Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفارت فلسطین در لندن از رأی حزب کارگر انگلیس به لایحه‌ای که از اعمال تحریم‌ها علیه اسرائیل حمایت می‌کند و خواستار به رسمیت شناختن فوری کشور فلسطین در صورت تشکیل آن است، استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، اعضای این حزب در کنفرانس سالانه خود با اکثریت قاطع به لایحه‌ای در محکومیت نکبت در فلسطین، حمله نظامی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، اخراج اهالی محله الشیخ جراح و جنگ این رژیم علیه نوار غزه رای دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حزب از تحقیق دادگاه لاهه درمورد جنایت‌های رژیم صهیونیستی نیز استقبال کردند.

اوایل ماه مارس ، فاتو بنسودا ، دادستان سابق دادگاه ، از آغاز تحقیقات در مورد وضعیت فلسطین خبر داد.

حزب کارگر در این لایحه متعهد شده درصورت موفقیت حزب در تشکیل دولت، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

کنگره حزب کارگر همچنین با پیشنهاد تحریم علیه اسرائیل به دلیل سیاست های آپارتاید در قبال فلسطینی ها موافقت کرد. این حزب خواستار تحرکاتی است که ساخت شهرک‌های اسرائیلی را متوقف کرده، هرگونه عملیات الحاق (مناطق) را لغو  و اشغال کرانه باختری و محاصره نوار غزه را پایان دهد.

حزب کارگر انگلیس با اشاره به نتیجه کنفرانس سندیکاهای کارگری در سال ۲۰۲۰ که شهرک سازی رژیم صهیونیستی را بخشی از جنایت آپارتاید این رژیم در اراضی اشغالی دانست، از تمامی سندیکاهای کارگری در اروپا و سراسر دنیا خواست به کمپین بین المللی توقف الحاق اراضی و پایان یافتن نظام آپارتاید بپیوندند.

حسام زملط، سفیر فلسطین در لندن این تصمیم حزب کارگر را نقطه عطفی در شناساندن نزاع بین فلسطین و رژیم صهیونیستی از سوی یک حزب بزرگ انگلیسی که ممکن است در آینده دولت تشکیل دهد، توصیف کرد.

وی گفت، این تصمیم که رژیم صهیونیستی را نظامی استعماری و تبعیض نژادی معرفی و از حق مشروع ملت فلسطین در مقاومت در برابر اشغالگر و استعمارگر حمایت می کند، شروعی برای حرکت در مسیر درست است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انگليس سفارت فلسطین تحریم اسراییل رژیم صهیونیستی حزب کارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۹۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه خواستار بررسی تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تاس، نبنزیا روز چهارشنبه (به وقت محلی) در نشست شورای امنیت درباره تحولات غرب آسیا و فلسطین با بیان اینکه غزه شاهد بروز یک فاجعه بی‌سابقه است، اظهار کرد: اما با این وجود، (رژیم) اسرائیل مانع ورود نیمی از کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه به این منطقه می‌شود.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تاکید بر اینکه نقش آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) باید به طور کامل احیا شود تا وضعیت فلسطینیان غزه بیش از پیش بحرانی نشود، خاطرنشان کرد: کل منطقه از عواقب و اثرات منفی تضعیف نقش آنروا، متأثر خواهد شد.

نبنزیا در ادامه با اشاره به پایبند نبودن رژیم صهیونیستی به قطعنامه‌های سازمان ملل، یادآور شد: قطعنامه شماره ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل که خواستار برقراری آتش‌بس در نوار غزه در ماه رمضان بود، اجرایی نشد و به همین دلیل این شورا باید به فوریت موضوع اعمال تحریم‌ها علیه رژیم صهیونیستی را بررسی کند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

دیگر خبرها

  • ما از حمله ایران به اسرائیل استقبال و از آن حمایت می‌کنیم
  • (ویدئو) لحظه وتوی به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط آمریکا
  • روسیه خواستار بررسی تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • تجمع حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس
  • حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند
  • انگلیس خواستار تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم‌ ایران شد
  • درخواست کمک رئیس رژیم صهیونیستی از آلمان و انگلیس
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا
  • سانچز: برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تلاش می‌کنیم