Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی از آغاز واکسیناسیون رایگان هاری در حیوانان خانگی و سگ های شهری در این استان خبر داد.

دکتر حمید رمضانی در گفت و گو با ایسنا، گفت: دامپزشکی خراسان شمالی به مناسبت روز جهانی هاری، طرح رایگان واکسیناسیون حیوانات خانگی و سگ های شهری را از ششم تا چهاردهم مهرماه جاری در شبکه های دامپزشکی شهرستان های استان اجرایی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به احتمال ابتلای انسان ها در اثر حیوان گزیدگی به این بیماری مهلک خاطرنشان کرد: هدف مجامع جهانی به صفر رساندن آمار مرگ و میر انسان ها در اثر هاری ناشی از گزش سگ تا سال ۲۰۳۰ میلادی است و در این راستا، سازمان های دامپزشکی در سراسر دنیا اقدامات خود را در این زمینه تشدید کرده اند.

رمضانی ادامه داد: دامپزشکی استان در نیمه نخست سال جاری ۱۲۹۹۲ قلاده سگ گله و نگهبان را در برابر هاری واکسینه کرده و شمار کانون های ثبت شده از این بیماری هم در این مدت فقط چهار مورد بوده است. 

وی تصریح کرد: از سال ۱۳۹۵ تاکنون با تزریق بیش از ۱۰۰ هزار دوز واکسن هاری در استان تلاش شده گام موثری در تحقق اهداف ملی و جهانی در این زمینه برداشته شود.     

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هاري واکسیناسیون هاری خراسان شمالی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۹۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: همراه داشتن حیوانات خانگی در مراکز عرضه غذا کرمانشاه ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حمیدرضا کریمی امروز _ پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در جمع خبرنگاران، با اشاره به معضل سگ‌گردانی، اظهار کرد: روی آوردن برخی افراد به سگ‌گردانی یا به همراه داشتن سگ در معابر عمومی یکی از مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی است که در چندسال اخیر بروز پیدا کرده و به نوعی تقلید کورکورانه از فرهنگ مبتذل غربی است.

وی با تاکید بر اینکه سگ‌گردانی هیچ سنخیتی با فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی ندارد، افزود: از طرفی بازخوردهای مردمی نشانگر این است که شهروندان خواستار مقابله با عوامل ترویج هرچه بیشتر فرهنگ ناپسند و غرب‌گرایانه سگ‌گردانی هستند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه تصریح کرد: متأسفانه اخیراً گزارش‌هایی از سوی شهروندان دریافت کرده‌ایم مبنی بر اینکه عده قلیلی از مشتریان همراه با حیوانات خانگی خود مانند سگ و گربه وارد واحدهای صنفی عرضه مواد غذایی مانند رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها و مواد پروتئینی و حتی واحدهای صنفی فروش پوشاک می‌شوند.

وی با بیان اینکه این موضوع نارضایتی عمومی شهروندان را به دنبال داشت، عنوان کرد: ورود حیوانات خانگی به واحدهای صنفی عرضه مواد غذایی خلاف موازین بهداشتی و باعث تضییع حقوق عمومی افراد می‌شود.

کریمی با تاکید بر اینکه ورود حیوانات خانگی به مراکز عرضه مواد غذایی ممنوع است، اعلام کرد: در این راستا همه واحدهای صنفی موظف هستند که در درب ورودی واحد خود نسبت به نصب تابلو هشداری ممنوعیت به همراه داشتن حیوانات خانگی را نصب کنند به گونه‌ای که در معرض دید مشتریان قرار گیرد.

وی یادآور شد: بازرسان اتاق اصناف و پلیس نظارت بر اماکن عمومی موظف هستند تا با بازدید از این واحدهای صنفی آن‌ها را ملزم به نصب این تابلوی هشداری کرده و در صورت عدم رعایت موارد فوق و ارسال گزارشی مبنی بر اجازه واحد صنفی مبنی بر ورود حیوانات خانگی به داخل واحد در راستای صیانت از حقوق عمومی پلمب خواهد شد و پیگرد قانونی خواهد داشت.

کد خبر 745849

دیگر خبرها

  • ورود حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است
  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • توصیه دامپزشکی گناباد در خصوص واکسیناسیون آنتروتوکسمی دام سبک
  • ممنوعیت بردن حیوانات خانگی به برخی اماکن عمومی
  • ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی به مراکز عرضه غذا
  • کوراش کاران نهاوندی راهی مسابقات آسیایی و جهانی شدند 
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام