Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر لبنان اعلام کرد که به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد لبنان به عنوان سکویی علیه کشورهای عربی باشد و بیروت باید روابط خوبی با جوامع عربی و بین المللی برقرار کند.

نجیب میقاتی ، نخست وزیر لبنان در مصاحبه با کانال لبنانی LBCI گفت: "لبنان یک کشور مستقل و دارای حاکمیت و با هویت عربی است و من به هیچ وجه اجازه نمی‌دهم که سکویی علیه برادران عرب ما باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

وی افزود: "لبنان باید از درگیری‌ها فاصله بگیرد و روابط خوبی با جامعه بین المللی و کشورهای عربی ایجاد کند."

وی ادامه داد: "هرگز منافع لبنان را در معرض خطر قرار نخواهم داد و هیچ اقدامی نخواهم کرد که برای جامعه بین المللی قابل قبول نیست و فعلا هیچ برنامه‌ای  برای سفر به عربستان ندارم."

وی در مورد دیدار اخیر خود با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز گفت: نکاتی وجود دارد که رئیس جمهور فرانسه به آنها متعهد شده است که مهمترین آنها حفظ امنیت و مذاکره با صندوق بین المللی پول است، زیرا نقدینگی لبنان به پایان رسیده و بانک‌ها با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

وی اظهار داشت که علاوه بر پرونده‌های آموزشی و بهداشتی، با ماکرون در مورد موضوع مساله امنیت اجتماعی نیز صحبت کرده است.

نخست وزیر لبنان اخیرا در سفری به پاریس با رئیس جمهور فرانسه در کاخ الیزه در خصوص مهمترین چالش های لبنان گفتگو کرد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۸۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السودانی: از قلمرو عراق برای حمله به اسرائیل استفاده نشده است

به گزارش همشهری آنلاین، نخست‌وزیر عراق محمد شیاع السودانی روز گذشته (سه‌شنبه) پس از دیدار روز دوشنبه با رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان»، هرگونه گزارش در ارتباط با حمله ایران از خاک عراق را رد کرد.

السودانی، حمله اخیر رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی جمهوری اسلامی در دمشق را نقض آشکار و خلاف قوانین بین‌المللی خواند و گفت همین اقدام، ایران را بر آن داشت تا پاسخ دهد.

نخست‌وزیر عراق تصریح کرد «از طریق گزارش‌های نظامی که دریافت کرده‌ایم برای ما ثابت نشد که موشک یا پهپادی از عراق پرتاب شده است».

السودانی سپس با تأکید بر لزوم حفظ امنیت عراق تصریح کرد «قطعاً، موضوع ما روشن است. ما به هیچ نهاد غیردولتی اجازه نمی‌دهیم تا از عراق برای بازگرداندن این کشور به جنگ استفاده کند. ما از رویه‌های قانونی برای حفظ امنیت عراق و دور کردن عراق از صحنه درگیری استفاده می‌کنیم».

نخست‌وزیر عراق با اشاره به این‌که فلسطینیان در مقابل چشمان جهان با نسل‌کشی مواجه هستند اما «جامعه بین‌المللی با سیستم و قوانین خود در محافظت از غیرنظامیان بی‌گناه شکست خورده است».

وی با انتقاد از انفعال جهان در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت «ما خواهان اجرای این ارزشها و اصول از سوی جامعه بین‌الملل هستیم. پس، قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و دستورالعمل‌های کنفرانس بین‌المللی درباره موضوع فلسطین کجاست؟»

السودانی تأکید کرد که جنگ غزه بر «ثبات منطقه و جهان تأثیر گذاشته است و نادیده گرفتن ریشه این مشکل، پیامدهای بیشتری را به همراه خواهد داشت و در این منطقه حساس از جهان، گستره درگیری‌ها را بیشتر می‌کند».

کد خبر 845285 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه ایران و عراق

دیگر خبرها

  • اردوغان: کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن!
  • کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن!
  • اعتبارات سفر دوم دولت به استان سمنان قابل توجه است
  • السودانی: از قلمرو عراق برای حمله به اسرائیل استفاده نشده است
  • رئیس جمهور: کشورهای منطقه به نیروهای نظامی ایران تکیه کنند
  • سانچز: برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تلاش می‌کنیم
  • چین: هرگز فعالیت‌ جدایی‌طلبان تایوان را تحمل نخواهیم کرد
  • موضع‌گیری جدید میقاتی درباره حمله های رژیم صهیونیستی
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • عراق: به دنبال پایان مأموریت ائتلاف بین المللی هستیم