Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندهی ایالات متحده در هند – اقیانوسیه در بیانیه‌ای به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ما از پرتاب موشک مطلع هستیم و در حال رایزنی نزدیک با متحدان و شرکای خود هستیم. در حالی که ما ارزیابی کرده‌ایم که این رویداد تهدیدی فوری برای پرسنل یا قلمرو ایالات متحده یا متحدان ما نیست، این پرتاب موشک، تاثیر بی‌ثبات‌کننده برنامه سلاح‌های غیرقانونی کره‌شمالی را برجسته می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: تعهد آمریکا به دفاع از جمهوری کره و ژاپن همچنان راسخ باقی مانده است.

امروز (سه شنبه) رئیس ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد که کره‌شمالی دست‌کم یک پرتابه نامشخص به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است. یوشیهیده سوگا، نخست‌وزیر ژاپن به خبرنگاران گفت که این موشک پیونگ‌یانگ احتمالا از نوع بالستیک بوده است. خبرگزاری کیودو ژاپن هم گزارش داد که این موشک در نزدیکی منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن سقوط کرده است.

همچنین ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد، این موشک از یک منطقه در سمت شرقی کره‌شمالی در حدود ساعت ۶:۴۰ صبح شلیک شده است. خبرگزاری یونهاپ گزارش داد که مقام‌های اطلاعاتی در سئول و واشنگتن در حال ارزیابی این پرتاب برای استخراج اطلاعات بیشتر هستند. جزئیات بیشتری هنوز در دسترس نیست.

311311

کد خبر 1558932

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کره شمالی ایالات متحده آمریکا کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۸۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، آمریکا و کره جنوبی مانورهای فضایی مشترک برگزار کردند.

رسانه های کره جنوبی روز چهارشنبه به نقل از نیروی هوایی این کشور اعلام کردند که کره جنوبی و آمریکا مانورهای فضایی مشترکی را اجرا کردند. هدف از انجام این مانورها آمادگی برای حملات احتمالی کره شمالی به سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) و دیگر تهدیدات فضایی اعلام شد.

خبرگزاری یونهاپ هم به نقل از منابع خود گزارش داد که اسکادران عملیات فضایی نیروی هوایی کره جنوبی و نیروی فضایی آمریکا کره، در طول این مانورها سناریوهایی را برای مقابله در برابر تداخل ارتباطی ماهواره ای و افزایش دقت سیستم موقعیت یاب جهانی در برابر تهدیدات کره شمالی شبیه سازی کرده اند.

دیروز هم خبرگزاری دولتی کره شمالی(KCNA) نوشت که ارتش پیونگ‌یانگ برای نخستین بار، با هدف شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای زیر نظر «کیم جونگ اون» رهبر این کشور، رزمایش ترکیبی برگزار کرد.

خبرگزاری کره شمالی نوشت: نیروهای کره شمالی در این رزمایش‌ها آرایش ضدحمله هسته‌ای را تمرین و کلاهک‌های هسته‌ای مشقی را شلیک کردند تا در صورت صدور هشدار بحران هسته‌ای آمادگی داشته باشند.

کد خبر 6088000

دیگر خبرها

  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • واکنش انگلیس به پرتاب موشک بالستیک در کره شمالی
  • گارد ساحلی ژاپن : موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد