Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، فراخوان بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در قالب دوازده بخش؛ مسابقه تئاتر خردسال، مسابقه تئاتر کودک، مسابقه تئاتر نوجوان، مسابقه تئاتر خیابانی، مسابقه خیمه‌شب بازی، نقالی- پرده‌خوانی، تئاتر با اجرای کودکان و نوجوانان (تا ۱۸ سال)، تئاتر فراگیر (همراه افراد با نیازهای ویژه)، تئاتر ملل، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، پژوهش، آثار مهمان و کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متقاضیان می‌توانند از تاریخ ۳۰ مهر با مراجعه به بخش ویژه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان روی سایت «ایران تئاتر» نسبت به ثبت تقاضا و بارگذاری یا ارسال مدارک لازم اقدام کنند.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، اسفند ۱۴۰۰ به دبیری امیر مشهدی عباس در شهر همدان برگزار می‌شود.

فراخوان جشنواره اینجا آمده است.

کد خبر 5315169 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: تئاتر کودک و نوجوان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان فراخوان امیر مشهدی عباس اربعین 1400 اربعین حسینی هفته دفاع مقدس تئاتر ایران حسینیه مهر برنامه تلویزیونی فیلم کوتاه حضور هنر ایران در جهان دفاع مقدس محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حوزه هنری شبکه دو سیما سینمای مستند بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مسابقه تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۹۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت جواد محقق در همدان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سیداحمد میرزاده دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی از بزرگداشت جواد محقق در همدان در روز ۱۳ اردیبهشت، همزمان با نقد و بررسی کتاب «این لحظه‌ها را دوست دارم» نوشته مریم زرنشان خبر داد.

وی با بیان اینکه جشنواره شعر کودکان و نوجوان رضوی امسال پانزدهمین دوره خود را می‌گذراند، گفت: این دوره تفاوت‌های عمده‌ای با دوره‌های قبل دارد که از جمله‌ی آن اجرای برنامه‌های استانی در خلال جشنواره است. در این راستا امسال فرصتی برای شهرها و استان‌های دیگر فراهم شد تا اهالی ادبیات کودک و نوجوان در سایر نقاط کشور نیز فرصت عرض ارادت به حضرت رضا (ع) را داشته باشند. در شهرهایی که به نوعی مرکزیتی در حوزه ادبیات کودک در کشور داشتند، نشست‌ها و برنامه‌هایی از جمله محافل شعرخوانی اجرا می‌شود که قم، همدان، کرمان، شیراز و تهران از این جمله‌اند.

دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی در ادامه گفت: در هر یک از این شهرها یک کتاب شعر کودک رضوی نیز نقد و بررسی می‌شود. علاوه بر این، در اغلب این شهرها از یک چهره‌ی پیشکسوت شعر کودک و نوجوان رضوی هم تجلیل می‌شود. نخستین برنامه در این زمینه در بیست و نهم فروردین ماه جاری در شهر مقدس قم که به نوعی مرکز ادبیات دینی کودک و نوجوان کشور محسوب می‌شود برگزار شد. در این برنامه حدود بیست نفر از شاعران کودک و نوجوان قم این فرصت را داشتند که شعرهایی که در حوزه رضوی و با مضامین زیارت و ارادت به ساحت حضرت رضا (ع) سروده بودند را بخوانند.

میرزاده گفت: دو کتاب شعر با عنوان «آمدی در شهر ما گل کاشتی» سروده آقای علی باباخانی درباره حضرت معصومه (ع) و کتاب «امام رضای مهربان» سروده آقای سید محمد مهاجرانی در این جلسه نقد و بررسی شد. از آقای محمد کاظم مزینانی پیشکسوت شعر و نوجوان نیز در قم تجلیل شد. آقای مزینانی در دهه هفتاد، مجموعه‌های متعددی در حوزه شعر آیینی کودک و نوجوان داشتند و همچنین یکی از نخستین کتب مستقل شعر کودک رضوی به نام هشت روز با امام هشتم نیز سروده ایشان است. مشابه این برنامه را نیز در روز ششم اردیبهشت در شهر کرمان خواهیم داشت که کتاب «کبوترها و آهوها» سروده‌ام در آن نقد و بررسی خواهد شد.

وی در پایان گفت: روز سیزدهم اردیبهشت نیز در شهر همدان نقد و بررسی کتاب «این لحظه‌ها را دوست دارم» نوشته مریم زر نشان را با بزرگداشت جواد محقق خواهیم داشت. مراسمی با همین سبک نیز در شیراز در نوزدهم و در تهران در بیست و سوم اردیبهشت برگزار می‌شود. روز ۲۹ اردیبهشت هم اختتامیه جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی در مشهد برگزار می‌شود.

کد خبر 6085156 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال فراخوان داد
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • «اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد
  • بزرگداشت جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی:بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود 
  • پیش ثبت‌نام بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ آغاز شد
  • فراخوان هفتمین جشنواره علامه حلی در استان هرمزگان اعلام شد
  • فراخوان دهمین جشنواره ملی «بومتن» منتشر شد
  • برگزاری هفتمین جشنواره استانی شمیم ریحان در قم