Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه با اعلام موضوعات مورد مذاکره در دیدار پوتین و اردوغان در سوچی، نسبت به ادامه توسعه روابط دوجانبه روسیه با آلمان که بزرگترین شریک تجاری و اقتصادی این کشور است، ابراز امیدواری کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "دیمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که مقامات مسکو با دقت روند انتخابات پارلمانی در آلمان را زیر نظر داشته و امیدوارند که خط مشی برلین در توسعه روابط دوجانبه با روسیه همچنان ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران در این باره گفت: «بدون تردید انتخابات در بزرگترین کشور اروپایی، رویدادی است که توجه همه کشورهای جهان را به خود جلب می‌کند و ما نیز با دقت بسیار زیاد این روند و نتیجه آن را زیر نظر داریم. و مسلماً مقامات مسکو امیدوارند که روابط دوجانبه همچنان توسعه پیدا کند.»

پسکوف یادآور شد که آلمان بزرگترین شریک تجاری-اقتصادی و بزرگترین شریک سرمایه گذاری روسیه است و ادامه توسعه روابط با این کشور برای طرف روسی اهمیت زیادی دارد. سخنگوی کرملین ادامه داد: «روسیه و آلمان دارای اختلافات نظرات سیاسی هستند، ولی هر دو کشور به این درک مشترک رسیده‌اند که مشکلات تنها باید از طریق گفتگو حل و فصل شوند و همواره از مذاکره با طرف مقابل استقبال می‌کنند.»  

اوضاع سوریه، لیبی و افغانستان؛ موضوع مذاکرات آتی پوتین و اردوغان در سوچی

دیمیتری پسکوف در پاسخ به سئوال دیگری اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" و "رجب طیب اردوغان" روسای جمهوری روسیه و ترکیه در جریان مذاکرات آتی خود که روز چهارشنبه (29 سپتامبر/7 مهر ماه) در بندر سوچی برگزار می‌شود، طیف گسترده‌ای از مسائل، از جمله روند اوضاع در سوریه، افغانستان و لیبی را مورد بررسی قرار خواهند داد.   

وی تأکید کرد: «رهبران روسیه و ترکیه هر بار که با یکدیگر دیدار می‌کنند، مسائل زیادی برای گفتگو دارند. در جریان مذاکرات آتی، علاوه بر مسائل مهم منطقه‌ای، دستورکار روابط دوجانبه در عرصه اقتصادی نیز مطرح خواهد شد، برای اینکه مسائل زیادی، از جمله طرح‌های مشترک اقتصادی و روند توسعه روابط تجاری-اقتصادی باید مورد تبادل نظر قرار بگیرد.»

سخنگوی کرملین با اشاره به اینکه فعلاً اکثر دیدارهای ولادیمیر پوتین (به دلیل در قرنطینه بودن او) همچنان از طریق کنفرانس ویدئویی انجام می‌شود افزود، ولی دیدار روسای جمهوری روسیه و ترکیه حضوری خواهد بود. وی توضیح داد که کلیه اقدامات پیش‌گیرانه در این زمینه انجام شده است.  

پسکوف همچنین در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران اعلام کرد که "ابراهیم رئیسی" رئیس جمهوری ایران به جمع مذاکرات سران روسیه و ترکیه در سوچی نخواهد پیوست و چنین سفری برای این منظور برنامه ریزی نشده است.  

رایزنی تلفنی پوتین و نخست وزیر ایتالیا درباره افغانستان/ واکنش کرملین به سخنان اردوغانکرملین: مالکیت کریمه نمی‌تواند موضوع مذاکره پوتین و زلنسکی باشدکرملین: حضور تروریست‌های داعشی تهدیدی جدی در افغانستان است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان ولادیمیر پوتین اخبار روسیه اخبار آلمان ولادیمیر پوتین اخبار روسیه روابط دوجانبه روسیه و ترکیه جمهوری روسیه توسعه روابط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۲۹۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، نخست وزیر انگلیس از افزایش بودجه نظامی این کشور در بحبوحه جنگ اوکراین خبر داد.

«ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که دولت لندن در نظر دارد در بلندمدت ۱۰ میلیارد پوند برای حمایت از صنایع دفاعی این کشور هزینه کند.

نخست وزیر انگلیس در ادامه با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، این کشور در نظر دارد تا بسته ۶۱۷ میلیون دلاری جدیدی را به اوکراین اختصاص دهد. این بسته شامل بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو، ۶۰ قایق و تعدادی موشک دوربرد «سایه طوفان» که شمار دقیق آن اعلام نشده است، می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: روسیه توافق‌نامه‌های مالیاتی با «کشورهای غیردوست» را لغو کرد پوتین: برای آزادی کل جهان می جنگیم

دیگر خبرها

  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • هیات اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • عزم مقام‌های عالی تهران - اسلام‌آباد برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • عزم مقام‌های عالی ایران و پاکستان برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • کرملین: دست درازی آمریکا به دارایی های روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • «الهام علی‌اف» وارد مسکو شد
  • رئیس جمهور پیش از عزیمت به پاکستان و سریلانکا: ایران مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه روابط با کشورهای همسایه است
  • تاکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود