Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@15:18:05 GMT

بازگشت باران به گیلان/ دما تا ۷ درجه کاهش می یابد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۸۳۷۸

بازگشت باران به گیلان/ دما تا ۷ درجه کاهش می یابد

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه بررسی نقشه‌های هواشناسی نفوذ جریانات خنک و شمالی از امروز (سه شنبه) در منطقه است، اظهار کرد: بر همین اساس شرایط برای افزایش ابر، به تناوب بارندگی و وزش باد، احتمال رعد و برق و روند کاهش دما تا اوایل هفته آینده فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مدت دمای هوای استان نیز بین ۴ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد، گفت: طی روزهای پنجشنبه و جمعه با توجه به تقویت ناپایداری‌ها، علاوه بر کاهش محسوس دما، بارندگی و وزش باد در برخی مناطق از شدت بیشتری برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادرس با اشاره به صدور هشدار سطح زرد در استان گیلان، اضافه کرد: شهروندان از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها با توجه به شدت بارش‌ها در برخی از ساعات جدا خودداری کنند.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در استان گیلان فعال است، گفت: طی این مدت برای دامنه‌های جنوبی، آسمانی نیمه ابری، همراه با وزش باد شدید و احتمال بارش پراکنده مورد انتظار است.

مدیر کل هواشناسی استان گیلان ادامه داد: با توجه به پیش بینی‌ها انجام شده آبگرفتگی معابر، آسیب به سازه‌های سست، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال جاری شدن روان آب‌ها، رانش و لغزش زمین و احتمال برخورد صاعقه وجود دور از انتظار نیست و دستگاه‌های اجرایی استان و همچنین شهروندان باید تمهیدات لازم را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه دریا نیز در این مدت مواج و برای انجام فعالیت‌های مرتبط نامناسب است، گفت: ارتفاع موج دریا در مناطق ساحلی بیش از یک متر پیش بینی شده است.

دادرس افزود: آسمان شهر رشت مرکز استان گیلان نیز برای امروز قسمتی ابری تا ابری و مه آلود در بعضی ساعات بارندگی و احتمال رعد و برق، وزش باد، کاهش نسبی دما پیش بینی شده است.

وی گفت: دمای شهر رشت برای امروز نیز بین ۱۸ تا ۲۳ درجه در نوسان است.

کد خبر 5314965

منبع: مهر

کلیدواژه: هواشناسی گیلان محمد دادرس بارش باران اربعین 1400 اربعین حسینی ویروس کرونا هفته دفاع مقدس بوشهر مرز مهران عکس استانها ایلام علامه حسن زاده آملی آمار کرونا بازگشایی مدارس گرگان خطبه های نماز جمعه آغاز سال تحصیلی استان گیلان وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۸۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش دما در خراسان رضوی/بارش‌های رگباری پیش بینی شده است

به گزارش قدس خراسان، زهرا آهنگرزاده اظهار کرد: کاهش دما از بامداد امروز در خراسان رضوی آغاز شده است و میانگین دمای استان فردا جمعه نسبت به چهارشنبه هفته گذشته حدود ۱۳ درجه کاهش خواهد یافت.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین بارش باران که از صبح امروز در نواحی شمالی استان آغاز شده است تا شنبه هفته آینده تداوم خواهد داشت و باران میهمان بیشتر نقاط خراسان رضوی خواهد بود.

وی عنوان کرد: بارندگی ها به دلیل کاهش دما در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف و باران خواهد بود و به دلیل رگباری بودن بارش ها امکان وقوع آبگرفتگی و رواناب در مناطق جنوبی استان دور از انتظار نخواهد بود.

آهنگرزاده خاطرنشان کرد: هم اکنون ایستگاه های قوچان، کلات و درگز میزبان بارش های بهاری هستند و به تدریج این بارش ها همه استان را فرا خواهد گرفت.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی عنوان کرد: در شبانه روز گذشته، قوچان با ۲ و سرخس با ۳۱ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۶ تا ۲۳ درجه را به ثبت رسانده است.

وی اضافه کرد: دمای فعلی مشهد هشت درجه است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی امروز از ۱۴ درجه فراتر نخواهد رفت.

دیگر خبرها

  • بارش‌های رگباری در راه خراسان رضوی
  • باران ،طوفان وسرما در کرمان
  • احتمال بارش باران و وزش باد در همدان
  • کاهش دما در خراسان رضوی/بارش‌های رگباری پیش بینی شده است
  • باران در راه آبادان و خرمشهر
  • دمای هوای استان زنجان کاهش می یابد
  • ورود سامانه سرد بارشی به یزد
  • هشدار سطح زرد هواشناسی برای بارندگی در گیلان/ دمای هوا ۶ تا ۱۲ درجه کاهش پیدا می‌کند
  • وزش باد گرم در گیلان/ کاهش ۶ تا ۱۲ درجه ای دما از فردا
  • هشدار سطح زرد هواشناسی برای وزش باد گرم در گیلان/ دمای هوا ۶ تا ۱۲ درجه افزایش می‌یابد