Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@15:30:07 GMT

واکنش داورزنی به ناکامی تیم‌ملی جوانان

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۸۰۲۱

واکنش داورزنی به ناکامی تیم‌ملی جوانان

رئیس فدراسیون والیبال گفت: نتایجی که در رده جوانان کسب شد به سرمربی این تیم ربطی ندارد، چراکه فضای رقابت در مسابقات جهانی برای تیم‌ها یکسان نبود.

به گزارش مشرق، محمدرضا داورزنی درمورد نتایج تیم والیبال جوانان در رقابت‌های قهرمانی جهان و عدم صعود به جمع ۸ تیم برتر اظهار داشت: در ۱۵ سال گذشته والیبال ایران در رده های مختلف عناوینی متفاوتی کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای ما و همه اهالی والیبال مهم این است که تیم جوانان خروجی زیادی برای تیم بزرگسالان داشته باشد. اکثر کشورهای مطرح و صاحب سبک جهان به تیم‌های خود در رده های پایه نگاه قهرمانی ندارند و به دنبال بازیکن‌سازی هستند.

وی ادامه داد: در تورنمنت اخیر هم در اکثر ست‌ها را با کمترین اختلاف به حریفان واگذار کردیم. در این بین غیبت ستاره‌ای به نام بردیا سعادت هم تاثیر منفی روی عملکرد تیم داشت. ما فعلاً در این مورد اظهارنظر نمی‌کنیم تا مسابقات تمام شود. او قرار بود اول شهریور ماه به ایران بیاید، اما این اتفاق رخ نداد و صحبت‌های مختلفی مطرح شد. برخی‌ها به بردیا مشورت دادند که به ایران نیاید و برخی دیگر پیشنهادات دیگری به وی دادند، اما نگاه ما به بردیا سعادت، سرمایه ملی است.

رئیس فدراسیون والیبال با بیان اینکه وقتی با اختلاف ۲ امتیاز بازنده بازی می‌شویم نمی‌توان نقش سرمربی را پررنگ دانست، گفت: کادر فنی متشکل از نفرات متعددی است که در تمام لحظات این بازیکنان را زیرنظر داشتند. به هر حال از این ۱۲ بازیکن باید بیشترین نفرات خود را به رده بزرگسالان برسانند و این موضوع از هر چیز دیگری مهمتر است. قطعاً ما هم دل‌مان می‌خواست تیم روی سکو برود، اما اجازه بدهید یک مثال بزنم. تیم ایران در سال ۲۰۰۷ و ۲۰۱۷ قهرمان جهان شد، اما قهرمانی سال ۲۰۱۷ بیشتر به اهالی والیبال چسبید، چراکه ستاره‌های زیادی از آن نسل به تیم ملی بزرگسالان راه پیدا کردند، اما از نسل سال ۲۰۰۷ تنها فرها قائمی توانست چند سال در تیم ملی بازی کند.

بیشتر بخوانید:

ناکامی جوانان؛ تبعات یک اشتباه دسته‌جمعی در والیبال

داورزنی افزود: از اینکه تیم جوانان با بدشانسی نتوانست به جمع ۸ تیم برتر صعود کند ناراحتیم، اما منتظر می‌مانیم تا ببینیم چند بازیکن شایستگی حضور در تیم بزرگسالان را پیدا می‌کنند. اینکه تیم به جمع برترین‌ها صعود نکرده ایرادی ندارد؛ ما در رده نوجوانان روی سکوی جهانی رفتیم و در رده بزرگسالان به افتخار بزرگی رسیدیم و قهرمان آسیا شدیم. حالا در رده جوانان شانس با ما یار نبود و فکر می‌کنم این فراز و فرودها امری طبیعی باشد، چراکه سخت است که یک کشور در تمام رده‌ها بتواند روی سکو برود. در دیدار با مراکش تیم ایران ست اول را با نتیجه ۲۵ بر ۵ به سود خود تمام کرد، اما همان نفرات در ست های بعدی تا امتیاز ۲۰ بر ۲۰ هم مساوی پیش رفتند. این موضوع می‌تواند نکات زیادی را به علاقمندان والیبال ثابت کند.

رئیس فدراسیون والیبال عنوان کرد: یک تفاوت بزرگ هم بین تیم ایران و سایر تیم‌ها در مسابقات قهرمانی جوانان جهان وجود داشت. تیم‌های اروپایی در رقابت‌های قهرمانی اروپا حضور پیدا کرده بودند، اما در آسیا این مسابقات برگزار نشد. ضمن اینکه کرونا هم شرایط را برای تدارکات خوب از ما گرفت. در ادوار گذشته ما اردوهای تدارکاتی زیادی برای تیم‌های خود فراهم می کردیم که حاصلش هم قهرمانی در تورنمنت‌ها بود، اما این بار شرایط متفاوت شد. کرونا دست ما را بسته بود و در واقع شرایط برای قاره‌های مختلف در رقابت‌های قهرمانی جهان یکسان نبود. تیم بلژیک که با ایران بازی کرد، عنوان سوم اروپا را کسب کرده بود، اما ما هیچ تدارکات مناسبی نداشتیم.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جوانان جهان و استفاده از بازیکنان مشترک، موضوع را در کمیته فنی بررسی کردیم. در ادوار گذشته بسیار با این موضوع مشکل داشتیم. در زمان ست‌کوویچ هم چنین شرایطی را تجربه کردیم. در کمیته فنی مقرر شد که چون ترکیب اصلی تیم بزرگسالان ایران را بازیکنان جوانان سال ۲۰۱۹ تشکیل می‌دهند بهروز عطایی هدایت آنها را برعهده داشته باشد. تمام موارد مورد بررسی قرار گرفت و جمع‌بندی این شد که او هدایت تیم جوانان را هم داشته باشد.

