Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در مهریز، این شهرستان با بیش از ۵۵ هزار نفر از دو منطقه خشک و نیمه خشک تشکیل شده‌ و در گستره آن هرچه از شمال به جنوب و از غرب به شرق پیش برویم از میزان بارندگی کاسته شده و بر خشکی محیط افزوده می‌گردد، به استثناء قسمت بسیار محدودی از مناطق کوهستانی، بقیه در حیطه قلمرو مناطق خشک قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود خشکسالی های چندین ساله که دامن گیر همه نقاط کشور شده است باغشهر تاریخی مهریز نیز از این معزل در امان نبوده و باعث خشک شدن درختان چندین ساله و در میدان های این باغشهر به جای درخت در سنگ می روید.

با وجود کمبود آب و خشکسالی‌های پی در پی  و همچنین قطعی آب در طول شبانه روز، شبکه های انتقال آب این شهرستان نیز دچار فرسودگی شده و موجب به هدر رفتن مقدار زیادی آب می شود.

محمدرضا موحد در این خصوص به خبرنگار فارس اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰ در صد از انشعابات شهری مهریز فرسوده و نیازمندان بهسازی و نوسازی است.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در باغشهر تاریخی مهریز وجود دارد و موجب گلایه‌مندی شهروندان شده شکستگی لوله‌های آب است که بازسازی و ساماندهی آن نیاز به بیش از ۱۲ میلیارد تومان هزینه دارد.

موحد با اشاره به این‌که شهرستان مهریز دارای بیش از ۴۰ هزار کیلومتر شبکه توزیع و انشعاب آب شرب است بیان کرد: به علت فشار زیاد آب در نقاط مختلف شهرستان مهریز و عمر بیش از ۴۰ تا ۵۰ سال شبکه های آب رسانی هر روز شاهد شکستگی لوله های آب و به حدر رفتن مقدار زیادی از این مایه حیات هستیم.

رئیس آبفای مهریز خاطرنشان کرد:  شبکه‌های آب رسانی باغشهر تاریخی قدیمی و فرسوده است که نیاز به تجهیز و مرمت دارد؛ ایجاد تجهیزات شبکه نیاز به اعتبارات کلان استانی و حتی ملی دارد که برای رفع این مشکل بتدریح اقدام می شود.

موحد با اشاره به شکستگی لوله طی دو روز در یکی از محلات شهرستان مهریز عنوان کرد: به علت کاهش مصرف و سطح انتقال، آب با فشار زیاد در  لوله ها جاری می شود که باعث شکستگی این خط لوله شده است.

وی در خصوص تأخیر حضور مسئولین در جهت بازسازی لوله های شکسته شده گفت: ابتدا باید در چندین نقطه فلکه های آب شهری را بسته و به جهت جلوگیری از آلودگی، آب های ناشی از شکستگی را از لوله  خارج و سپس اقدام به عیب یابی و تعمیر آن کرد.  

موحد اذعان کرد: با همت و تلاش نیرو‌های عملیاتی، تخلیه و پاکسازی خط لوله حادثه دیده، انجام و به تدیرج از فشار آب در لوله ها کاسته تا دیگر شاهد این حوادث نباشیم.

وی ازشهروندان درخواست کرد: در صورت قطع آب با صبر و بردباری اداره آب فای مهریز را در انجام وظایف همراهی کنند تا بتوانیم در اسرع وقت مشکل مدنظر را برطرف نماییم.

موحد با اشاره به نیاز مردم مهریز به شبکه آب و فاضلاب شهری یاد آور شد: با پیگیری های انجام شده تنها ۹۰ کیلومتر در شهرستان مهریز انشعاب فاضلاب انجام شده است.   

رئیس آبفای مهریز عنوان کرد: بعد از گذشت هشت سال از اقدامات لازم جهت انشعاب فاضلاب شهری به علت کمبود بودجه طرح انشعاب فاضلاب شهری همچنان بلا تکلیف مانده است.

 به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، مسئله آب بعد از امنیت مهمترین نیاز مادی حیات بشر، لذا برای رفع مشکلات قطعی آب و حدر رفت این مایه حیات، باید از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده کرد و هنر مدیریت، آمادگی لازم برای شرایط بحرانی است تا اینکه به سهولت و سرعت خدمت رسانی به مردم فراهم شود.

انتهای پیام/چ

منبع: فارس

کلیدواژه: آب فاضلاب مناطق خشک مهریز محمدرضا موحد استان یزد خبرگزاری فارس فاضلاب شهری بلاتکلیفی شهرستان مهریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۹۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، روح الله زارع خورمیزی به مناسبت هفته زمین پاک گفت: وجود ۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی و ضایعات مختلف واحد‌های صنعتی در کنار انواع پسماندها، وضعیت بسیار نامناسبی و غیر بهداشتی را در شهرستان ایجاد کرده است.


وی فرهنگ سازی و همراهی ادارات را از مهمترین ماموریت‌های این اداره حفظ محیط و زمین پاک عنوان کرد.


رییس اداره حفاظت محیط زیست مهریز ادامه داد: به رغم اینکه طرح مدیریت پسماند در شهرستان مصوب شده ولی هنوز در عمل شاهد اجرای آن نیستیم و این یکی از مشکلات اصلی است.


زارع گفت: حمل و دفن زباله در گودی که به همین منظور در شهرستان وجود دارد اصلا به هیچ وجه مناسب و پذیرفته نیست.


وی تصریح کرد: مدیریت نخاله و پسماند یکی از مطالبات مردم برای حفظ محیط سالم زندگی است که امیدواریم در شهرستان اجرایی شود.

دیگر خبرها

  • نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • ۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • تخلیه ماهانه۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ های آب تهران | روایت کارگرهایی که در مسیر پاکسازی کانال‌های شهر جان می‌ دهند
  • احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها از شبکه فاضلاب خانگی یزد
  • آغاز لوله‌گذاری آبرسانی به روستا‌های محروم خرمشهر
  • الحاق ۱۵۰ هکتار زمین به محدوده شهر هشترود
  • الحاق ۱۵۰ هکتار به محدوده شهر هشترود