Web Analytics Made Easy - Statcounter

مربی تیم ملی فوتبال زنان ایران می‌گوید تیم‌های قدرتمندی در مرحله نهایی جام ملت‌ها حضور دارند و باید ملی‌پوشان ایران به جایگاهی برسند که با آنها پایاپای مقابله کنند. به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال زنان ایران در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا با کسب دو پیروزی مقابل تیم‌های بنگلادش و اردن برای اولین بار به مرحله نهایی صعود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصرت ایراندوست، پدر مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی به عنوان مربی در کنار کادر فنی بود و در جریان مسابقات از روی سکوها بازی ملی‌پوشان را تماشا می‌کرد.

نصرت ایراندوست در مورد عملکرد تیم ملی به ایسنا گفت: مسابقات در کشوری بی‌طرف بود و همه چیز برای همه تیم‌ها یکسان برگزار شد. ما و اردن قوی‌تر از بنگلادش بودیم و هر دو پنج گل به این تیم زدیم که کار به بازی رودرروی ما و اردن کشید.

او افزود: اردن به تازگی در مسابقات عربی قهرمان شده بود. خوشبختانه بازی این تیم با بنگلادش را آنالیز کردیم، تمام نقاط قوت و ضعفش را در نظر گرفتیم و دو روز روی آنها تمرین کردیم. از طرفی چون احتمال می‌دادیم کار به ضربات پنالتی کشیده شود، روی پنالتی هم تمرین کردیم و بازیکنان با توجه به تمریناتشان عملکرد خوبی داشتند.

ایراندوست به مرحله نهایی مسابقات اشاره کرد و گفت: کشورهایی مثل ژاپن، چین، استرالیا و کره جنوبی در رنکینگ  فدراسیون جهانی جایگاه  خوبی دارند و با کشورهای بزرگ برابری می‌کنند. قطعا ما و تیم‌هایی که تازه به این مرحله صعود کرده‌اند، باید تلاش کنیم تا خود را به جایگاهی برسانیم که اگر مقابل تیم‌های قدرتمند آسیا قرار گرفتیم،  مقابله پایاپایی داشته باشیم.

او افزود: امیدوارم همچون چهار ماه گذشته که بازیکنان پرتلاش و منظم  بودند، تمرینات خوبی داشتند،  کادر فنی با برنامه جلو رفت و در نتیجه تغییرات فاحشی در تیم دیدیم، در چهار ماه باقی مانده تا مرحله نهایی هم شاهد این تغییرات فاحش باشیم.

این مربی فوتبال در مورد حمایت فدراسیون بیان کرد: مربیان برنامه می‌دهند و فدراسیون تا الان فوق العاده کار کرده و توجه  ویژه‌ای به زنان داشته. برای اولین بار بود که با هواپیمای  اختصاصی به  مسابقات رفت، حتی موقع برگشت تیم هواپیما ما نقص کوچکی پیدا کرد که از ایران یک هواپیمای دیگر قطعه مورد نیاز هواپیمای ما را آورد و برگشتیم. همه موارد حاکی از توجه فدراسیون است.  

او افزود: مطمئنم در چهار ماه باقی مانده هم این اهمیت را  می‌دهند و با دید مثبتی نگاه  می کنند. امیدوام تیم هم به  شرایطی برسد که جوابگوی محبت‌های فدراسیون و مردم باشد، چون روز قبل از مسابقه با اردن بسیاری از مردم، فوتبالیست‌ها و بازیگران مرد و زن همه در مورد تیم ملی زنان مطلب گذاشتند و حمایت کردند. شرایطی احساسی به وجود آورده بودند که احساسات بازیکنان به شکل مثبتی به جوش آمد  و همه یکدل و یکصدا شدند تا برای  ۸۰ میلیون ایرانی  جانشان را بگذارند.  

او همخوانی سرودهای حماسی در مورد ایران را هم در راستای افزایش روحیه مثبت بازیکنان دانست و گفت: سرمربی، سرپرست و خانم درودیان که به عنوان روانشناس آمده بود تصمیم گرفته بودند سرودها را بگذارند تا بازیکنان را به ۱۰۰ درصد احساسات برسانند و در زمین جانشان را بگذارند، حتی ما می‌گفتیم مثلا فلان بازیکن ۴۰ دقیقه دوام می آورد اما ۸۰ دقیقه در زمین دوید و آن هم بخاطر همین مسائلی بود که کادر فنی تدارک دیده بودند.

ایراندوست به نقش خود در کسب نتیجه تاریخی فوتبال زنان و صعود به جام ملت‌ها اشاره کرد و گفت: من و آقای امیر جمائیلی(مربی دروازه‌بانان) روی سکو بودیم کار اصلی را نفرات روی نیمکت انجام دادند. اگر از فوتبالی‌ها سوال کنید قطعا می‌گویند کسی که کنار خط و روی نیمکت است، تاثیر بیشتری دارد. ما از بالا اگر چیزی می‌دیدم روی ورقه می‌نوشتیم و به خانم شهبازی می‌دادیم تا با خانم ایراندوست هماهنگ شوند. اگر چیزی که نوشته بودیم را مثبت می‌دیدند،   انجام می‌دادند.  سعی کردیم تا جایی که به ما وظیفه محول شده دورادور بازیکنان را زیر نظر بگیریم و نکات مثبت و منفی را به کادر فنی ارائه بدهیم.

ایراندوست در پایان گفت: رسانه‌ها در چند ماه گذشته فوق العاده حمایت کردند. همه خبرها کمک می‌کرد تا نقاط مثبت تیم‌ملی دیده شود و  مردم را علاقمند کنند. همین حمایت‌ها باعث شد فدراسیون هم به عنوان متولی با جان و دل جلو بیاید و توجه کند.  از طرف خودم و دخترم از رسانه‌ها  تشکر می‌کنم.

انتهای پیام 

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال زنان ایران تیم ملی فوتبال زنان ایران جام ملت های فوتبال زنان آسیا نصرت ایراندوست مرحله نهایی کادر فنی تیم ملی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۹۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات فدراسیون بیلیارد تا آخر خرداد انجام می‌شود

سرپرست فدراسیون بولینگ و بیلیارد با اشاره به عقب افتادن انتخابات مجمع این فدراسیون گفت: فکر می‌کنم هفته آینده تاریخ مجمع مشخص شود و احتمالاً تا آخر خرداد انتخابات ریاست فدراسیون انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی سلطان‌پور در خصوص برگزاری انتخابات فدراسیون بولینگ و بیلیارد، اظهار کرد: هنوز زمان انتخابات از طرف وزارت ورزش مشخص نشده اما فکر می‌کنم هفته آینده تاریخ را مشخص کنند. احتمالاً تا آخر خرداد انتخابات فدراسیون انجام و تکلیف ما نیز مانند بقیه فدراسیون‌های ورزشی مشخص شود.

وی افزود: قبل از برگزاری انتخابات باید جلسه هیئت رئیسه را نیز برگزار کنیم تا وضعیت کاندیداهای ثبت‌نام شده مشخص شود. از آن‌جایی که انتخابات فدراسیون ما مربوط به سال ۱۴۰۱ بوده و مجمع انتخاباتی در سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، باید بررسی‌های لازم انجام شود که نیاز به ثبت‌نام مجدد وجود دارد یا خیر.

سرپرست فدراسیون بیلیارد با اشاره به عناوین کسب شده، گفت: در سال جاری قهرمانی و مدال برنز آسیا توسط علی قره‌گوزلو و امیر سرخوش کسب شد و این مسئله نشان می‌دهد که کار را رها نکردیم. مسابقات پاکت بیلیارد قهرمانی آسیا (ریاض) در بخش بانوان در اردیبهشت و بخش آقایان در مرداد برگزار می‌شود که اعزام ورزشکاران برنامه‌ریزی شده است. مسابقات قهرمانی غرب آسیا را نیز پیش‌رو داریم که معمولاً ورزشکاری اعزام نمی‌کردیم اما امسال به خاطر کسب تجربه بازیکنانی که کمتر در میادین بین المللی بودند، اعزام خواهند شد. در رشته بولینگ هم شهریور مسابقات قهرمانی آسیا در شهر بانکوک برگزار می‌شود که در آن شرکت می‌کنیم.

وی افزود: مسابقات آسیایی رشته‌های داخل سالن در تایلند بعد از چند سال دوباره برگزار می‌شود که کاروان ایران به این رقابت‌ها اعزام خواهد شد. چندین رشته ورزشی در این مسابقات حضور دارند و ما نیز سهمیه حضور را دریافت کرده‌ایم تا در بهش آقایان و بانوان به رقابت بپردازیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 745663

دیگر خبرها

  • پایان روز دوم با راهیابی قایق تک نفره کایاک زنان به فینال
  • نابودی صهیونیست ها نصرت اکبر الهی خواهد بود
  • الناز شفیعیان در آستانه المپیکی شدن؛ نماینده ایران به فینال قهرمانی آسیا رسید
  • صعود مستقیم قایق دو نفره زنان به فینال/راهیابی مجلل به نیمه نهایی
  • رقابت ستاره‌های لیگ برای کسب 3 عنوان!
  • انتخابات فدراسیون بیلیارد تا آخر خرداد انجام می‌شود
  • اسامی منتخبان زن مجلس دوازدهم/ رقابت ۷ خانم در دور دوم
  • اعلام ترکیب تیم ملی دوومیدانی جوانان برای قهرمانی آسیا
  • شمسایی: افغانستان می‌تواند شگفتی‌ساز شود
  • تغییر قوانین هواداران فوتبال در عربستان