داورزنی اظهار داشت: اگر شرایط برگزاری اردوی تدارکاتی را داشتیم قطعاً نتایج تیم ایران فرق می‌کرد. ضمن اینکه در والیبال قحط‌الرجال نیست، اما اگر گزینه دیگری برای هدایت تیم جوانان انتخاب می‌کردیم حضور بازیکنان مشترک می‌توانست چالشی جدی برای تیم‌ها ایجاد کند. با این شرایط دلیل نتایج تیم جوانان حضور بهروز عطایی نبود، بلکه عدم بازی تدارکاتی و عدم حضور به موقع بردیا سعادت بود. همه تصور می‌کردند که او در تیم باشگاهی خود تمرین می‌کند و آماده است، اما اینگونه نبود. ایجنت و مدیربرنامه‌ها به بردیا و تیم ملی صدمه زدند. با این شرایط هر فرد دیگری سرمربی این تیم می‌شد همین نتایج کسب می شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال بهروز عطایی تیم جوانان تیم ایران برای تیم تیم ملی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۸۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نایب قهرمانی تیم ملی والیبال ساحلی ایران در تور آزاد سامیلا

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون والیبال، مرحله نهایی مسابقات والیبال ساحلی تور آزاد سامیلا تایلند، امروز (سه‌شنبه ۲۸ فروردین) با دو دیدار رده‌بندی و فینال پیگیری شد.   تیم ملی والیبال ساحلی ایران یک (عباس پورعسگری/علیرضا آقاجانی) که برای رسیدن به دیدار فینال شش پیروزی برابر هند، مالدیو، قطر، اندونزی، ژاپن و تایلند به دست آورده بود، در آخرین مسابقه خود در این رقابت‌ها به مصاف استرالیا دو (Burnett/Pearse) رفت.   پورعسگری و آقاجانی در این دیدار با نتایج ۲۱ بر ۱۷ و ۲۱ بر ۱۸ مغلوب حریف قدرتمند خود شدند تا به مقام نایب قهرمانی و مدال نقره اکتفا کنند.   والیبال ایران سال ۱۴۰۳ را با عنوان نائب قهرمانی تیم ملی والیبال برفی در مسابقات آسیایی چین آغاز کرد، در ادامه تیم ملی یک ساحلی ایران در تور نووالی موفق به کسب مقام قهرمانی و مدال طلا شد و این تیم امروز در سامیلا به عنوان نایب قهرمانی دست یافت تا در مجموع از زمانی که میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال شده است، در مدت یک ماه سه مدال برای والیبال ایران ضرب شده باشد.   تیم ملی والیبال ساحلی ایران دو (عبدالحامد میرزاعلی/ابوالحسن خاکی زاده) نیز در این رقابت‌ها حضور داشت که در مرحله مقدماتی دو برد و یک شکست به دست آورد و به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله حذفی شد.   میرزاعلی و خاکی زاده در مرحله نخست حذفی به مصاف استرالیا یک رفت و دو بر صفر با امتیاز مشابه ۲۱ بر ۱۸ مغلوب حریف قدرتمند خود شد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.   رحمان رئوفی به عنوان سرمربی، آرش رامسری (مربی) و غلامرضا بحریه (سرپرست) ملی‌پوشان کشورمان را در این رقابت‌ها همراهی می‌کنند. حسن بازدرهوا نیز به عنوان داور در این رقابت‌ها چندین قضاوت داشت.   تیم‌های تایلند یک و نیوزیلند یک نیز در مسابقه رده‌بندی تور آزاد آسیایی سامیلا به مصاف یکدیگر رفتند که نماینده نیوزیلند دو بر یک حریف خود را شکست داد و به مقام سومی و مدال برنز این رقابت‌ها دست یافت.

دیگر خبرها

  • سرمربی تیم ملی والیبال ایران در کره تیم گرفت!
  • سرمربی تیم ملی والیبال با نایب قهرمانی به ایران می‌آید
  • ناکامی در دومین فینال متوالی؛ گرمسیری هم به ژاپنی‌ها باخت
  • والیبال ساحلی ایران نایب قهرمان آسیا شد!
  • ساحلی بازان ایران نایب قهرمان شدند
  • والیبال ساحلی ایران نایب قهرمان شد
  • والیبال ساحلی‌ ایران در تایلند نایب قهرمان شد
  • نایب قهرمانی تیم ملی والیبال ساحلی ایران در تور آزاد سامیلا
  • یک ماه و سومین مدال: این والیبال است
  • سرپرست تیم‌های ملی والیبال نوجوانان و جوانان پسر معرفی شدند