Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@12:34:16 GMT

پنتاگون از آزمایش موشک مافوق صوت خبر داد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۸۲۵۰

پنتاگون از آزمایش موشک مافوق صوت خبر داد

آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته نظامی در وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد بعد از هشت سال موشک مافوق صوتی را با موفقیت آزمایش کرده که می‌تواند به سرعتی پنج برابر بیشتر از سرعت صوت برسد.

به گزارش مشرق، در حالی که آمریکا مکرراً از آزمایش تسلیحات مختلف از جمله موشک توسط کشورهای دیگر انتقاد می‌کند و به آنها حقی در این زمینه نمی‌دهد اما پنتاگون، خود در حال آزمایش انواع تسلیحات سری و محرمانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع آمریکا شامگاه دوشنبه (به وقت محلی) خبر داد که موشک مافوق صوتی را آزمایش کرده که می‌تواند به سرعتی پنج برابر بیشتر از سرعت صوت برسد.

بیشتر بخوانید: اتمام آزمایش سامانه موشکی کابوس آمریکا، اس-۵۰۰ با قدرتی فراتصور

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد آزمایش این سلاح که توسط شرکت تسلیحاتی «رِیتیون» تولید شده، موفق بوده و این اولین آزمایش موفق چنین سلاح مافوق صوتی از سال ۲۰۱۳ است.

آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته نظامی (DARPA) در وزارت دفاع آمریکا در این باره گفت آزمایش این طرح سلاح هوایی مافوق صوت (HAWC) هفته گذشته انجام شده و این پروژه را یک گام به افزوده‌شدن به تجهیزات ارتش آمریکا نزدیک‌تر کرد».

رویترز در این‌باره نوشت: «این آزمایش در حالی انجام شد که ایالات متحده و رقبای جهانی آن شتاب خود را در ساخت سلاح‌های مافوق صوت افزایش داده‌اند، نسل بعدی سلاح‌هایی که زمان واکنش و مکانیسم‌های سنتی شکست را از دشمنان می‌گیرند».

سلاح‌های مافوق صوت در بالاترین سطح اتمسفر با سرعتی بیش از پنج برابر سرعت صوت یا حدود ۶۲۰۰ کیلومتر (۳۸۵۳ مایل) بر ساعت حرکت می‌کنند.

در بیانیه آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پنتاگون آمده است: «این موشک که توسط شرکت ریتیون تکنولوجیز ساخته شده، چند ثانیه قبل از سرعت گرفتن موتور اسکرم جت، از آن هواپیما رها شد».

هفته قبل نیز نیروی دریایی آمریکا از آزمایش موفق دو موشک اتمی در سواحل فلوریدا با هدف نمایش قدرت به متحدان و رقبا خبر داده بود. 

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان آمریکا ایالات متحده وزارت دفاع آمریکا پنتاگون مافوق صوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۸۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 

پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون با اشاره به اینکه پنتاگون مذاکرات با نیجر را برای حفظ نیروهایش در این کشور آغاز کرده تاکید کرد که ایالات متحده به ماموریت خود برای مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل، به رغم تایید خروج نظامی خود از نیجر، ادامه خواهد داد.

بنا بر گزارش ها، واشنگتن یک هیئت کوچک از نمایندگان پنتاگون و فرماندهی ایالات متحده در آفریقا را برای شرکت در مذاکرات فرستاده است، چند روز پس از آن که چاد آخرین کشور آفریقایی شد که خواستار خروج نیرو‌های آمریکایی شد.

اخیرا یک منبع دولتی در کشور نیجر تاکید کرد که واشنگتن باید یک جدول زمانی را برای خروج نیرو‌های آمریکایی از نیجر ارائه کند تا در مورد آن در دولت بحث شود.

پیش از این گزارش شد ایالات متحده با از دست دادن پایگاه نظامی خود در کشور آفریقایی چاد مواجه است، زیرا مقامات دولتی تهدید کرده اند که یک توافقنامه امنیتی مهم را فسخ می‌کنند و نفوذ آمریکا در منطقه را به خطر می‌اندازد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • شکست بزرگ اسرائیل در آزمایش دفاعی ایران
  • ◄ آزمایش بوژی SF400 واگن های دوطبقه بر اساس استاندارد UIC 518
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • بازدارندگی ایران، استیصال غرب
  • بازدارندگی ایران استیصال غرب
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی