Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مرجان شاکری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به تسریع عملیات اجرایی مرمت و تعمیر فضای فیزیکی موزه نوع زیستی و تاریخ طبیعی استان کرمان گفت: این موزه از قدیمی‌ترین و کامل‌ترین موزه‌های حیات وحش کشور به شمار می‌آید.

شاکری عنوان کرد: موزه کرمان در سال ۱۳۷۹ و با حداقل‌ها افتتاح شده است و در حال حاضر با حدود ۴۰۰ گونه زیستی منحصر به فرد از مناطق مختلف استان کرمان در حال بهسازی و به روز رسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای عملیات فوق با پیگیری‌های مستمر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان و با جذب مبلغی بالغ بر ۶ میلیارد ریال از محل اعتباری صندوق ملی محیط زیست کشور و با دستور مساعد رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در حال انجام است.

انتهای پیام/ م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست گونه های حیات وحش استان کرمان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۹۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کارت «همیار محیط‌بان» در خراسان رضوی صادر شد

مهدی اله‌پور گفت: اهدای کارت همیار محیط بان به سید «علی عامل هاشمی»، هنرمند سبزواری سینما و تلویزیون اختصاص یافته است، پیش از این صدور کارت همیار محیط بان به صورت متمرکز و از سوی سازمان مرکزی انجام می‌شد.

وی بیان کرد: صدور این کارت در راستای تحقق اهداف اصل ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اجرای شعار سال ۱۴۰۳، به منظور مشارکت مردمی و بهره گیری از ظرفیت عمومی در امر حفاظت محیط زیست و توسعه فرهنگ زیست محیطی در میان اقشار و گروه‌های مختلف مردم صادر و اهدا می‌گردد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: یکی از ارکان اصلی حفاظت از محیط زیست، فرهنگ‌سازی در این زمینه است و فقدان آن می‌تواند، آسیب جدی به محیط زیست وارد نماید و هنرمندان سینما و تلویزیون می‌توانند با ظرفیتی که در اختیار دارند، از طریق همکاری افتخاری با سازمان حفاظت محیط زیست، فرهنگ سازی مناسبی را برای حفاظت از محیط زیست انجام دهند.

وی بیان کرد: همچنین اهدای ۷۰ کارت همیار محیط‌بان دیگر به علاقمندان محیط زیست استان که اقدامات شایسته‌ای را در راستای حفاظت از این داشته‌های ارزشمند الهی انجام داده بودند، در حال انجام است.

۲۰ درصد گستره ۱۱۷ هزار و ۷۶۹ کیلومتر مربعی خراسان رضوی زیر پوشش اداره‌ کل حفاظت محیط زیست این استان قرار دارد.

مساحت زیستگاههای طبیعی و وحوش در خراسان رضوی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار است.

خراسان رضوی دارای ۴۱ منطقه چهارگانه و شکار ممنوع شامل ۲۸ اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است.

حدود ۸۰ گونه پستاندار، ۲۸۵ گونه پرنده، ۲ گونه دوزیست، ۶۸ گونه خزنده و ۲۴ گونه ماهی در طبیعت خراسان رضوی زیست می‌کنند.

گونه‌های شاخص حیات وحش این استان شامل بز وحشی، قوچ، گوسفند وحشی، آهو، پلنگ، یوزپلنگ، گرگ، کفتار و انواع پرندگان از قبیل پرندگان شکاری، هوبره و کبک است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • صدور نخستین کارت «همیار محیط‌بان» در خراسان رضوی
  • نخستین کارت «همیار محیط‌بان» در خراسان رضوی صادر شد
  • تالاب بیشه دالان بروجرد ظرفیتی بی‌نظیر برای توسعه گردشگری محیط زیستی
  • حمایت مجدد تیم ملی فوتبال از یوزپلنگ ایرانی | تصویر یوز ایرانی به پیراهن تیم ملی برمی‌گردد
  • تغییر جدید در پیراهن تیم ملی فوتبال ایران
  • تصویر یوزپلنگ به پیراهن تیم ملی فوتبال بازمی‌گردد
  • جریمه آسیب به حیات وحش سنگین شد
  • احکام سبز برای متخلفان محیط زیستی گیلان صادر شد
  • نوزادان حیات وحش را لمس نکنید/مسئولانه با طبیعت رفتار کنیم
  • صدور بیش از ۱۴ رأی محیط‌ زیستی برای متخلفان در گیلان