Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، خواجه ای مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: امسال۲ هزار و ۵۱ فقره تسهیلات برای بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی از سوی بنیاد مسکن استان زنجان پرداخت شده و از این تعداد نیز تاکنون، ۷۴۰ واحد به بهره برداری رسیده است.

او بابیان اینکه تسهیلات طرح ویژه مقاوم سازی مسکن با کارمزد ۵ درصد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به واحد‌های مسکونی روستایی و  شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت پرداخت می‌شود، ادامه داد:این تسهیلات به۲ هزار و ۷۲۵ واحد ابلاغ شده که از این تعداد۲ هزار و ۲۴۴ واحد معادل ۸۲ درصد نسبت به سهمیه ابلاغی معرفی به بانک صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: پارسال نیز۴ هزار و ۳۲۵ واحد معادل ۹۸ درصد نسبت به سهمیه ابلاغی انعقاد قرار شده که میانگین این میزان در کشور ۵۵ درصد است و در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

او ادامه داد: از مجموع ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی ۵۱ هزار واحد مسکونی به همت بنیاد مسکن استان  زنجان مقاوم سازی شده است.

خواجه‌ای اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی را گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی دانست و گفت: پیشگیری از تخریب مسکن روستایی در حوادث، تمرکز سرمایه گذاری در روستا‌های مستعد، توزیع عادلانه اعتبارات بخش مسکن در شهر و روستا، ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستائیان، ترویج الگوی ساخت مسکن اقتصادی از جمله اهداف اصلی این طرح است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان ادامه داد: واحد‌های مسکونی روستایی که از طرح ویژه بهسازی ومقاوم سازی استفاده کرده اند، تا ۱۰ سال بیمه حوادث شده و در صورت خسارت می‌توانند از بیمه مذکور استفاده کنند.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد مسکن تسهیلات بانکی مقاوم سازی مسکن مسکن روستایی استان زنجان بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۸۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرشاد سلیمانی معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان ضمن تبریک ایام و فرا رسیدن سال نو، گفت: مقام معظم رهبری همواره بر حمایت از نخبگان تاکید دارند و معتقدند اگر دو چیز مهیا باشد نرخ مهاجرت به شدت پایین خواهد آمد که نخست درگیر شدن و اشتغال نخبه در مسائل کشور و دوم امکان ادامه تحقیقات است. یعنی نخبه بتواند در فضای مناسب و امنیت خاطر استعداد خود را شکوفا کند.

وی گفت: از این رو بنیاد ملی نخبگان نیز در سالی که گذشت بخش عمده فعالیت خود را بر محور فراهم‌سازی بستر مناسب برای افزایش اثرگذاری نخبگان قرار داد که ایجاد شرایط درخور در حوزه معیشت و اشتغال نیز از جمله مهمترین رویکرد‌ها بود.

وی با اشاره به بالارفتن هزینه‌های زندگی به ویژه در حوزه مسکن، از افزایش وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان خبر داد و گفت: خوشبختانه پس از پیگیری‌های بسیاری که از سوی بنیاد ملی نخبگان صورت گرفت و برگزاری جلسات متعدد با سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط، تائیدات و مجوز‌های لازم برای افزایش وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان اخذ شد که بر این اساس وام خرید به ۲ میلیارد تومان و وام ودیعه مسکن به پانصد میلیون تومان افزایش یافت.

سلیمانی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار بانک مرکزی، نرخ سود تسهیلات ساخت/خرید و ودیعه اجاره مسکن ۲۳ درصد با بازپرداخت تا حداکثر ۲۰ سال برای تسهیلات ساخت/ خرید مسکن، و بازپرداخت تا حداکثر ۵ سال برای تسهیلات ودیعه مسکن در نظر گرفته شده و محاسبه مبلغ اقساط ماهانه، بر عهده بانک‌های عامل است که متقاضی می‌تواند با مراجعه به مدیریت امور شعب بانک‌های عامل، از میزان اقساط اطلاع حاصل کنند.

به گفته معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان، برگزیدگان شیوه نامه شناسایی و توسعه فعالیت‌های استادیاران جوان (طرح زنده یاد کاظمی آشتیانی)، برگزیدگان شیوه نامه تسهیلات جذب دانش آموختگان برتر دانشگاهی در موسسه‌های علمی (طرح شهید شهریاری)، برگزیدگان سطح ۱ و ۲ شیوه نامه شناسایی و پشتیبانی از اختراع‌های برگزیده (طرح شهید فخری‌زاده) و برگزیدگان شیوه نامه بهره‌مندی دانش آموختگان برتر دانشگاهی از تسهیلات دوره پسادکتری (طرح شهید چمران) مشمولان استفاده این تسهیلات هستند.

معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.

سلیمانی در پایان گفت: افراد حائز شرایط می‌توانند برای بهره‌مندی از این تسهیلات درخواست خود را از طریق سامانه سینا به نشانی https://sina.bmn.ir/ ارسال کنند. همچنین ضروری است، متقاضیان استفاده از هر یک از تسهیلات مسکن، پیش از ارائه درخواست، بررسی‌های لازم را انجام دهند و ضمن اطلاع کافی از شرایط و جزئیات وام، برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای نخبگان؛ وام خرید مسکن افزایش یافت
  • دهیاران در روستاها منابع درآمدی ایجاد کنند
  • وام خرید مسکن نخبگان به ۲ میلیارد تومان افزایش یافت
  • وام‌های خرید و ودیعه مسکن نخبگان افزایش یافت
  • کشف ۶ فقره سرقت باغات روستایی در همدان
  • افزایش وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان
  • رونق بازار مسکن در گرو افزایش و مشارکت های مردمی است
  • وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان افزایش یافت
  • انحصارزدایی از بازار اجاره نویسی با اعطای حق انتخاب به مردم
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در زنجان