Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «مهدی اولاد» پرتابگر پارالمپیکی ایران تنها ورزشکاری از کاروان سردار دل‌ها بود که موفق شد ۲ مدال را برای ایران به ارمغان بیاورد. او در پرتاب وزنه موفق به کسب مدال طلا شد و در پرتاب دیسک نیز مدال نقره گرفت. اولاد باور دارد که شرایط سخت آب و هوایی موجب تغییر رنگ مدال او شده و می‌توانست ۲ مدال طلا را به نام خود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«مهدی اولاد» روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با گلایه از برخی مصوبات ورزشی و لزوم اصلاح آن گفت: تلاشم به اندازه ۲ ورزشکار بود و عملکردم هم این را نشان می‌دهد اما زمانی که از پاداش مدال سخن به میان خواهد آمد مدال نقره من بی‌ارزش جلوه داده می‌شود زیرا براساس مصوبه به مدال دوم من تنها ۱۰ درصد پاداش تعلق خواهد گرفت. 

متن کامل مصاحبه خبرنگار ایرنا با قهرمان پارالمپیک را در زیر می‌خوانیم:

رهبری با بیانات خود به ورزشکاران روحیه داد

دیدار با مقام معظم رهبری در کمترین زمان بعد از پایان المپیک و پارالمپیک موجب ایجاد روحیه خاص و نشاط در بین ورزشکاران شد. در این دیدار ۲ نماینده از مدال‌آوران المپیکی و پارالمپیکی مشکلات ورزشکاران را طرح و معظم‌له به دقت گوش دادند و توصیه به رفع مشکلات داشتند. ورزشکاران با دیدن روحیه مقام معظم رهبری قوت قلب گرفتند و موجب خواهد شد تا برای مسابقات آتی با انگیزه بیشتر به میدان بروند.

روزهای سختی را سپری کردم

رسیدن به مدال طلای پارالمپیک کار راحتی نیست، من تمام برنامه خودم را براساس موفقیت در توکیو طرح‌ریزی کرده بودم و به همراه مربی خود ۲ سال تمام تلاش کردم. باید از «ابراهیم مومنی» تشکر کنم که در این ۲ سال برای من کم نگذاشت. این مدال‌ها در شرایطی به دست آمد که با شیوع و فراگیری ویروس کرونا مواجه بودیم و المپیک نیز یک سال به تاخیر افتاد تا میزان تمرینات ما ۲ برابر شود. 

برای ۲ طلا رفته بودم

با تمام آمادگی در توکیو شرکت کردم و هدفم کسب ۲ مدال طلای پارالمپیک بود. اما تنها حریفی که پیش‌بینی آن را نکرده بودم باران‌های سیل آسای توکیو بود. شرایط برایم سخت شد و حتی نگه داشتن دیسک کار راحتی نبود. می‌توانستم با اختلاف مدال طلای پرتاب دیسک را کسب کنم اما باران اجازه کار را نداد. صبح مسابقه داشتم و تجربه بدی بود. شب نیز از تلویزیون مسابقه «علی‌اصغر جوانمردی» دیگر ملی‌پوش دوومیدانی را نگاه کردم و می‌دانستم با چه سختی دارد کار می‌کند. در آن شرایط ورزشکار هم تمرکز خود را از دست می دهد و هم عصبی خواهد شد. 

 مدال نقره‌ام بی‌ارزش شد

چند ورزشکار در کاروان سردار دل‌ها برای کسب ۲ مدال به میدان رفتند و من نیز یکی از آنها بودم و تنها من موفق به ضرب دو مدال شدم. بسیار خوشحالم که برای کشورم افتخارآفرینی کردم. برای این ۲ مدال سختی‌های زیادی را تحمل کردم، اما آنچه موجب شد خستگی به تنم بماند مصوبه ورزشی پاداش‌ها است. مصوبه‌ای که پاداش مدال دوم را تنها ۱۰ درصد اعلام کرده و با این شرایط مدال نقره من کاملا ارزش خود را از دست خواهد داد. 

در بازی‌های آسیایی به راحتی می‌توانم ۲ مدال طلا را کسب کنم زیرا با حریفانم اختلاف رکورد زیادی دارم. نمی‌دانم با این شرایط می‌شود در ۲ ماده دوومیدانی شرکت کرد یا نه؟  اگر مصوبه اصلاح نشود بی‌تردید انگیزه من و سایر قهرمانانی که برای چند مدال به چین خواهند رفت کم خواهد شد. چرا ورزشکاری که ۲ مدال برای ایران به ارمغان آورده باید از پاداش یک مدال محروم شود؟ آیا پاداش مدال نقره ۱۲۰ میلیون تومان است. اگر یک ورزشکار دیگر آن را به دست می‌آورد به وی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان داده می‌شد. به تنهایی و با هزینه یک ورزشکار ۲ مدال کسب کردم چرا باید پاداش یک مدال را بگیرم. 

مصدومیت‌هایم به خاطر پرتاب دیسک بود

مدال نقره پرتاب دیسکی که در پارالمپیک گرفتم در حالی این روزها دیده نمی‌شود که برای کسب این مدال بیش از مدال طلا تلاش کردم. تخصص من پرتاب وزنه است و در آن رکورددار جهان هستم اما در پرتاب دیسک برای رسیدن به مدال تلاش بیشتری کردم. برای من مدال برنز پیش‌بینی شده بود که تبدیل به نقره کردم.

عدالت ورزشی مورد تاکید مقام معظم رهبری بود 

خوشحالم که کمتر از ۲ هفته بعد از پایان پارالمپیک به محضر مقام معظم رهبری رفتیم. حضوری که برای تمام ورزشکاران قوت قلب بود. معظم‌له در این دیدار بر چند مولفه تاکید داشتند که یکی از آنها عدالت ورزشی بود. عدالت ورزشی اکنون باید در چند مولفه مورد بررسی قرار گیرد. یکی پرداخت حقوق ماهیانه به مدال‌آوران است که برای پارالمپیکی‌ها تنها یک میلیون تومان مصوب شده است. دوم، استخدام مدال‌آوران است. 

اصلاح پاداش‌ها نمود عدالت ورزشی است

یکی دیگر از مولفه‌های عدالت ورزشی اصلاح مصوبه پاداش مدال‌آوران است. در بخش ورزشکاران پارالمپیکی هستند، کسانی که در چند ماده شرکت می‌کنند و در برخی از مواقع تا ۶ مدال طلا هم کسب می‌کنند که برای مدال‌های دیگر پاداش کامل پرداخت نمی‌شود. این اتفاق پیش از من برای «شاهین ایزدیار» دارنده ۶ مدال طلای پاراآسیایی پیش آمده بود. امیدوارم این مصوبه در راستای تاکید مقام معظم رهبری بر عدالت ورزشی اصلاح شود.

توصیه رهبری راهبرد ورزش ایران است

زمانی که بالاترین مقام کشور در کنار ورزشکاران قرار می‌گیرد، نشان از اهمیت ورزش برای بالاترین مقام ایران دارد. معظم‌له در این دیدار نکاتی را یادآور شدند که می‌تواند راهبرد ورزش کشور باشد. همچنین نکاتی هم به وزیر ورزش توصیه کردند که امیدوارم در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گیرد. 

سجادی از خانواده دوومیدانی است

انتخاب «حمیدرضا سجادی» به عنوان وزیر ورزش یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم بود اقدامی که نشان داد ورزش در این دولت یکی از اولویت‌ها است. دکتر سجادی فردی ورزشی و از خانواده دوومیدانی به شمار می‌رود و امیدوارم مشکلات ما را به بهترین شکل ممکن حل کند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: پرتاب دیسک مقام معظم رهبری دولت سیزدهم پارالمپیک توکیو پرتاب دیسک دولت سیزدهم مقام معظم رهبری مهدی اولاد مقام معظم رهبری عدالت ورزشی پرتاب دیسک پاداش مدال مدال آوران مدال طلای مدال نقره مدال طلا ۲ مدال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۸۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد

در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با مقام معظم رهبری دیدار کردند.   به گزارش ایسنا،‌ گزیده سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار به این شرح است:   ***رکن جهش تولید کارگر است؛ با جهش تولید کشور و آحاد مردم ثروتمند می‌شوند و جیب و دست کارگر پر می‌شود.   *** تبیین زمینه‌های حضور و مشارکت مردم در تولید وظیفه مهم مسئولین است.   *** هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری آنها تبعیت کند. معلوم است که نظام اسلامی، غیرت اسلامی و ملت بزرگ و با سابقه اسلامی محال است که تسلیم چنین زورگویی شود.   *** یک ملت زنده از دشمنی دشمن هم برای خود فرصت درست می‌کند، نمونه بارز آن در بخش تسلیحات است. در بخش‌های دیگر هم از دل فشارها پیشرفت های بزرگی به دست آمده است.   *** تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد چون دل به کمک خارج از مرزها نبسته‌ است. این روحیه را باید تقویت کرد.   *** ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد.   ***امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است.  امنیت شغلی از وظایف مسئولین است، در دوره‌ای مبتلا به تعطیلی کارخانه‌های بزرگ شدیم، به همت مسئولین در این یکی دوساله خیلی از کارگاه های تعطیل شده راه افتاد و این کار باید ادامه پیدا کند.   ***از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم / کشورها و فرهنگ های مختلف، همه روز کارگر دارند لکن نگاه دنیای مادی به کارگر با نگاه اسلام متفاوت است   ***خیلی از این جهت خرسندم بنده که این هفته‌ی کارگری وجود دارد که ما بتوانیم در این هفته با جمع کارگران مواجه بشویم، یک تشکر زبانی اقلاً بکنیم.   ***تشکر زبانی البته کافی نیست. لکن لازم است. بنده صمیمانه تشکر میکنم از زحمات کارگرانمان، از نجابت کارگران، از همت کارگران و از ان‌شاءالله پیشرفت جامعه‌ی کارگری.   ***کشورهای مختلف، ملت ها، فرهنگ های مختلف، همه روز کارگر دارند. لکن نکته اینجاست که نگاه دنیای مادی به کارگر با نگاه اسلام به کارگر متفاوت است.   ***نگاه دنیای مادی به کارگر، نگاه ابزاری است، مثل پیچ و مهره، مثل خود ماشین. اسلام این جور نیست. اسلام نگاهش به کارگر و ارزشی که برای کارگر قائل است، ناشی است از ارزشی که برای کار قائل است. عمل، عمل. اسلام برای عمل ارزش ذاتی قائل است.   این دیدار صبح امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نماینده کارگران ساختمانی : بیمه ۴۰۰ هزار نفر در دولت رئیسی قطع شد یک فعال کارگری: پیشنهاد ترمیم حق مسکن کارگران در نشست غیررسمی وزارت کار مطرح شده خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟

دیگر خبرها

  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • حاجی‌دلیگانی: باید امنیت شغلی و بیمه کارگران تضمین شده باشد
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره «قهرمان ایران»
  • مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • بلاتکلیفی قهرمان پارالمپیک برای دریافت پاداش توکیو!
  • اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری
  • عکس| نقاشی جدید حسن روح‌الامین برای سروده مقام معظم رهبری
  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل