Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی بوک سلر، انتشارات دانشگاه آکسفورد که یکی از قدیمی‌ترین انتشارات علمی و دانشگاهی در جهان است قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ میلادی ردپای کربنی خود را به صفر برساند.

این انتشارات معروف که تاثیر خود را روی محیط زیست به دقت و از نزدیک مورد اندازه‌گیری و کنترل قرار داده است، اذعان کرد در سال ۲۰۱۹ چیزی حدود ۹۰ هزار تن کربن دی‌اکسید تولید کرده است که بیش از نیمی از آن مربوط به تولید کاغذ و کتاب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتشارات آکسفورد در این سال حدود ۴۰ هزار تن کاغذ استفاده کرد که تنها دو سوم این مقدار به عنوان کاغذ پایدار تایید شده بودند. از حدود ۵ هزار تن دورریز دفاتر و انبارهای این انتشارات نیز یک چهارم آن راهی محل دفن زباله شد.

انتشارات آکسفورد می‌گوید متعهد است در سالهای آتی این مشکلات را مرتفع سازد.

نایجل پورتوود (Nigel Portwood) در این باره گفت: به عنوان یک موسسه جهانی با پیشینه طولانی، اهمیت فعالیت پایدار را درک می‌کنیم. متعهدیم تا نه تنها ردپای کربنی خود را کاهش دهیم بلکه به واسطه محتوایی که در آینده چاپ می‌کنیم، درباره محیط زیست آگاهی افزایی کنیم. می‌دانیم کارهای زیادی برای انجام دادن داریم اما اهدافی که برای سال ۲۰۲۵ در نظر داریم، قصدمان برای ایجاد اصلاحات داخلی در انتشارات دانشگاه آکسفورد را نشان می‌دهد و با افتخار کارمان برای کمک به جلب توجه صنعت نشر به مساله محیط زیست را ادامه می‌دهیم.

 زویی کوکلیس بارسلی (Zoe Cokeliss Barsley) مدیر بخش استفاده پایدار و بهینه از منابع نیز افزود: همین حالا نیز گام‌های مهمی در مسیر استفاده پایدار و بهینه از منابع در انتشارات دانشگاه آکسفورد برداشته‌ایم. با این راهبرد با اطمینان تا سال ۲۰۲۵ تعهداتمان را عملی خواهیم کرد. ما همچنین برنامه‌هایی داریم تا پس از این تاریخ نیز اثراتی که روی اقلیم، تنوع زیستی، پسماند و آلودگی داشتیم را بیش از پیش کاهش دهیم.  

به گزارش ایرنا، ردپای کربنی عبارت است از مجموع گاز گلخانه‌ای که یک سازمان، رویداد، محصول یا شخص منتشر می‌کند. 

برچسب‌ها بازار نشر عملکرد زیست محیطی دانشگاه آکسفورد تخریب محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازار نشر عملکرد زیست محیطی دانشگاه آکسفورد بازار نشر عملکرد زیست محیطی دانشگاه آکسفورد تخریب محیط زیست انتشارات دانشگاه آکسفورد محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۸۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست شورا‌های محیط زیست در زاهدان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، علی مرادی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت:  با توجه به اینکه پتانسیل‌هایی در لایحه‌های اجتماعی وجود دارد و در بحث زیست محیطی استفاده میشود ،مخاطبین اثر گذار یک بخش شورا‌های اسلامی شهر هستند که در تبیین مسائل و اهداف محیط زیستی مشترک دارند.
وی افزود: این جلسه با حضور رئیس محیط زیست کشور و معاون رییس جمهور و شورا‌های عالی استان‌ها در کل استان‌های کشور به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست
  • زمین توان پذیرش رفاه مصنوعی را ندارد
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابودی محیط زیست
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابوی محیط زیست
  • نشست شورا‌های محیط زیست در زاهدان
  • فناوری پایدار: دروغی بزرگ!
  • (ویدیو) هشدار جدی کارشناس محیط زیست به تهرانی‌ها
  • شورای فرهنگی محیط زیست در همه استان‌ها فعال می‌شود
  • محققان از ریه بافت مینیاتوری ساختند
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی