Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@19:46:00 GMT

پیام وزیر نفت برای روز آتش‌نشان

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۸۲۷۵

خبرگزاری آریا - وزیر نفت در پیامی با تبریک روز آتش‌نشان نوشت: امروز صنعت نفت کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند انضباط عملیاتی است و باید جایگاه واقعی قوانین، ضوابط و استانداردها و تعهد همگانی به رعایت آن در همه سطوح سازمانی به این صنعت بازگردد.
به گزارش شانا، متن پیام جواد اوجی به شرح زیر است:
«همکاران عزیز
هفتم مهر در تقویم ملی کشور، برگی زرین و پرافتخار برای صنعت نفت کشور و تجلی‌بخش ایثار و پایمردی آتش‌نشانان و کارکنان این صنعت در صیانت از سرمایه‌های ملی بوده و این روحیه در عرصه خدمت و مصاف با دشواری‌ها در همه همکاران عزیز در اقصی نقاط کشور مشهود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاسداشت این روز فرصت مغتنمی است تا اهمیت ایمنی در صنعت نفت را به یکدیگر یادآور شده و بر تلاش وافر برای تحقق شعار «روز بدون حادثه» عهد مجدد ببندیم.
صنعت استراتژیک نفت با ریسک‌های متعدد ایمنی، زیست محیطی، بهداشتی، مسئولیتی و اعتباری مواجه بوده و انتظار می رود نظام مدیریت HSE بتواند همراه و همسو با سایر فرآیندهای سازمانی، سازوکارهای لازم برای مدیریت این ریسک‌ها را فراهم و تولید پایدار و تداوم خدمات این صنعت را تضمین کند.
بخش اعظم تأسیسات و خطوط لوله صنعت نفت با سالخوردگی قابل توجه روبه‌روست و مؤلفه‌هایی نظیر گستردگی، پراکندگی جغرافیایی، تنوع و تعدد تجهیزات، حجم بالای فعالیت‌های عملیاتی و تعمیراتی و هم‌زمانی انجام فعالیت‌های توسعه و بهره‌برداری، مخاطرات عملیاتی و شغلی تأسیسات را دوچندان کرده است. در چنین شرایطی، تضمین ایمنی تأسیسات مستلزم رعایت دقیق استانداردها، ضوابط و دستورعمل‌های عملیاتی و ایمنی است. «امروز صنعت نفت کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند انضباط عملیاتی بوده و باید جایگاه واقعی قوانین، ضوابط و استانداردها و تعهد همگانی به رعایت آن در تمامی سطوح سازمانی به این صنعت بازگردد.»
از سوی دیگر، واگذاری بخشی از فعالیت‌های توسعه‌ای و تولیدی به بخش غیردولتی و رویکرد برون‌سپاری حداکثری فعالیت‌ها به پیمانکاران، مستلزم رشد سریع کیفی و کمّی نظام مدیریت HSE در بخش خصوصی و شرکت‌های پیمانکاری است. لذا انتظار دارد کارفرمایان صنعت نفت، الزامات HSE را در قراردادهای واگذاری تقویت کرده و با به‌کارگیری سازوکارهای مدیریت HSE پیمانکاران و ایجاد ضمانت اجرایی مؤثر، ریسک‌های فعالیت‌های پیمانکاران را تحت کنترل درآورند.
در خاتمه ضمن تقدیر و تشکر از همه همکاران عزیز و به‌خصوص کارکنان خدوم ایمنی و آتشنشانی و تبریک این روز پرافتخار به ایشان، امید دارد با درایت و مشارکت یکایک شما عزیزان، بتوانیم در حفظ سرمایه‌های ملی موفق بوده و شاهد سربلندی و اعتلای صنعت نفت و کشور عزیزمان باشیم.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۸۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد | به ۳۲ کشور پیام دادم و ...

به گزارش همشهری آنلاین، در پی هدف قرار گرفتن مهمترین پایگاه هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در چارچوب عملیات تنبیهی جمهوری اسلامی ایران، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه این رژیم برای سرپوش گذشتن بر ضعف و ناتوانی تل آویو درصدد فضاسازی و تحریک دیگر کشورها علیه ایران برآمد.

یسرائیل کاتس وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی به طور ضمنی به ضعف این رژیم برای مقابله با ایران اذعان کرد و در تلاش برای یارگیری از دیگر کشورها برای سرپوش گذاشتن بر ضعف تل آویو برآمد و گفت: قبل از اینکه دیر شود، باید ایران را متوقف کرد.

وی سپس در راستای فضاسازی علیه ایران برآمد و گفت: به ۳۲ کشور پیام دادم و از آن‌ها خواستم که تحریم‌هایی علیه تهران وضع کنند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت پیش از این اذعان کرد: پایگاه هوایی نواتیم اسرائیل که هدف موشک های ایران قرار گرفت، مهمترین پایگاه نیروی هوایی اسرائیل بود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ با انتشار اطلاعیه ای، آغاز عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل را در پی انتقام از تل آویو در حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت ۷ تن از مستشاران و افسران نظامی تهران در دمشق اعلام کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

کد خبر 844880 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه دفاع - موشک

دیگر خبرها

  • پیام وزیر دفاع به مناسبت روز ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی
  • فعالیت اتوبوس‌های برقی نقطه تحولی در حمل و نقل درون شهری است
  • وزیر خارجه اسرائیل : تل آویو به دنبال حمله دیپلماتیک به ایران است / به ۳۲ کشور پیام فرستادیم / پیش از آن که خیلی دیر شود، ایران باید متوقف شود
  • وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد | به ۳۲ کشور پیام دادم و ...
  • تضمین ارزآوری برای کشور به همت صنعت گاز/ «ایران» شریک اقتصادی مطمئن شناخته شد
  • دیدار وزیر ورزش با ملی‌پوشان و کاپیتان‌های تیم‌های ملی مختلف
  • الصفدی: اردن خواهان روابط حسنه با ایران است
  • پیام معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی بمناسبت روز ملی منابع انسانی
  • پیام تسلیت وزیر کشور در پی در گذشت پدر شهیدان خرسندیان
  • سیستم ایمنی خود را تنها در ۱۵ دقیقه تقویت کنید!