Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@19:45:22 GMT

طرح نمایندگان برای تشکیل یک استان جدید +متن

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۹۶۶۱

طرح نمایندگان برای تشکیل یک استان جدید +متن

 اخیراً 35 نماینده مجلس با تدوین طرحی خواستار تشکیل  یک استان جدید شده اند که این طرح پس از اعلام وصول از سوی هیئت رئیسه مجلس برای بررسی بیشتر به کمیسیون تخصصی پارلمان ارجاع داده است.

به گزارش تسنیم، متن این طرح به شرح زیر است:

مقدمه (دلایل توجیهی):

  استان کرمان با یازده درصد وسعت کشور به عنوان پهناورترین استان و از نظر جمعیت رتبه نهم را دارد فاصله بین شمالی ترین نقطه استان با جنوبی ترین، قریب 800کیلو متر است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسافت و وجود شهرستانهای زیاد عملا سرکشی استاندار و مدیران کل را برای بررسی مسائل و مشکلات همه شهرستانهای استان را ناتوان و نا ممکن ساخته است و این امر موجب عقب ماندگی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نتیجتا موجب خسارات آشکاری به مردم شهرستانهای شرق استان شامل بم- ریگان- فهرج و نرماشیر و دوازده شهر و قریب هفتصد روستا وآبادی گردیده است که آثار عقب ماندگی و توسعه نا متوازن در این شهرستانها به روشنی مشهود است.

شهرستانهایی با سرمایه های فراون ولی محرومیت های ناشی از ضعف شدید اعمال مدیریت مضافا آنکه بُعد مسافت و خطرات جاده ای و هزینه های تردد و بوروکراسی های اداری و رفت و آمدهای پی در پی جهت اخذ مجوزها، انگیزه سرمایه گذاران را جهت سرمایه گذاری کاهش می دهد و تردد برای حل مشکلات بعد از سرمایه گذاری مزید بر علت گردیده است چنانچه مدیریت های کلان به خوبی انجام می شد این اندازه عقب ماندگی و محرومیت وجود نداشت براین اساس چهار شهرستان شرقی استان کرمان(بم- ریگان- فهرج ونرماشیر)با گویش و فرهنگ مشترک، منابع در آمدی واقتصادمشابه در انواع محصولات دامداری وکشاورزی بخصوص خرمای مضافتی بم که قریب بیست هزار بهره بردار و تولید سالانه قریب دویست هزار تن، یکی از مناطق مهم تولید خرمای کشور محسوب می شوند اضافه بر همه اینها ،وجود کم آبی و خشکسالی های پی در پی ، مدیریت متمرکز در این شهرستانها برای جلوگیری از خسارتهای بیشتر به مردم و سرمایه های ملی و اعمال مدیریت شایسته جهت محرومیت زدایی،ضروری می نماید. لذا طرح تفکیک چهار شهرستان شرقی استان کرمان و ایجاد استان بم به مرکزیت شهرستان بم ارائه می گردد 3 لازم به ذکر است متاسفانه از منشا معلوم و نا معلوم، کش مکش ها وحساسیت هایی بعضا بی مبنا بین مردم شهرستانهای شرقی و جنوبی در موضوع استان شدن هر یک از این دو سرزمین ایجاد گردیده که اتحاد این شهرستانها را تحت عنوان یک استان، سخت و غیر ممکن نموده است.

عنوان طرح: طرح تشکیل استان بم

ماده واحده: شهرستانهای شرق استان کرمان شامل بم - ریگان - فهرج و نرماشیر از استان کرمان تفکیک و تحت عنوان استان بم به مرکزیت شهرستان بم تشکیل می شود.

تبصره: با انتزاع شهرستانهای فوق، کارکنان سازمانی، وسایل و تجهیزات و بودجه و اعتبارات مربوط، به تناسب جمعیت و وسعت و وضعیت جغرافیایی، از محل تجهیرات و امکانات فعلی استان کسر و به استان جدید اضافه می گردد. هیاتی به ریاست معاون اول رئیس جمهور و عضویت وزرای کشور و امور اقتصادی و دارایی و روسای سازمان های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی کشور، مسئول اجرای مفاد این تبصره می باشند./تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: طرح نمایندگان استان بم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۹۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان مجلس خبرگان باید استقلال رای داشته باشند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، «آیت‌الله محسن قمی»، منتخب مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با ایلنا، درباره مهمترین وظایف پیش روی نمایندگان دوره آتی مجلس خبرگان رهبری توضیح داد: مجلس خبرگان در مسائل جاری کشور نقش برجسته‌ای ندارد و نقش آن مربوط به مسائل کلان و حیاتی کشور است.

وی با بیان این که وظایف اصلی مجلس خبرگان، شناسایی رهبری، انتخاب رهبری و مراقبت نسبت به صفات رهبری است، گفت: نقش مجلس خبرگان در کشور بسیار عمیق و ماندگار است، به نحوی که تصمیمات این مجلس می‌تواند برای نسل‌های آینده نیز تاثیرگذار باشد.

منتخب مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: از خبرگانی که در مجلس آینده حضور پیدا کردند باید انتظار داشت که توانایی انجام سه وظیفه ذکر شده را داشته باشند، به نحوی که هم از نظر فقاهت در شانی باشند که بتوانند تشخیص دهند و هم از منظر درک اجتماعی در سطحی باشند که بتوانند شرایط ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی را به‌خوبی درک و تحلیل کنند.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: نمایندگان مجلس خبرگان رهبری باید از نظر عدالت، اجتهاد و تقوا در سطحی باشند که استقلال رای داشته باشند و رای آن‌ها نباید قابل تهدید یا تطمیع باشد. آن‌ها همچنین باید شجاعت در عمل و شجاعت در فهم داشته باشند.

آیت‌الله قمی همچنین در واکنش به صحبت‌های دشمنان ایران که می‌گفتند رای مردم تاثیری در سرنوشت کشور ندارد، تاکید کرد: اگر این صحبت درست بود، پس چرا چند ماه قبل از انتخابات دشمنان ملت ما در حال تبلیغ برای عدم مشارکت در انتخابات بودند؟ هزینه‌ای که دشمنان علیه رای دادن مردم انجام دادند، نشان داد که رای مردم حتما در سرنوشت کشور موثر است.

دیگر خبرها

  • خبرهایی کوتاه ۹ فروردین۱۴۰۳ از شهرستانهای خراسان رضوی
  • ضرورت یکپارچگی پتروشیمی‌ها دراجرای راهبرد جهش تولید بامشارکت مردم
  • نمایندگان مجلس خبرگان باید استقلال رای داشته باشند
  • افزایش رضایتمندی مردم و مسافران نکته مورد تاکید قرارگاه نوروزی پلیس
  • نماینده کهنوج: تشکیل استان کرمان جنوبی یک اتفاق تاریخی خواهد بود/ مردم منتظر تحقق قول رییس جمهور هستند
  • تشکیل ستاد و کارگروه‌ تخصصی مدیریت بحران زیر بخش‌های کشاورزی
  • شهربازی کرمان باسرمایه گذاری هزار میلیارد ریالی بازگشایی شد
  • تشکیل مجلس جدید با ۴ فراکسیون / جریان اصولگرایی رقابت‌ها را کنار بگذارند
  • ۱۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و هزینه‌کرد در شهربازی کرمان
  • سرمایه اجتماعی، امکان جذب و تجمیع سرمایه‌های فیزیکی و مادی را فراهم می‌کند