Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@12:36:15 GMT

معرفی برنده جایزه ادبی آرتور سی‌کلارک

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۹۳۲۷

معرفی برنده جایزه ادبی آرتور سی‌کلارک

جایزه ادبی «آرتور سی کلارک» که مختص آثار ادبی علمی تخیلی است امسال به «لورا جین مک‌کی»‌ نویسنده استرالیایی برای رمان «حیوانات آن کشور»‌ اهدا شد. 

«مارگارت اتوود» ۲۰ سال پیش از آن‌که جایزه ادبی «آرتور سی کلارک» را برای «سرگذشت ندیمه»‌ دریافت کند شعری با عنوان «حیوانات آن کشور» منتشر کرده بود. حالا «مک‌کی» همین عنوان را برای نخستین رمان خود قرض گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جایزه ادبی «آرتور سی کلارک» هرساله به برترین رمان علمی تخیلی اهدا می‌شود. طی سال‌های اخیر نویسنده‌های برجسته این ژانر همچون «چاینا میول» و «کریستوفر پریست»‌ از برندگان این جایزه ادبی بودند. امسال اما شش نویسنده کتاب اولی در فهرست نامزدهای نهایی دریافت این جایزه قرار گرفتند. 

«مک‌کی» در رمان خود از همه‌گیری‌ای می‌گوید که سبب ایجاد ارتباط پیشرفته بین انسان و حیوانات می‌شود. 

این نخستین جایزه «مک‌کی» برای این رمان نیست. این نویسنده پیش‌تر گران‌ترین جایزه ادبی استرالیا یعنی جایزه ادبی ۱۰۰هزار دلاری ویکتوریا را برای این رمان دریافت کرده بود. 

۵۸۵۸

کد خبر 1558963

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ادبیات جهان جوایز ادبی آرتور سی کلارک جایزه ادبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۹۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواک جوکوویچ برنده جایزه بهترین ورزشکار سال لوریوس شد

این برای پنجمین بار است که جوکر برنده جایزه اسکار ورزشی می‌شود.

به گزارش طرفداری، نواک جوکوویچ برترین تنیسور مرد تاریخ و برنده 24 گرند اسلم، برنده جایزه بهترین ورزشکار سال لوریوس شد.

این برای پنجمین بار است که تنیسور مطرح صربستانی برنده جایزه ورزشکار سال لوریوس می‌شود. صربیناتور پیش از این در سال‌های 2012، 2015، 2016 و 2019 برنده جایزه لوریوس شد تا در کنار راجر فدرر دیگر تنیسور مطرح سوئیسی تنها ورزشکاران تاریخ باشند که 5 بار به این عنوان ارزشمند دست یافته‌اند.

جوکر برای کسب جایزه بهترین ورزشکار سال لوریوس رقیبان سرشناسی در دیگر رشته‌‌های ورزشی از جمله فوتبال داشت. لیونل مسی و ارلینگ هالند (فوتبال)، موندو دوپلانتیس (پرش با نیزه)، نوا لایلز (دوومیدانی) و مکس فرستاپن (فرمول یک) رقیبان نواک جوکوویچ در کسب جایزه بهترین ورزشکار سال بودند.

گفتنی است آیتانا بونماتی ستاره زنان فوتبال اسپانیا و باشگاه بارسلونا نیز در بخش زنان این جایزه را تصاحب کرد. جود بلینگام ستاره انگلیسی رئال مادرید هم جایزه استعداد برتر را گرفت.

نامزدهای کسب عنوان بهترین ورزشکار مرد سال نامزدهای کسب عنوان بهترین ورزشکار مرد سال نوواک جوکوویچ موندو دوپلانتیس ارلینگ هالند نوا لایلز لیونل مسی مکس فرستاپن

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: صعود مرد شماره یك تنیس جهان به دور دوم نواک جوکوويچ مصدوم شد

دیگر خبرها

  • جایزه قلم آمریکا با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • جزئیات جایزه ملی داستان و بازآفرینی اعلام شد/ معرفی اصفهان به عنوان پایگاه روایتگری ادبی
  • جایزه قلم آمریکا در پی حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • آزادی بیان به سبک غرب / جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • نواک جوکوویچ برنده جایزه بهترین ورزشکار سال لوریوس شد
  • «جامعه برف» برنده بزرگ جوایز پلاتینو شد/همدردی با سینمای آرژانتین
  • پادشاه داستان‌های ترسناک چگونه اولین گام را برداشت؟
  • معرفی برترین‌های جایزه سالانه ادبی بشیر علوی در منطقه دلوار
  • پادشاه داستان های ترسناک چگونه اولین گام را برداشت؟