Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش انگلیس برای مقابله با هرگونه ناآرامی احتمالی در پی بحران سوخت و کمبود بنزین در این کشور، به حالت آماده‌باش درآمد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 بحران کمبود سوخت و خالی‌شدن پمپ‌های بنزین در انگلیس، ارتش این کشور را به حالت آماده‌باش درآورد.

ارتش انگلیس برای مقابله با هرگونه ناآرامی احتمالی در پی بحران سوخت و کمبود بنزین در این کشور، به حالت آماده‌باش درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌های انگلیسی بامداد سه‌شنبه گزارش دادند که در پی خالی شدن پمپ‌های بنزین از سوخت و هجوم تعداد زیادی از خودروها به پمپ‌های بنزین برای ذخیره سوخت، دولت از ارتش خواسته که به حالت آماده‌باش دربیاید.

بر اساس این گزارش، رانندگان تانکرهای ارتش انگلیس که با این حکم وارد حالت آماده‌باش شده‌اند، از روز سه‌شنبه آموزش‌های ویژه‌ای برای کمک به سوخت‌رسانی به پمپ‌های بنزین دریافت می‌کنند.

صف‌های طولانی در مقابل جایگاه‌های بنزین ها در سراسر انگلیس که از روز شنبه پس از بسته شدن برخی از این جایگاه‌ها به دلیل کمبود سوخت آغاز شده، همچنان ادامه دارد.

پس از اینکه برخی از شرکت های بزرگ نفتی جایگاه‌های بنزین خود را در روز جمعه تعطیل کردند، بسیاری از مردم در اثر نگرانی در مورد مواجه شدن با کمبود بنزین، به این جایگاه ها هجوم بردند.

در انگلستان، ماه‌هاست که یک بحران شدید تدارکات ادامه دارد؛ این بحران، یکی از پیامدهای مختلف برگزیت و عمدتا ناشی از کمبود حمل کننده بار است: در این مورد، ماشین های حمل سوخت کافی برای راساندن سوخت به همه توزیع کنندگان وجود ندارد.

اقدامات اضطراری برای تامین سوخت کافی در جایگاه‌های سوخت از شامگاه یک شنبه اتخاذ شده است و «کاسی کارتنگ» وزیر بازرگانی انگلیس قرار است قوانین رقابتی در صنعت سوخت را تعلیق کند تا شرکت‌های تامین کننده بتوانند سوخت مورد نیاز جایگاه‌های که بدون بنزین مانده‌اند را تامین کنند.

پیش از این گزارش شده بود که «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس درحال بررسی استقرار نیروهای ارتش برای محافظت از کامیون‌های حامل بنزین است.

برچسب ها: بنزین ، انگلیس ، کمبود بنزین در انگلیس

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: بنزین انگلیس کمبود بنزین در انگلیس حالت آماده باش پمپ های بنزین ارتش انگلیس کمبود بنزین جایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۸۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارت سوختی که ۲ روزه تولید و ۲ ماهه دست مردم می رسد!

در حالی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از تولید کارت سوخت المثنی در 2 روز می‌گوید که زمان ثبت‌نام تا دریافت این کارت در سازمان‌های غیرمرتبط با نفت بیش از 2 ماه زمان می‌برد و مردم از این موضوع گلایه‌مندند.

به گزارش فارس؛ «سوخت‌گیری از 10 روز دیگر فقط با کارت شخصی ممکن است»، این خبری بود که در 15 فروردین امسال به نقل از وزیر نفت جواد اوجی منتشر شد و صف‌های طولانی را برای دریافت کارت سوخت المثنی در مراکز پلیس 10+ ایجاد کرد.

یکی از مراجعان به این مراکز، با ابراز نگرانی از این خبر می‌گوید: این چه طرز اطلاع‌رسانی است؟ آیا نباید چند ماه قبل‌تر مردم را از حذف کارت سوخت جایگاه‌ها مطلع کرد؟ حالا بعد از گذشت 10 روز امثال ما که کارت سوخت نداریم چگونه بنزین بزنیم؟

هر چند منظور وزیر نفت از بازگشت (کاهش) تعداد کارت سوخت جایگاه‌ها به ایام قبل از تعطیلات نوروزی به اشتباه در فضای رسانه‌ای منعکس شد اما این موضوع از گلایه مردم بابت مدت زمان طولانی دریافت کارت سوخت المثنی کم نمی‌کند.

بررسی های میدانی نشان می‌دهد که فرآیند ثبت‌نام برای کارت المثنی در مراکز پلیس + 10‌ به کندی پیش می‌رود و کارمندان این مراکز از صدور این کارت سوخت‌ها تا بیش از 2 ماه آینده خبر می‌دهند.

این اتفاق درحالیست که مدیرعامل شرکت ملی پخش جعفر سالاری‌نسب امروز اعلام کرد که در صورت پیاده‌سازی و حذف فرآیندهای سنتی و یکپارچه کردن فرآیندها، کارت سوخت قطعا کمتر از 10 روز به دست متقاضیان خواهد رسید. به گفته وی «زمان تولید کارت سوخت توسط شرکت ملی پخش بیشتر از 48 ساعت زمان نمی‌برد».

طبق آمار وزارت نفت سال گذشته بیش از 3 میلیون و 600 هزار درخواست برای دریافت کارت سوخت در سامانه هوشمند سوخت به ثبت رسید که تعداد کارت‌های تولید شده بیش از ثبت نام بود و حدود 4 میلیون کارت سوخت در سال گذشته تولید شد.

براساس بند ح تبصره 14 قانون بودجه 1402، به منظور بهبود نظام توزیع بنزین در کشور و کاهش قاچاق سوخت، وزارت نفت مکلف بود تدبیری اتخاذ کند که تا پایان 6 ماه ابتدایی سال حداقل 90 درصد خودروهای بنزین‌سوز صرفاً از کارت‌های سوخت مختص خودرو استفاده کنند.

اما حال به نظر می‌رسد بزرگترین مانع در مسیر اجرای این طرح قانونی، نه مدت زمان تولید کارت سوخت توسط وزارت نفت بلکه مدت زمان فرآیند ثبت‌نام در مراکز پلیس + 10‌ و تحویل کارت سوخت المثنی توسط پست است که موجب شده است زمان تولید آن فقط 2 روز طول بکشد ولی بعد از 2 ماه نیز به دست مردم نمی‌رسد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کارت سوخت حذف می‌شود/ بنزین تک نرخی می‌ماند وزیر نفت: کارت سوخت بنزین حذف نمی‌شود / فعلا برای افزایش قیمت برنامه‌ای نداریم

دیگر خبرها

  • پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین و جمع آوری کارت های سوخت
  • سوالات پر تکرار درباره بنزین + پاسخ
  • پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین
  • ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در استان کرمانشاه صرفه‌جویی شد
  • چرا استفاده از کارت سوخت شخصی برای دولت به یکباره مهم شد؟
  • مسوولان برای مقابله با سیل احتمالی چابهار در آماده باش کامل قرار دارند
  • صرفه جویی بیش از ۴۷ میلیون لیتر بنزین در ایلام
  • دستگاه‌های امدادی لامرد برای مقابله با سیلاب در آماده‌باش هستند
  • کارت سوختی که ۲ روزه تولید و ۲ ماهه دست مردم می رسد!
  • صرفه‌جویی بیش از ۴۷ میلیون لیتری مصرف بنزین در منطقه ایلام