Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا فدایی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ظرفیت مراکز واکسیناسیون استان اصفهان در زمان حاضر حدود ۱۱۰ هزار دُز در روز است اما به‌طور متوسط روزانه حدود ۶۰ هزار نفر به مراکز تجمیعی و پایگاه های بهداشت مراجعه می کنند.

وی با اشاره به  پیش‌بینی‌ها در خصوص موج بعدی کرونا، اظهار داشت: برای اینکه افراد دیگری را بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از دست ندهیم باید از این فرصت فراهم شده برای دریافت واکسن کرونا استفاده کرد و هر فردی که تا کنون مراجعه نکرده هرچه سریعتر اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدایی ادامه داد: افرادی که امروز برای دریافت واکسن اقدام نمی‌کنند ممکن است کسانی باشند که در موج بعدی کرونا منتظر خالی ماندن تخت های بیمارستانی بمانند.

وی با بیان بیشترین رکورد تزریق روزانه واکسن در استان اصفهان حدود ۹۰ هزار دز در روز، تصریح کرد: این آمار متغیر است اما در چند روز اخیر روند مراجعه مردم کمی کاهشی شده است.

فدایی با تاکید بر اینکه این موضوع باید بررسی و آسیب شناسی شود، اضافه کرد: ما از رسانه ها می خواهیم که مردم را برای مراجعه هر چه سریعتر به مراکز واکسیناسیون تشویق کنند.

همچنین مسوول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تا کنون بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بالای ۱۵ سال در استان نوبت اول واکسن و حدود ۸۵۰ هزار نفر ۲ نوبت واکسن را دریافت کردند، گفت: در زمان حاضر واکسیناسیون دانش آموزان ۱۵ تا ۱۸ سال نیز انجام می شود و تا کنون بیش از ۲۲ درصد آنها برای دریافت واکسن مراجعه کردند.

وی با اشاره به اینکه برای افراد ۱۵ تا ۱۸ سال واکسن سینوفارم تزریق می شود، خاطرنشان کرد: افرادی که در موج پنجم کرونا به کووید-۱۹ مبتلا شدند می توانند یک ماه پس از بهبودی برای دریافت واکسن اقدام کنند.

فدایی درباره اینکه برخی افراد فقط کارت واکسن  دریافت می کنند اما با ترفندهایی واکسن را نمی زنند، توضیح داد: در مراکز تجمیعی واکسیناسیون هر چهار خط (لاین) یک ناظر دارد و آنها با بازرسی های مداوم بر روی این موضوع نظارت می کنند که فردی بدون تزریق واکسن، کارت آن را نگرفته باشد و تا کنون در حد مقدور تلاش کردیم که از این رفتار پیشگیری کنیم.

به گزارش ایرنا، واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در اصفهان هم‌زمان با سایر استان‌ها، از ۲۱ بهمن ۹۹ با فرمان رییس جمهوری آغاز شد و در زمان حاضر حدود ۳۷ مرکز تجمیعی واکسیناسیون علیه کرونا در این استان فعال است.
استان اصفهان در زمان حاضر در وضعیت نارنجی (پُرخطر) همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ قرار دارد و حدود ۲  هزار و ۲۰۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.
در استان اصفهان، امور بهداشتی و درمانی ۲۶ شهرستان با حدود چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

برچسب‌ها واکسن کووید 19 اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واکسن کووید 19 اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان واکسن کووید 19 اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دانشگاه علوم پزشکی برای دریافت واکسن استان اصفهان زمان حاضر هزار نفر تا کنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۹۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟

معاون بهداشت وزارت بهداشت درخصوص ورود واکسن گارداسیل (زگیل تناسلی) به برنامه واکسیناسیون ملی کشور توضیح داد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، در پاسخ به سوالی درباره تبلیغات گسترده در فضای مجازی درباره فروش و تزریق واکسن «گارداسیل»، در زمینه وضعیت شیوع بیماری HPV در کشور و اهمیت واکسیناسیون علیه آن، اظهار کرد:« عملکرد ما باید بر اساس اسناد و مدارک باشد؛ به طور مثال، یک کشور در اروپا ادعا می‌کند که سالانه در جمعیت کشورش افرادی دچار سرطان مشخصی هستند؛ بنابراین برای این کشور واکسیناسیون برای پیشگیری از این نوع سرطان صرفه اقتصادی دارد. در فعالیت‌ها باید تحلیل هزینه داشته باشیم. به این ترتیب برای واکسیناسیون با واکسن گارداسیل نیز باید اسناد و مدارک داشته باشیم.»

وی ادامه داد: به‌طور مثال، ما اگر واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس را وارد برنامه واکسیناسیون کشوری می‌کنیم، مشخص است که واکسن پنوموکوک سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری می‌کند و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری در کودکان جلوگیری خواهد کرد و این بسیار رقم زیادی است.

فرشیدی افزود: معاونت پژوهشی و پژوهشگاه‌های وزارت بهداشت در رابطه با واکسن گارداسیل نیز از سال گذشته در حال انجام تحقیقات مورد لزوم هستند و اگر نتایج تحقیقات لزوم ورود آن به برنامه واکسیناسیون ملی را مشخص کند، وارد برنامه واکسیناسیون کشوری خواهیم کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر تولید و تزریق این واکسن از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود، گفت: در خارج از وزارت بهداشت شرکت‌هایی هستند که واکسن گارداسیل را تامین می‌کنند و بسیاری از افراد نیز که تمایل به تزریق آن دارند، خریداری می‌کنند، اما این کار از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره ضرورت استفاده از این واکسن نیز اظهار کرد: افراد دارای رفتار پرخطر و جوامع غربی و اروپایی به دلیل روابط خارج از عرف و شرع و خطر بالای انتقال این بیماری، این واکسن را تزریق می‌کنند. اما در کشور ما با توجه به شرایط موجود لزومی ندارد تمامی افراد جامعه را ملزم به تزریق این واکسن کنیم و اگر ما ذره‌ای به این اطمینان برسیم که برای سلامت مردم تزریق واکسن گارداسیل نیاز است حتما این کار انجام خواهد شد.

فرشیدی در پایان گفت: پژوهشگاه مربوطه این وعده را داده است که در بازه زمانی ۶ ماهه اطلاعات لازم را ارائه دهند و اگر نتیجه پژوهش‌ها این باشد که باید تزریق این واکسن انجام شود و به نفع مردم است، حتما انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا