکست ۴ بر ۲ نابود کرد. حالا صعودکنندگان گروه مرگ در نیمه‌نهایی به هم رسیده‌اند و دورتموند و پاریس باید برای رسیدن به دیدار پایانی دیگری را قربانی کنند. وقتی قرعه‌کشی مرحله گروهی انجام شد، خیلی‌ها گمان می‌بردند دورتموند آخر می‌شود و به لیگ اروپا هم راه نمی‌یابد و پاریس و میلان به دور حذفی می‌روند و نیوکاسل سوم می‌شود.

پاریس می‌تواند برای دومین‌بار به فینال برسد. آنها اولین‌بار در فصل ۲۰-۲۰۱۹ خودشان را به دیدار نهایی رساندند و در یک‌هشتم همین دورتموند را شکست دادند اما در نهایت به بایرن باختند و دست‌شان به جام نرسید.

بوروسیا دورتموند برای چهارمین‌بار و برای نخستین‌بار از فصل ۱۳-۲۰۱۲ به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافت.

این دومین باری بود که اتلتیکو مادرید پس از فینال ۲۰۱۴(شکست ۴بر یک مقابل رئال‌مادرید) در یک بازی مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا ۴‌گل دریافت کرد. ۱۳‌گل دریافتی آنها در رقابت‌های این فصل بیشترین گل خورده آنها در یک دوره لیگ قهرمانان اروپاست و ۲۳‌گل زده آنها دومین رکورد گلزنی‌شان.

۵‌گل از ۶گل یولیان برانت در لیگ قهرمانان اروپا برای بوروسیا دورتموند در بازی‌های خانگی به ثمر رسیده. گل به اتلتیکو نخستین گل او در مرحله حذفی این رقابت‌ها بود.

متس هوملز برای یولیان برانت پاس‌گل داد که دومین پاس‌گل او در لیگ قهرمانان اروپا (۸۷‌بازی) به‌حساب می‌آید. پاس گل قبلی‌اش ۱۱‌سال و ۱۴۷‌روز پیش (نوامبر ۲۰۱۲) مقابل آژاکس ثبت شده بود.

متس هوملز (۳۵‌سال و ۱۲۲روز) مسن‌ترین بازیکنی شد که در ۲۲سال گذشته لیگ قهرمانان گل به‌خودی می‌زند. لوران بلان با ۳۶سال و ۱۴۲روز مسن‌ترین بازیکن قبلی بود.

تنها منچسترسیتی‌(۱۲) گلزنان متفاوت‌تری (به استثنای گل‌به‌خودی‌ها) در لیگ قهرمانان اروپا در این فصل نسبت به بوروسیا دورتموند(۱۱) داشته است.

اتلتیکو مادرید در ۱۱بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها گل خورده که این طولانی‌ترین دوره بدون کلین‌شیت آنها از ژوییه ۲۰۰۴(همچنین ۱۱بازی) است.

کد خبر 845366 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها فوتبال لیگ قهرمانان اروپا

دیگر خبرها

  • گام بلند تیم بسکتبال شهرداری گرگان برای تجدید قهرمانی
  • گام بلند شهرداری گرگان برای تجدید قهرمانی
  • رکوردشکنی نویر در شب صعود بایرن مونیخ
  • پایان ۲‌رؤیا؛ فینال تمام‌اسپانیایی روی هوا رفت!
  • لیگ قهرمانان اروپا / رئال و بایرن مونیخ راهی نیمه‌نهایی شدند
  • (ویدئو) خلاصه بازی بایرن مونیخ ۱ - آرسنال ۰
  • بایرن مونیخ - آرسنال؛ همان همیشگی! / بایرن به نیمه نهایی رسید
  • ترزیچ: با شایستگی به مرحله نیمه‌نهایی رسیدیم
  • امشب؛ پایان مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا / لطفاً مثل هفته پیش بازی کنید!
  • حذف تیم های اسپانیایی از لیگ قهرمانان اروپا