Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@21:08:32 GMT

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۷/۰۶| نفت ۸۰ دلاری شد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۸۰۸۷

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۷/۰۶| نفت ۸۰ دلاری شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که روز دوشنبه ۱.۸ درصد افزایش یافته بود، امروز با ۵۳ سنت معادل ۰.۶۷ درصد افزایش به ۸۰ دلار و ۶ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که نگرانی ها از کمبود عرضه نفت در شرایط افزایش تقاضا ادامه دارد، قیمت نفت روز سه شنبه برای ششمین جلسه متوالی شاهد افزایش بود و به بالای 80 دلار رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که روز دوشنبه 1.8 درصد افزایش یافته بود، امروز با 53 سنت معادل 0.67 درصد افزایش به 80 دلار و 6 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت امریکا هم برای تحویل در ماه نوامبر امروز با 55 سنت معادل 0.73  درصد رشد به 76 دلار رسید. نفت خام آمریکا دیروز نیز شاهد جهش 2 درصدی بود.

توشیتاکا تازاوا تحلیلگر موسسه فوجیتومی در این باره گفت: «با توجه به اختلال در عرضه و ترمیم تقاضا در بسیاری از نقاط جهان، احساس حاکم بر بازار همچنان افزایشی است.»

وزیر اقتصاد ژاپن امروز اعلام کرد، توکیو برای لغو وضعیت فوق العاده از ابتدای ماه اکتبر از مشاوران بهداشتی خود نظرخواهی می کند. تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در ژاپن رو به کاهش است و سیستم درمانی این کشور پس از هفته ها شاهد کاهش بار بیماران بستری بوده است.

در همین حال، به گفته منابع آگاه نیجریه و آنگولا دو تولیدکننده مهم نفت در قاره آفریقا حداقل تا سال آینده قادر به افزایش سطح تولیدشان به سقف سهمیه تعیین شده از سوی اوپک نخواهند بود. کاهش سرمایه گذاری و مشکلات ایجاد شده در تعمیر و نگهداری میادین نفتی سبب افت ظرفیت تولید کشورهای تولیدکننده شده است.

چند عضو دیگر گروه اوپک پلاس هم که در طی سال گذشته و به منظور تقویت قیمت ها تولید خود را کاهش داده بودند، اکنون و همزمان با ترمیم اقتصادی قادر به افزایش فوری تولید خود نیستند.

موسسه گلدمن ساکس با اشاره به افزایش اشتهای ریسک پذیری در بین سرمایه گذاران پیش بینی خود برای نفت برنت تا پایان امسال را 10 دلار افزایش داده و به 90 دلار رسانده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: درصد افزایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۸۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ |برنت ۹۰ دلار و ۲۸ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۷ سنت معادل ۰.۱۹ درصد کاهش به ۹۰ دلار و ۲۸ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز دوشنبه در آسیا در شرایطی کاهش یافته که ریسک‌پذیری شرکت کنندگان بازار به دنبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی در روز یکشنبه پایین آمده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 17 سنت معادل 0.19 درصد کاهش به 90 دلار و 28 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 31 سنت معادل 0.36 درصد کاهش 85 دلار و 35 سنت معامله می‌شود.

پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی با 300 موشک و پهپاد اولین حمله به این رژیم توسط یک کشور دیگر طی بیش از سه دهه گذشته بود. این رویداد نگرانی در مورد تشدید درگیری‌های منطقه‌ای را افزایش داده که می‌تواند حمل و نقل نفت از خاورمیانه را تحت تاثیر قرار دهد.

افزایش تولید و قیمت نفت ایران در سومین ماه 2024پیش‌بینی گازپروم درباره نفت 80 تا 100 دلاری در 2024


در حالی که مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند این حمله ایران را تلافی می‌کنند، آمریکا تاکید کرده در هیچ حمله‌ای علیه ایران شرکت نخواهد کرد. قدرت‌های جهانی و سایر کشورهای عربی و دبیرکل سازمان ملل هم خواستار خویشتن‌داری شده اند.

قیمت نفت در روز جمعه و با انتظار حمله ایران افزایش یافته و به بالاترین رقم از ماه اکتبر رسیده بود.

اما قیمت نفت یک درصد طی یک هفته گذشته کاهش یافته که می‌تواند تاثیر پیش‌بینی آژانس بین المللی انرژی در مورد کند شدن رشد تقاضای جهانی در سال جاری میلادی باشد.

تحلیلگران انتظار یک افزایش قیمت کوتاه‌مدت را پس از حمله ایران به رژیم صهیونیستی داشتند. اما عقیده دارند تاثیر بلند مدت بر قیمت نفت در شرایطی ایجاد می‌شود که عرضه فیزیکی این کالا تحت تاثیر قرار بگیرد مانند محدود شدن حمل و نقل نفت از تنگه هرمز توسط ایران.

جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس تا امروز تاثیر چندانی بر عرضه جهانی نفت نگذاشته است.

انتهای پیام/18

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا بازهم امروز افزایش یافت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ |برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد
  • چرایی افزایش قیمت در بازار طلای جهانی
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۰.۵۰ درصدی قیمت جهانی طلا
  • ترس رژیم صهیونیستی عامل افزایش قیمت در بازار طلای جهانی
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ |برنت ۹۰ دلار و ۲۸ سنت شد