Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اینستاگرام توسعه اپ جدید برای کودکان را به طور موقت متوقف کرده است. اقدام این اپ متعلق به فیس بوک در حالی انجام می‌شود که انتقادات زیادی به پروژه مذکور شده بود.

اینستاگرام کودکان به عنوان اپی در حال توسعه بود که اجازه والدین شرط عضویت در آن بود. همچنین قرار بود در این سرویس محتوای بدون تبلیغ و مناسب کودکان منتشر شود، اما قانونگذاران آمریکایی و گروه‌های حمایت از کودکان به دلیل نگرانی‌های ایمنی از این شبکه اجتماعی خواستند توسعه آن را متوقف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاش گولین مدیر ارشد اجرایی مؤسسه «فیر پلی» در این باره می‌گوید: تا زمانیکه فیس بوک این پروژه را کاملاً متوقف نکند، همچنان به فشار به این شرکت ادامه می‌دهیم.

اینستاگرام در یک پست وبلاگی اعلام کرد توسعه اپ مخصوص کودکان فرایند درستی بود اما فعالیت مان را به طور موقت متوقف کرده‌ایم و همچنان به توسعه ابزارهای نظارت والدین آن ادامه می‌دهیم. واقعیت این است که کودکان از قبل وارد فضای آنلاین شده‌اند و ما معتقدیم توسعه یک سرویس مناسب که مخصوص آنها است، نسبت به شرایط فعلی برای والدین بهتر است.

همچنین در این بیانیه اشاره شده نسخه‌هایی از یوتیوب (متعلق به آلفابت) و تیک تاک (متعلق به بایت دنس) برای کودکان کمتر از ۱۳ سال توسعه یافته است.

از سوی دیگر ۴ نماینده دموکراتیک مجلس آمریکا از جمله اد مارکی و ریچارد بلومنتال روز گذشته اعلام کردند از تصمیم فیس بوک راضی هستند اما وقفه در توسعه اپ کودکان کافی نیست.

در اوایل ماه جاری میلادی، وال استریت ژورنال گزارشی حاوی داده‌هایی منتشر کرد که نشان می‌داد اینستاگرام تأثیری مخرب بر نوجوانان به خصوص دختران نوجوان دارد و فیس بوک تلاش چندانی برای برطرف کردن این چالش انجام نداده است. فیس بوک در هفته جاری این گزارش را نادرست خواند.

در سال ۲۰۱۷ میلادی فیس بوک یک اپ به نام مسنجر کیدز عرضه کرد که پلتفرم ارسال پیام برای کودکان کمتر از ۱۳ سال بود و توسط حساب کاربری والدین کنترل می‌شد.

کد خبر 5315059

منبع: مهر

کلیدواژه: حاکمیت سایبری برنامه اینستاگرام فیس بوک کودکان حاکمیت سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان تولید دانش بنیان صنعت خودروسازی تراشه گوشی آیفون توییتر گوگل قانون شبکه اجتماعی فناوری فضایی امنیت اطلاعات فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۸۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسویی بی‌نظیر در توسعه اردبیل

استاندار اردبیل گفت: در هیچ برهه تاریخی تا این اندازه همسویی و همراهی مسئولان اجرایی، قضایی و نمایندگان استان را در توسعه استان اردبیل شاهد نبودیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سید حامد عاملی عصر امروز در اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل در سال جدید، اظهار داشت: رفع مشکلات اقتصادی از دغدغه‌های جدی دولت است و ما نیز در استان اردبیل در سال مزین به «جهش تولید با مشارکت مردم» مأموریت پیدا کردیم تا زیرساخت‌ها را برای اجرای پروژه‌های تولیدی و اقتصادی فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: در انجام این مأموریت ما هماهنگی و همسویی خوبی را در استان شاهد هستیم و با بهره‌گیری از ظرفیت ستاد تسهیل، شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، ستاد حمایت قضایی و حمایت از سرمایه‌گذاری بازرسی سعی بر این است تا موانع و مشکلات یکی پس از دیگری برطرف شده و شاهد جذب سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و فعالان اقتصادی باشیم.

استاندار اردبیل گفت: هر چقدر قوانین مخل کسب و کار برطرف شود به همان اندازه رغبت و انگیزه سرمایه‌گذاران را بیش از گذشته شاهد خواهیم بود و در انجام این مأموریت اصلی تلاش بر ایجاد وفاق و همدلی بیشتر در رفع موانع و مشکلات است.

عاملی تکمیل پروژه‌‌های اثربخش و اولویت‌‌دار استان را بسیار ضروری اعلام کرد و افزود: در همین ابتدای سال ضرورت دارد تا مدیران دستگاه‌های اجرایی پروژه‌های اولویت‌دار و اثربخش را با پیش‌بینی تأمین اعتبارات و منابع مورد نیاز جمع‌بندی کرده و از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سال گذشته در تأمین اعتبارات هزینه‌ای محدودیت‌هایی وجود داشت که با وجود این محدودیت‌ها در سراسر کشور سعی کردیم تا در سه ماه پایانی سال پیگیر جذب اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای باشیم که 60 درصد تخصیص اعتبارات ملی و استانی را در بخش عمرانی انجام دادیم.

استاندار اردبیل اضافه کرد: در بخش هزینه‌‌ای نیز تا پایان سال گذشته صد درصد منابع جذب استان شد تا شرمنده کارکنان و پرسنل دولتی نباشیم.

عاملی بیان کرد: در توزیع اعتبارات باید ظرفیت شهرستان‌ها به ویژه جلوگیری از حاشیه‌نشینی و انجام مهاجرت‌های معکوس مورد توجه قرار گرفته تا زمینه توسعه و پیشرفت روزافزون را شاهد باشیم.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا سهم استان را از اعتبارات ملی وزارتخانه‌ها پیگیر باشند تا به سرعت جذب این منابع به توسعه و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام منجر شود.

رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یادآور شد: 91 پروژه در استان اردبیل با همراهی فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی در حال انجام است که انتظار می‌رود بخشی از این پروژه‌ها تا پایان امسال تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

عاملی توجه به قانون جوانی جمعیت، کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی استان، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اثربخش و بها دادن به فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و هنری جوانان را در کنار ارتقای شاخص سلامت در سال‌جاری جز برنامه‌های اولویت‌دار و اساسی اعلام کرد.

انتهای پیام/131/.

دیگر خبرها

  • استان اردبیل نیازمند احداث ۸۱۴ کیلومتر بزرگراه است
  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • همسویی بی‌نظیر در توسعه اردبیل
  • (تصاویر) ترس و وحشت مانع از کارزار انتخاباتی در مانیپور
  • حق حضانت فرزند، اهرم فشار والدین
  • رفتار صحیح با کودکانی که زیاد کابوس می‌بینند | ۵ اقدامی که باید هنگام کابوس دیدن کودکتان انجام دهید
  • عکس/ کاربر صهیونیست: جنگ با ایران اسرائیل را در آتش خواهد سوزاند
  • توضیح «های‌وب» درباره نحوه اجرای پروژه فیبر نوری در کرمان
  • نگرانی اتحادیه اروپا از توسعه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کودکان
  • روش‌های تربیتی مناسب فرزندان اتیسمی + فیلم