Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی بیگی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به صادرات فرآورده‌های نفتی به لبنان، سوریه و ونزوئلا اظهار داشت: متأسفانه عده‌ای دائماً به دنبال تکرار این جمله هستند که جمهوری اسلامی به کشورهای مذکور کمک‌هایی را ارسال می‌کند اما در قبال آن هیچ پولی را دریافت نمی‌کند در حالیکه این حرف از اساس غلط است چرا آنها بنا دارند مردم کشورمان را از مسیری که در حال انجام شدن است بدبین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: معادن بسیار خوبی در ونزوئلا وجود دارد و اگر جمهوری اسلامی ایران به آن کشور کمک‌هایی را ارسال کرده است مابه‌ازای آن را طلا دریافت کرده چرا که ونزوئلا معادن طلا دارد و حتی این موضوع به صورت رسمی اعلام شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به ارسال فرآورده سوختی به لبنان خاطرنشان کرد: این محموله به تجار لبنانی فروخته شده و اصلاً این محموله دولت لبنان و یا به حزب‌الله نداده‌ایم ضمن اینکه دلیل ارسال این محموله سوختی از مرز سوریه به لبنان برای آن بود که دولت لبنان تحت تحریم قرار نگیرد و به همین دلیل ارسال سوخت از طریق سوریه به لبنان از طریق زمینی بوده است.

بیگی‌نژاد عنوان کرد:‌ ارسال این فرآورده‌ها در حقیقت مازاد فرآورده‌های تولیدی در کشورمان است و اینگونه نیست که نیاز کشورمان را نادیده بگیریم؛ ضمن اینکه عقل و منطق حکم می‌کند صادرات فرآورده داشته باشیم و بتوانیم از این مسیر به درآمدزایی برسیم.

وی ادامه داد: صادرات فرآورده‌های نفتی کشورمان به خارج از کشور در حقیقت افزایش ارزش افزوده بوده است؛ کشورهایی که با ما هم فکر بوده و دوست دارند در کنار جمهوری اسلامی ایستادگی کنند شامل حال کمک‌های ایران بوده‌اند چرا که نمی‌خواهیم آنها در دنیا منزوی شوند. هر چند که این کشورها روزگاری کمک‌حال ما بوده‌اند و این مراواده کاری منطقی و عقلانی محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: کمک‌های جمهوری اسلامی به کشورهای مختلف فقط مربوط به کشورهای مسلمان نبوده است و اگر آن کشورها در برابر استکبار جهانی ایستادگی کنند شامل حال کمک‌های ما خواهند شد و اگر این کار را انجام ندهیم بایستی هزینه بسیار زیادی را برای مقاومت در برابر استکبار داشته باشیم که این حرف شبیه آن حرفی است که اگر در برابر داعش در عراق و سوریه ایستادگی نکنیم بایستی با آنها در تبریز و همدان بجنگیم.

بیگی‌نژاد خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که در زمان جنگ ایران و عراق سوریه و حافظ اسد مردانه در کنار جمهوری اسلامی ایران ایستادگی کرد. پس بهتر است در گرفتاریها کمک‌حال یکدیگر باشیم.

وی گفت: حزب‌الله لبنان به صراحت اعلام کرد کشتی حامل فرآورده‌های سوختی که از ایران به سمت لبنان حرکت می‌کند از آن این کشور است و محموله آن هم متعلق به تجار لبنانی است و به همین دلیل کشورهای دیگر نتوانستند نگاه چپی به آن داشته و به آن تعرضی داشته باشند لذا این کار کاملاً درست است و موجب نشان دادن اقتدار و تفکر مقاومت به دنیا است./ فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: نماینده مجلس صادرات سوخت تجار لبنانی جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۷۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای یک نماینده مجلس درباره نفوذی های اسرائیل در ایران | اقتدارشان را شکستیم

فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، درخصوص عملیات «وعده صادق» و پاسخ کشورمان به تهاجم اخیر رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، گفت: در ماه‌های گذشته رژیم صهیونیستی علیرغم انجام عملیات‌های مختلف، زیر پا گذاشتن همه آنچه از حقوق بشر و مقررات و کنوانسیون ‌های جهانی درخصوص جنگ و حقوق غیرنظامیان و .. گفته می‌شود و ارتکاب جنایات مختلف از جمله کشتار زنان و کودکان و حمله به بیمارستان‌، نتوانست به توفیق چندانی دست یابد.

وی در گفتگو با ایلنا، ادامه داد: در چنین شرایطی این رژیم در یک موقعیت استیصال قرار گرفت و با توجه به سابقه‌ای که در ترور و به شهادت رساندن شهید سلیمانی از این‌ها (آمریکا و رژیم صهیونیستی) وجود داشت بعید نبود که به چنین اقداماتی هم فکر کنند. در نتیجه آن استیصال این رژیم را به نقطه‌ای رسانده بود که دست به یک اقدامی بزند و به نظر می‌رسد خودش هم عواقب آن را پیش‌بینی کرده بود؛ این اقدام هم حمله به یک ساختمان رسمی متعلق به جمهوری اسلامی در کشوری مانند سوریه است که توان و قدرت لازم را برای دفاع از حریم خود در مقابل ارتش مجهز رژیم صهیونیستی ندارد.

نماینده کازرون افزود: قطعا این رژیم حساب پاسخ ما را کرده بود اما یک هوشمندی در جمهوری اسلامی وجود دارد که شتاب زده عمل نکرد و خواست عقلای نظامی و دفاعی کشور بود که دست به یک حرکت سریع زده نشود و قرار بود از توان نظامی که ناشی از پیشرفت علم و فناوری در کشور است در زمان خودش و با دقت لازم استفاده شود که بنا به اظهار فرماندهان نظامی بیش از ۵۰ درصد اهداف محقق شد.

وی تصریح کرد: یکی از دستاوردهای مهم این اقدام این بود با توجه به تبلیغات وسیعی که آن‌ها از گنبد آهنین می‌گویند و آن غروری که در حوزه توامندی نظامی‌شان داشتند؛ این عملیات باعث شد که ابهت‌شان شکسته شود یعنی یک بار حماس آن اقتدار و امنیتی که آن‌ها برای خودشان تصور کرده بودند را شکست و حالا جمهوری اسلامی ایران این اقدام را انجام داد.

عباسی در رابطه با پاسخ و واکنش احتمالی رژیم صهیونیستی به عملیات ایران، اظهار داشت: الحمدلله پدافند غیرعامل ما خوب است به خصوص هوشمندی جوانان نخبه ما که با برنامه‌های دشمن مقابله می کنند و به نظر می‌آید که دست برتر را داریم. اگر به گذشته نگاه کنیم اینطور بوده که هر وقت ما دست برتر را داریم طرف مقابل هم اقداماتی را سامان می‌دهد، این رژیم در داخل نفوذی دارد، یا اقدام به ایجاد انفجار می کند یا دست به ترور می‌زند در نتیجه ما باید در داخل مراقبت امنیتی‌مان را بیشتر کنیم که از نفوذی ها ضربه نخوریم.

نماینده کازرون خاطرنشان کرد: عملیات وعده صادق که ناشی از یک تصمیم عاقلانه بوده نشان داد که رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌های حامی آن‌ها نمی‌توانند ایران را تحت فشار نظامی قرار دهند با همه محاصره اقتصادی که وجود داشته ایران این توانمندی را پیدا کرده که ایستادگی کند.

وی همچنین اظهار داشت: از سوی دیگر این اقدام باعث می‌شود که سرمایه اجتماعی ما نیز افزایش پیدا کند و مردم بیش از گذشته به نیروهای نظامی و رسانه های خودمان اطمننان کنند.

دیگر خبرها

  • رئیسی سه لایحه به مجلس ارسال کرد
  • ادعای یک نماینده مجلس درباره نفوذی های اسرائیل در ایران | اقتدارشان را شکستیم
  • نماینده حزب‌الله در تهران: ضربات ایران به رژیم صهیونیستی تحولی بزرگ است
  • پاسخ ایران به تجاوز اسرائیل به کنسولگری‌حق طبیعی این کشور بود
  • پاسخ ایران به تجاوز اسراییل به کنسولگری‌حق طبیعی این کشور بود
  • ادامه واکنش نمایندگان مجلس به عملیات «وعده صادق»/ اسرائیل دست از پا خطا نکند!
  • جمهوری اسلامی هیمنه اسرائیل را در جهان شکست
  • نماینده حماس در لبنان: این پاسخ، حق طبیعی ایران بود
  • نمایندگان مجلس: هنوز ⁧ایران⁩ را نشناخته‌اید، این تنها یک سیلی بود
  • انتقام ایران از اسرائیل دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد