Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به این که تعاونی ها می توانند نقش موثری در اقتصاد دانش بنیان ایفا کنند، گفت: خوشحال هستیم که شرکت پیشگامان به صورت جدی در این حوزه مشغول به فعالیت است و قطعا برداشتن گام در این حوزه، نوید بخش آینده روشنی برای استان و کشور است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: عماد تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با حضور در دفتر شرکت تعاونی پیشگامان کویر یزد با بیان این که در سالهای اخیر شرکت تعاونی پیشگامان کویر افتخار استان یزد بوده است، گفت: مدیریت عالی در شرکت تعاونی پیشگامان کویر یزد این شرکت را به عنوان الگوی موفق تعاونی در کشور معرفی کرده که موجب سربلندی استان در سالهای اخیر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد خاطرنشان کرد: در هفته تعاون سال جاری شرکت تعاونی پیشگامان افتخارات متعدد استانی و کشوری را به دست آورد و با بهره گیری از مدیران توانمند، باعث سربلندی بخش تعاون در ایران عزیز شده است.
وی با اشاره به امضاء تفاهم نامه ای که در آذرماه سال گذشته به منظور ایجاد و بهره برداری از مرکز نوآوری و خلاقیت بخش تعاون بین این اداره کل و شرکت تعاونی شتابدهنده پیشگامان منعقد شد، گفت: بند دوم سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بر توسعه اقتصاد دانش بنیان تاکید دارد؛ این بند، به نوعی مسئولان و متولیان همه بخش‌های اقتصادی کشور را موظف می‌کند تا به تقویت دانش‌بنیان‌ها کمک کنند.
تشکری ورود فعال و پویا مدیریت شرکت تعاونی پیشگامان در بخش ورزش کارگری را مسرت بخش خواند و تاکید کرد: این که مدیران شرکت تعاونی به مقوله ورزش اهمیت می دهند و در بخش های ورزش قهرمانی و همگانی هزینه می کنند نشان از درایت و توجه ویژه این مجموعه به بحث نشاط و سلامت جامعه دارد.
وی در پایان این نشست با اعطای لوح و تندیس از طرف جواد رمزی رئیس فدراسیون ورزش کارگری از تلاش های مدیریت پیشگامان در عرصه ورزش کارگری تقدیر و تشکر کرد.
6 مهر 1400 09:45
کد خبر : 245,931
کلیدواژه ها: عمادتشکری, سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد, ورزش کارگری, شرکت پیشگامان کویر یزد
نظرات بینندگان

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی استان شرکت تعاونی پیشگامان پیشگامان کویر سرپرست تعاون ورزش کارگری دانش بنیان استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۹۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌نویس سند نقشه راه دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور بررسی شد

نشست بررسی پیش‌نویس سند نقشه‌راه دانش‌بنیان‌شدن اقتصاد کشور به همت معاونت سیاستگذاری و توسعه و با حضور برخی دبیران ستادهای توسعه فناوری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان برگزار شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نشست بررسی پیش‌نویس سند نقشه‌راه دانش‌بنیان‌شدن اقتصاد کشور به همت معاونت سیاستگذاری و توسعه و با حضور برخی دبیران ستادهای توسعه فناوری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و دیگر بخش های معاونت علمی اعم از معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و نمایندگانی از بنیاد ملی نخبگان، پارک علم و فناوری پردیس و ... در محل معاونت علمی برگزار شد.

پیرو جلسات قبلی دبیرخانه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان که ویرایش محتوایی و نحوه ترکیب مطالب و موضوعات پیش‌نویس سند نقشه راه دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور را در جمع نمایندگان دستگاه‌های اجرایی به بحث گذاشته بود، اینبار این اصلاحات را با خود اهالی معاونت علمی به بررسی گذاشت.

 سید سعید منجم زاده؛ مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در بحث خود کوشید تا شمائی کلی از محورهای پیش‌نویس سند ارائه کند.

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

منجم‌زاده نخست به چالش‌های سد راه دانش‌بنیان شدن اقتصاد اشاره کرد و نبود ساختارهای کلان و فرابخشی حامی دانش‌بنیان شدن اقتصاد، تعارضات جدی بین بخش‌های سنتی و حوزه‌های نوین دانشی، فقدان زیرساخت‌های دانشی حامی توسعه دانش‌بنیان اقتصاد، تشویق خام فروشی و پیچیدگی پایین اقتصاد، نااطمینانی از جریان منابع مالی و قانونی توسعه دانش‌بنیان شدن اقتصاد، تقلیل مفهوم اقتصاد دانش‌بنیان به شرکت‌های کوچک و متوسط دانش‌بنیان، تمرکز دستگاه های اجرایی مسئول بخش بر خدمت رسانی و تأمین و برخورد منفعلانه در برابر توسعه فناوری‌های تحول آفرین، نوظهور و مبتنی بر آینده‌نگاری را از جمله این چالش‌ها دانست.

وی در ادامه به چهار لایه نقشه‌راه دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور اشاره کرد و «ارتقای بنیان توسعه‌ای: موضوعات راهبردی در محیط اقتصاد کلان و فرابخشی»، «ارتقای بنیان توسعه‌ای: موضوعات راهبردی در نظام تنظیم‌گری حکمرانی دانش‌بنیان شدن اقتصاد»، «موضوعات محوری نقشه‌راه دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور اعم از ارتقای نظام تست و آزمون، ارتقای توانمندی سرمایه انسانی و ارتقای فرهنگ دانش‌بنیانی اقتصاد» و نهایتا پیامدها و دستاوردها عملیاتی شدن دانش‌بنیان شدن اقتصاد در این چهار لایه نشاند.

به گفته منجم‌زاده، از مهم ترین اثرات نقشه‌راه دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور، کاهش وابستگی از طریق ارتقای داخلی‌سازی محصولات دانش‌بنیان، کارآفرینی و اشتغال‌زایی برای نخبگان و صیانت از سرمایه انسانی کشور، افزایش بهره‌وری و ارتقای ارزش افزوده در زنجیره‌های صنعتی و معدنی، افزایش رقابت‌پذیری بین‌المللی و توسعه صادرات و کسب مرجعیت در فناوری‌های محوری است.

وی همچنین در ادامه بر دستاوردهای این نقشه‌راه هم متمرکز شد و تصریح کرد: کاهش ارزبری اقلام راهبردی و وارداتی، افزایش تعداد، فروش و اشتغال دانش‌بنیان، افزایش سهم بخش کسب‌وکار از سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه، افزایش صادرات محصولات دانش‌بنیان، افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی و سرمایه گذاری خطرپذیر از دستاوردهای عملیاتی شدن این نقشه‌راه خواهد بود.

در ادامه هر یک حاضران کوشیدند تا به ارائه دیدگاه های خود در خصوص این سند بپردازند.

ارژنگ جوادی؛ قائم مقام ستاد اقتصاد دانش‌بنیان غذا و کشاورزی بر مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در تدوین سند تاکید کرد.

نکته دیگری که از نگاه جوادی دور نماند، تفاوت نقشه راه با برنامه های کلان و نقشه راهبردی بود و در این راستا، تصریح کرد: نباید در تدوین سند نقشه راه دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور در دام کلی گویی ها بیافتیم.

محمدحسین متالهی؛ دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با بیان اینکه اقتصاد ما مبتنی بر منابع است و نه دانش تاکید کرد: مسئله ما در تدوین این سند باید ناظر به مولفه‌های کلان اقتصادی باشد چراکه در حال حاضر اقتصاد ما نیاز مبرمی به دانش ندارد. نیاز امروز ما انجام اصلاحاتی است تا از رهگذر آن دانش به برگ برنده بازیگران عرصه اقتصادی بدل شود. از این رو، به باور او، دانش‌بنیان شدن اقتصاد در افقی پنج ساله آنگونه که در پیش نویس سند آمده است، برای تحقق به زمان بیشتری نیاز دارد.

سید محمدمهدی نوربخش؛ دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط زیست ضمن بیان این نکته که اساساً ستادهای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان را مخاطب اصلی این سند می‌داند، تصریح کرد: در تدوین سند نقشه راه باید سه مولفه اساسی اعم از اینکه «کجا هستیم؟»، «از چه مسیری؟» و «به کجا می رویم؟» را  مدنظر داشته باشیم.

به گفته وی، تعیین شاخص ها در تدوین این جنس از سندها یک ضرورت است و تجربه نشان داده است که عبارت های کلی مشابه آنچه در دیگر سندها طرح می شود، قابل پیگیری نیست و بخش هایی که دربردارنده شاخص و اعداد و ارقام اند، عملیاتی تر هستند.

 وی همچنین تصریح کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم متولی بسیاری از حوزه ها دولت و دستگاه‌های اجرایی است، بنابراین نوشتن سند بدون در نظر گرفتن جایگاه دستگاه های اجرایی، تحقق آن را با مشکل مواجه می‌کند.

زمانیان؛ دبیر ستاد انرژی هم اسناد بالادستی، تعریف وضع موجود و هدف‌گذاری برای آینده را سه مولفه اساسی در تدوین سند نقشه راه دانش‌بنیان شدن اقتصاد دید و گفت: در بخش اسناد بالادستی و ترسیم وضع موجود که البته در تعریف آن نیازمند مجهز شدن به رویکردهای آسیب‌شناسانه هستیم، مشکلی نداریم اما هدف گذاری  برای آینده مسئله‌ای نیست که معاونت علمی به تنهایی بتواند صورت‌بندی از آن ارائه کند کار معاونت علمی سیاست‌گذاری کلی است لذا شاید بهتر باشد که در تدوین نقشه راه هر وزارتخانه را به خود آنها بسپاریم.

مسعود حسنلو؛ دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم هم به ضرورت هویت‌سازی از مفهوم اقتصاد دانش‌بنیان اشاره کرد و در این راستا به تجربه کشور عربستان ارجاع داد و گفت: عربستان این الگوسازی را انجام داد و بااستفاده از  لایه تصویرسازی، توانست چشم‌انداز و افق پیش‌روی کشورش را برای مردم به امری هویتی بدل کند و این نکته‌ای است که ما از آن غفلت کرده‌ایم و هیچ چشم‌اندازی از این مفهوم کلیدی (اقتصاد دانش‌بنیان) در امروز و اکنون جامعه ایرانی و اسلامی به مردم ارائه نکرده‌ایم.

نکته‌ای که تقریباً اکثر حاضرین برآن متفق القول بودند ضرورت افزودن تعاریف برخی کلیدواژه‌ها پربسامد در سند اعم از «اقتصاد دانش‌بنیان»، «شرکت‌های دانش‌بنیان»، «اکوسیستم نوآوری» و ... است تا متولیان و مسئولینی که در وزارتخانه‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی عملیاتی‌سازی سند را در دستور کار خود دارند، بتوانند به درک جامع، شامل و البته مشخصی از این مفاهیم برسند و در نتیجه آن بتوان به یک وحدت رویه در عملیاتی کردن این سند رسید.

همچنین، حذر از رویکرد توصیه محور، حذف موضوعاتی که اساساً مسئله اکوسیستم فناوری نبوده و نیست و حذف موارد فسادآمیز از دیگر موضوعاتی بود که از سوی حاضرین در این جلسه طرح شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسلامی: فناوری‌ هسته‌ای موجب ارزش افزوده مضاعف می‌شود
  • انجام یک میلیون و ۲۲۴ هزار تراکنش در اجرای طرح جدید کالابرگ الکترونیکی
  • بررسی چالش‌های سد راه دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور
  • پیش‌نویس سند نقشه راه دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور بررسی شد
  • کارگاه‌های تولیدی سیستان و بلوچستان زیر ذره بین های نظارتی
  • هدف‌گذاری ایجاد ۱۸۰هزار شغل در تهران
  • آمارسازی؛ آفتی برای اقتصاد دانش‌بنیان‌ها
  • صدور ضمانت‌نامه برای زنان سرپرست خانوار
  • تشکیل شرکت‌های تعاونی بهترین بستر برای تحقق شعار سال است
  • وزیر کار به مجلس خوانده شد