Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-28@07:55:56 GMT

اختلاس ۹۰۰ میلیونی کارمند قراردادی یک بانک

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۹۲۵۷

اختلاس ۹۰۰ میلیونی کارمند قراردادی یک بانک

با ورود مأموران زبده پلیس امنیت اقتصادی خراسان رضوی به یک پرونده پیچیده پلیسی و پیگیری‌های ویژه صورت گرفته سرانجام پرده از اختلاس ۹۰۰میلیون تومانی یک کارمند بانک دولتی برداشته و وی دستگیر و راهی زندان شد.

دستورات ویژه رئیس پلیس امنیت اقتصادی

در پیگیری این پرونده، پس از وصول یک شکایت که از سوی واحد حقوقی یک بانک دولتی به پلیس ارائه شده بود، سرهنگ حسین جوانبخت، رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان رضوی باتوجه به اهمیت ماجرا و نحوه برداشت پول، ابتدا تمامی زوایای کار را برای صدور دستورات دقیق انتظامی مورد واکاوی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه در اطلاعات خام ارائه شده به پلیس امنیت اقتصادی استان آمده این بود که فرد و یا افرادی به شیوه‌های خاصی از حساب بانکی چند فرد مشخص وجوهی را در حدود ۹۰۰ میلیون تومان برداشت کرده‌اند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان که سابقه طولانی در موشکافی این گونه پرونده‌ها دارد در همان ابتدای راه برایش مشخص بود که برداشت‌ها کار یکی از کارمندان بانک مذکور است، چراکه نحوه برداشت از حساب‌ها و خارج کردن وجوه باتوجه به چارچوب‌های امنیتی موجود در سیستم بانکی کار هر کسی نیست.

از همین رو پرونده پس از صدور دستورات ویژه روی میز سرهنگ نجیب قرار گرفت تا یک تیم به سرعت برای ردگیری تمامی سرنخ‌ها وارد عمل شود.

وقتی مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان رضوی تمامی مستندات موجود روی میز را تک‌به‌تک بررسی و به صورت میدانی به شعبه حساب مشتریان مورد هدف سرقت مراجعه کردند، حقایق تازه‌ای از اختلاس صورت گرفته در بانک بدست آمد.

پای یک زن در میان است

پس از جمع‌بندی تمامی موارد درنهایت مشخص شد همه چیز زیر سر یک زن است و او به تنهایی عامل برداشت حدود ۹۰۰ میلیون تومان پول از حساب چند مشتری بانک است. وی که سال‌ها پیش به صورت قراردادی به استخدام بانک دولتی در آمده، به زبان عربی مسلط و وظیفه مترجمی را نیز در این بانک برعهده داشته است. همین موضوع راه او برای اجرای نقشه‌های برداشت از حساب مشتریان را هموار می‌کرد. او در نخستین گام پس از مراجعه اتباع خارجی به بانک و افتتاح حساب و... به آن‌ها نزدیک و دقیق مطلع می‌شد که او و دیگر طعمه‌ها موجودی حسابشان چقدر است. پس از آنکه زن اختلاسگر افراد مذکور را زیر نظر می‌گرفت به واسطه جلب اعتمادی که از قبل در شعبه با مدیر بانک، کارمندان و دیگر افراد ایجاد کرده بود و به واسطه تعاملات مذکور توانسته بود رمزعبور رایانه‌ها و دیگر موارد مورد نیاز برای انتقال وجوه را بدست آورد. از همین رو وی در فرصتی مناسب و دور از چشم مسئولان بانک مذکور به شیوه‌ای کاملاً حرفه‌ای پول را از حساب مشتریان بانک برداشت می‌کرد و به حساب فرد دیگری که با او همدست بود واریز و پس از آن هم اقدام به خارج کردن وجوه از حساب همدست خود می‌کرد.

برداشت از ۲۰ حساب در سه سال

اقدام‌های فنی و دقیق پلیس حاکی از آن بود که این زن با همین شیوه و برای خارج کردن حدود ۹۰۰ میلیون تومان بیش از ۲۰ حساب بانکی را مورد سرقت قرار داده بود که تمامی مستندات ماجرا جمع‌آوری شد. همچنین در پی رصدها و رهگیری‌های مالی صورت‌گرفته از سوی مأموران پلیس امنیت اقتصادی معلوم شد این سلسله اقدام‌های خلاف قانون طی سه سال گذشته انجام شده است.

وقتی تمامی زوایای فرار احتمالی زن متخلف از اتهام اختلاس مورد بررسی قرار گرفت، با دستور مقام قضایی زن کارمند در یک عملیات غافلگیرانه و پیش از آنکه راه فراری داشته باشد دستگیر شد. در ادامه همدست او هم دستگیر و هر دو نفر به دادسرا منتقل و مقابل میز عدالت ایستادند. مقام قضایی هم متهمان را پس از پایان جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام با قرار قانونی مناسب راهی زندان کرد تا دیگر مراحل قضایی پرونده به سرعت طی شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پلیس امنیت اقتصادی اختلاس پلیس امنیت اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۹۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروی ۶۰ میلیاردی در کرمان، توقیف شد

سرهنگ امین یادگارنژاد گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی براساس اقدامات اطلاعاتی از تردد یک دستگاه لندکروزر فاقد مدارک در سطح شهر مطلع و این خودرو را در یکی از نقاط شهر کرمان توقیف کردند.

وی افزود: در بررسی مدارک ارائه شده از سوی راننده این خودرو مشخص شد این اسناد مربوط به خودروی دیگری است، از این رو این خودرو توقیف و راننده آن برای تعیین تکلیف به مرجع قضایی معرفی شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان تصریح کرد: ارزش این خودرو ۶۰ میلیارد ریال تعیین قیمت و به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی انتقال داده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پیشین پرچمدار برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • یشین پرچمدار برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • برداشت اولین خوشه های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • پیشین پرچمدار برداشت اولین خوشه های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در پیشین سیستان و بلوچستان
  • کشف ۱۵ تُن آرد قاچاق در اردبیل
  • کشف ۳ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی قاچاق در شهرقدس
  • خودروی ۶۰ میلیاردی در کرمان، توقیف شد
  • کلاهبرداری فیشینگ ۱۵ میلیاردی در بهارستان/متهم دستگیر شد
  • فیشینگ کار حرفه‌ای در بهارستان به دام افتاد