Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@22:23:59 GMT

سیاست تعامل ایران با همسایگان

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۲۹۷۳۱

خبرگزاری آریا - یک کارشناس امور بانکی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم اصل را بر تعامل با همسایگان بنا گذاشته است، گفت: زمینه بروز اتفاقات مثبت در آینده نزدیک وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، یوسف کاووسی، کارشناس امور بانکی در گفت‌ و گو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به اینکه قسمت اعظم سیاست‌های کلان نظام بانکی درگذشته براساس یک اصول و استاندارد قرار نداشت، بنابراین نمی‌توان تحلیلی درباره آن ارائه کرد، گفت: اما در دولت جدید به نظر می‌رسد که شرایط در حال تغییر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظاهرا دولت سیزدهم اصل را بر تعامل با همسایگان بنا گذاشته که بسیار مفید است، اما باید در نظر گرفت که آیا ابزار رسیدن به این مهم وجود دارد؟
وی در ادامه اضافه کرد: زمانی در شرایطی قرار داریم که امکان تجارت و یا تهاتر کالا با کالا وجود دارد، بنابراین اجرا و عملیاتی می‌شود، ولی وقتی بانک‌های کشور توان فعالیت ندارد و درگیر مسائل استانداردهای خود است، بنابراین بسیاری از کشورها ریسک فعالیت اقتصادی با آن را نمی‌پذیرد.
این کارشناس امور بانکی افزود: وقتی به کشورهایی مانند چین و روسیه نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم تبادلات اقتصادی آن‌ها با ایران پایین است، ممکن است در این دولت به دلیل کمتر شدن حساسیت‌ها، اتفاقات مثبتی رقم بخورد و سال 1401 متفاوت از سال 1400 ظاهر شود که در نتیجه آن بسیاری از معادلات بهم خواهد خورد.
وی در خصوص برگشت ارزش به ریال نیز یادآور شد: تمام این مسائل که مطرح شد، بستگی به این دارد که سیاستگذاری‌ها به چه صورت انجام گیرد. یکی از حرکت‌ها بحث هدفمندی یارانه‌ها است. به این معنا؛ در نتیجه اتحاد به وجود آمده بین دولت و مجلس درآمد سنگینی از یارانه‌های پنهان که رقم آن بیش از هزار هزار میلیارد تومان است، به دست آید و مبلغ فوق در اقتصاد بازتوزیع شود.
این کارشناس امور بانکی در ادامه تصریح کرد: اکنون تفکری مورد توجه این است که نرخ ارز بالا بیاید تا هم یک دریافتی بابت آن داشته باشند و هم یارانه‌ها به معنای کنونی برچیده شود تا مقدار زیادی از کسری بودجه به این طریق جبران شود و این مسئله خواهد توانست تا حدی در کاهش التهاب اقتصاد به کمک آید.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کارشناس امور بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۹۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت می تواند با عرضه تسهیلات بانکی و زمین شهروندان را برای ساختن خانه های خود توانمند کند

سپهر مهرابی کارشناس اقتصاد توسعه با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در جهش تولید مسکن به عنوان محور اصلی پیش‌روی دولت در اجرای مهم‌ترین وعده خود به مردم گفت: مسکن یکی از نیازهای اساسی خانواده است و دسترسی آسان به آن نقش مهمی در توسعه و شکوفایی خانواده و افزایش جمعیت کشور دارد. در ایران، موضوع مسکن با منابع محدود، موانعی را برای مسکن مناسب برای همه ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: یکی از راهبردهای کلیدی دولت سیزدهم ارائه زمین به مردم و تشویق به ساخت خانه های یک طبقه است. هدف این رویکرد نه تنها تحریک رشد اقتصادی است، بلکه مشارکت مردم در فرآیند ساخت مسکن است. دولت امیدوار است با توانمندسازی افراد از جهت عرضه زمین به مردم برای ساخت خانه های خود، مشارکت را افزایش دهد، ساخت مسکن افزایش یابد و در نهایت نیز اقتصاد را از طریق بخش ساخت و ساز رونق بخشد.

تمرکززدایی فرآیند تولید بار اجرایی دولت در تحقق وعده ساخت مسکن را کاهش می دهد

این کارشناس اقتصاد توسعه با اشاره به اینکه عرضه زمین و تسهیلات به مردم مهم‌ترین بستر جهت تحقق جهش تولید مسکن با محوریت مردم خواهد بود؛ گفت: مشارکت مردم در ساخت مسکن به چند دلیل حیاتی است. اول و مهمتر از همه، به تمرکززدایی فرآیند تولید مسکن کمک می کند، بار اجرایی دولت در تحقق وعده خود در ساخت 4 میلیون مسکن در دولت سیزدهم را کاهش می دهد و به افراد اجازه می دهد تا شرایط زندگی خود را تحت کنترل داشته باشند. با عرضه تسهیلات بانکی و زمین به مردم، دولت می تواند شهروندان را برای ساختن خانه های خود توانمند کند از همین رو عرضه زمین و تسهیلات به مردم مهم‌ترین بستر و تکلیف دولت جهت تحقق جهش تولید مسکن با محوریت مردم خواهد بود. یکی از موانع اصلی در دسترس بودن زمین است که اغلب محدود و گران است. برای اینکه مردم بتوانند خانه های یک طبقه بسازند، دولت باید عرضه زمین را افزایش دهد.

وی ادامه داد: با ارائه زمین به افراد با قیمت های مقرون به صرفه، دولت می تواند مردم را تشویق به سرمایه گذاری در ساخت و ساز مسکن و استفاده از منابع خود برای ساخت خانه های خود کند علاوه بر این، مشارکت مردم در ساخت و ساز مسکن می تواند به رونق اقتصادی منجر شود.

مسکن در ایران چالشی چند وجهی است که نیازمند راه حل های نوآورانه و مشارکت افراد است

وی افزود: از آنجایی که افراد زمان، پول و منابع خود را برای ساختن خانه های خود سرمایه گذاری می کنند، به رشد بخش ساخت و ساز و ایجاد فرصت های شغلی برای دیگران کمک می کنند. این امر نه تنها باعث تحریک فعالیت های اقتصادی می شود بلکه با افزایش عرضه و تامین تقاضا به رفع کمبود مسکن در کشور کمک می کند.

وی گفت: موضوع ساخت و ساز مسکن در ایران چالشی پیچیده و چند وجهی است که نیازمند راه حل های نوآورانه و مشارکت فعال افراد است. با ارائه زمین به مردم و تشویق به ساخت خانه های یک طبقه، دولت می تواند شهروندان را برای کنترل شرایط زندگی خود، تحریک رشد اقتصادی و رفع کمبود مسکن در کشور توانمند کند. رواج فرآیندهای ساخت و ساز مسکن نه تنها با ارائه گزینه های مسکن مقرون به صرفه به نفع افراد است، بلکه به توسعه و شکوفایی کلی اقتصاد نیز کمک می کند. با مشارکت مردم در فرآیند ساخت و ساز، دولت می تواند بازار مسکن عادلانه تری ایجاد کند و اطمینان حاصل کند که همه افراد به مسکن دسترسی دارند.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • پیشتازی بانک ملی ایران در واگذاری ها با ثبت رکوردهای جدید توسط آینده پویا
  • ۱۳ هزار فقره تسهیلات بانکی به مردم استان سمنان پرداخت شد
  • پیمان‌ سپاری ارزی، به کاهش صادرات منجر شد
  • جورج گالووی سیاست دوگانه دولت انگلیس را به چالش کشید
  • سالانه ۵۰ همت از بدهی دولت به شبکه بانکی ترمیم می‌شود
  • بورل: از امیرعبداللهیان خواستم ایران تنش‌ها را گسترش ندهد
  • دولت می تواند با عرضه تسهیلات بانکی و زمین شهروندان را برای ساختن خانه های خود توانمند کند
  • امیرعبداللهیان: از ۷۲ ساعت قبل از عملیات، به همسایگان و کشور‌های منطقه اطلاع دادیم
  • روایت امیرعبداللهیان از پیام ایران به آمریکا و همسایگان و جزئیات حمله به اسرائیل
  • اقتصاد در انتظار تدبیر!