Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت در پیامی با تبریک روز آتش‌نشان نوشت: امروز صنعت نفت کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند انضباط عملیاتی است و باید جایگاه واقعی قوانین، ضوابط و استانداردها و تعهد همگانی به رعایت آن در همه سطوح سازمانی به این صنعت بازگردد.

به گزارش برنا به نقل از وزارت، جواد اوجی در پیامی روز آتش نشان راتبریک گفت، در متن این پیام آمده است:   همکاران عزیز

هفتم مهر در تقویم ملی کشور، برگی زرین و پرافتخار برای صنعت نفت کشور و تجلی‌بخش ایثار و پایمردی آتش‌نشانان و کارکنان این صنعت در صیانت از سرمایه‌های ملی بوده و این روحیه در عرصه خدمت و مصاف با دشواری‌ها در همه همکاران عزیز در اقصی نقاط کشور مشهود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
پاسداشت این روز فرصت مغتنمی است تا اهمیت ایمنی در صنعت نفت را به یکدیگر یادآور شده و بر تلاش وافر برای تحقق شعار «روز بدون حادثه» عهد مجدد ببندیم.

صنعت استراتژیک نفت با ریسک‌های متعدد ایمنی، زیست محیطی، بهداشتی، مسئولیتی و اعتباری مواجه بوده و انتظار می‌رود نظام مدیریت HSE بتواند همراه و همسو با سایر فرآیند‌های سازمانی، سازوکار‌های لازم برای مدیریت این ریسک‌ها را فراهم و تولید پایدار و تداوم خدمات این صنعت را تضمین کند.

بخش اعظم تأسیسات و خطوط لوله صنعت نفت با سالخوردگی قابل توجه روبه‌روست و مؤلفه‌هایی نظیر گستردگی، پراکندگی جغرافیایی، تنوع و تعدد تجهیزات، حجم بالای فعالیت‌های عملیاتی و تعمیراتی و هم‌زمانی انجام فعالیت‌های توسعه و بهره‌برداری، مخاطرات عملیاتی و شغلی تأسیسات را دوچندان کرده است.   در چنین شرایطی، تضمین ایمنی تأسیسات مستلزم رعایت دقیق استانداردها، ضوابط و دستورعمل‌های عملیاتی و ایمنی است. «امروز صنعت نفت کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند انضباط عملیاتی بوده و باید جایگاه واقعی قوانین، ضوابط و استاندارد‌ها و تعهد همگانی به رعایت آن در تمامی سطوح سازمانی به این صنعت بازگردد.

از سوی دیگر، واگذاری بخشی از فعالیت‌های توسعه‌ای و تولیدی به بخش غیردولتی و رویکرد برون‌سپاری حداکثری فعالیت‌ها به پیمانکاران، مستلزم رشد سریع کیفی و کمّی نظام مدیریت HSE در بخش خصوصی و شرکت‌های پیمانکاری است؛ لذا انتظار دارد کارفرمایان صنعت نفت، الزامات HSE را در قرارداد‌های واگذاری تقویت کرده و با به‌کارگیری سازوکار‌های مدیریت HSE پیمانکاران و ایجاد ضمانت اجرایی مؤثر، ریسک‌های فعالیت‌های پیمانکاران را تحت کنترل درآورند.

در خاتمه ضمن تقدیر و تشکر از همه همکاران عزیز و به‌خصوص کارکنان خدوم ایمنی و آتشنشانی و تبریک این روز پرافتخار به ایشان، امید دارد با درایت و مشارکت یکایک شما عزیزان، بتوانیم در حفظ سرمایه‌های ملی موفق بوده و شاهد سربلندی و اعتلای صنعت نفت و کشور عزیزمان باشیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا تقویم نفت صنعت صنعت نفت نفت صنعت صنعت نفت رشد بخش خصوصی تقویم سرمایه صنعت صنعت نفت نفت فعالیت ها صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۹۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مدت گارانتی خودرو در ایران

عباس علی‌آبادی، وزیر صمت دولت سیزدهم در حاشیه جلسه با کمیسیون اصل نود مجلس و در جمع خبرنگاران گفت یکی از شروط اصلی که برای ارتقای ایمنی خودروها برای خودروسازان داخلی تعریف شده، افزایش مدت گارانتی خودرو در ایران است.

وزیر صمت از افزایش مدت گارانتی خودرو در ایران خبر داد

به گزارش گجت نیوز، وزیر صمت از تعیین شرایط جدید برای افزایش ایمنی خودروها توسط خودروسازان خبر داده و گفت از جمله مهم‌ترین شروط جدید، افزایش مدت گارانتی و انجام تست‌های ایمنی است.

وی اظهار کرد در مورد تست‌های ایمنی، مقرر شده که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، زیرساخت‌های لازم فراهم شود و یک نظارت دائمی در این حوزه برقرار باشد.

او در ادامه و در اشاره به مسئله واردات خودروهای دست دوم تاکید کرد که آیین‌نامه واردات این خودروها تصویب و در لایحه بودجه هم تعریف شده، اما باید دولت آن را ابلاغ کند. علی‌آبادی با اشاره به انجام فرآیند واردات خودرو برای جانبازان بالای ۷۰ درصد نیز گفت با تامین نیاز این دسته از جانبازان، فرآیند واردات خودرو برای جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد هم آغاز خواهد شد.

وزیر صمت در بخش دیگری از اظهاراتش، ضمن اشاره به فراهم بودن زیرساخت تامین نیاز بازار در حوزه حمل‌ونقل عمومی از داخل کشور، بیان کرد در حال حاضر ظرفیت تولید ۲۰۰۰ اتوبوس دیزلی و ۲۰۰ اتوبوس برقی فراهم شده، اما اگر سفارش‌ها بیشتر باشد نیز امکان تولید وجود دارد. او همچنین ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال جاری، اصلی‌ترین المان‌های اتوبوس‌های برقی به مرحله داخلی‌سازی برسند.

وزیر صمت در ادامه با اشاره به تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو در سال ۱۴۰۲ و اسقاط چهار خودرو فرسوده در ازای هر خودرو وارداتی، هدف‌گذاری امسال صمت برای تولید خودرو را رقم یک میلیون ۷۰۰ هزار دستگاه اعلام کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به تکلیف کمیسیون اصل نود به وزارت صمت برای عرضه خودروهای موجود به افرادی که خودرو اسقاط می‌کنند، گفت اولویت با عرضه خودرو برقی به متقاضیان تاکسی‌های فرسوده است. علی‌آبادی در پایان و در اشاره به مسئله پژو پارس نیز اظهار داشت مسئولیت قیمت‌گذاری با شورای رقابت است و وزارتخانه صرفا مجری است. او همچنین ابرازی امیدواری کرد که روند فروش خودرو از طریق سامانه، شتاب بیشتری بگیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • واکنش نوری قزلجه به ادعاهای عجیب کریمی قدوسی
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی؛ وزیر صنعت از دخالت‌های غیرقانونی در پارلمان بخش خصوصی دست بردارد
  • افزایش مدت گارانتی خودرو در ایران
  • گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی
  • ضرب‌وشتم دستفروشان‌گرگانی ادامه دارد/ ماموران سدمعبر نیازمند دوره‌های کنترل خشم
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند
  • اسلامی: امنیت مرکزهای هسته‎ای کشور به‌طور صد درصد برقرار است
  • اردوگاه‌های دانش آموزی نیازمند اعتبار و بودجه
  • اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی توسط وزارت نیرو